2020-03-07, 14:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Deal. Du börjar..

Jag redovisar nästa gång jag gör affär och det utgår jag från att även du gör då. Vad är ditt nuläge, om du inte har något alls nu utgår vi alltså från att du ligger helt utanför tills du redovisar nästa köp. Okej?
Citera
2020-03-07, 14:44
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag redovisar nästa gång jag gör affär och det utgår jag från att även du gör då. Vad är ditt nuläge, om du inte har något alls nu utgår vi alltså från att du ligger helt utanför tills du redovisar nästa köp. Okej?

Du ser i inlägg 971 vad du antog.. Vi tar det i tråden, enklast så.
Citera
2020-03-07, 14:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du ser i inlägg 971 vad du antog.. Vi tar det i tråden, enklast så.

Inga sådana där flumsvar, då kan vi inte följa upp hur det går. Redovisa exakt hur du ligger exponerad nu och sedan alla affärer du gör. Vi använder då kursen som gäller när du postar i tråden samt kursen på dina nuvarande innehav som gäller när börsen öppnat på måndag.
Citera
2020-03-07, 14:55
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Inga sådana där flumsvar, då kan vi inte följa upp hur det går. Redovisa exakt hur du ligger exponerad nu och sedan alla affärer du gör. Vi använder då kursen som gäller när du postar i tråden samt kursen på dina nuvarande innehav som gäller när börsen öppnat på måndag.

Det går jag inte alls med på.. Tror du att jag vill redogöra för alla framtida affärer jag kommer att göra?
Citera
2020-03-07, 14:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det går jag inte alls med på.. Tror du att jag vill redogöra för alla framtida affärer jag kommer att göra?

Nej jag trodde ärligt att du inte skulle våga att anta utmaningen, du vill kunna skryta om hur bra du är på att tajma marknaden men vågar inte visa att du klarar det. Tomma tunnor skramlar mest brukar man säga.
Citera
2020-03-07, 15:02
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Nej jag trodde ärligt att du inte skulle våga att anta utmaningen, du vill kunna skryta om hur bra du är på att tajma marknaden men vågar inte visa att du klarar det. Tomma tunnor skramlar mest brukar man säga.

Va inte sur, kan ge några vägledande tips vad det lider..
Citera
2020-03-07, 15:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Va inte sur, kan ge några vägledande tips vad det lider..

Jag är inte sur, tvärtom lyckades jag visa att du är en tom tunna som skramlar, du vågade inte anta utmaningen att se om du kunde prestera bättre än mig. Kan inte påstå att jag blev förvånad.
Citera
2020-03-07, 15:09
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jag är inte sur, tvärtom lyckades jag visa att du är en tom tunna som skramlar, du vågade inte anta utmaningen att se om du kunde prestera bättre än mig. Kan inte påstå att jag blev förvånad.

Utmaningar lär hagla framgent.. Alla som missbedömde situationen vill visa hur grymma de egentligen är. Om det inte vore för det där jävla viruset...
Citera
2020-03-07, 15:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Utmaningar lär hagla framgent.. Alla som missbedömde situationen vill visa hur grymma de egentligen är. Om det inte vore för det där jävla viruset...

Men du vågar alltså inte, du tror alltså inte att du klarar att klå mig?
Citera
2020-03-07, 15:13
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Är du medveten om att värderingarna ligger långt under 2017 års nivåer på sp500 om man mäter PE?

https://www.multpl.com/s-p-500-pe-ratio/table/by-month

https://www.multpl.com/shiller-pe/table/by-month

Och någonstans runt 2017 gällande pe-shiller

Du får tugga i dig att företagen tjänar väldigt mycket mer pengar nu för tiden.

Jag håller dock med om att det tappade fotfästet. Inte i oktober men i december.
Här finns ett underbart diagram för er som tycker att börsvärdet i USA januari 2020 går att motivera.

Citat:
https://www.marketwatch.com/story/behold-the-scariest-chart-for-the-stock-market-2018-08-08
Behold the ‘scariest chart’ for the stock market
S/P 500 P/S (aktievärde delat med omsättning) har stigit rakt upp sedan den globala bankkrisen 2008 på NYSE, från bottenvärdet 0.6 till 2.3. Senast ett så högt värde återfinns i diagrammet är år 1999. Åter därpå sprack IT-bubblan.
Citera
2020-03-07, 15:16
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Men du vågar alltså inte, du tror alltså inte att du klarar att klå mig?

Kompisgänget har en informell tävling. Får räcka med det tills vidare..
Citera
2020-03-07, 15:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kompisgänget har en informell tävling. Får räcka med det tills vidare..

Okej jag förstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in