2020-03-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Har ett barn dött i Sverige angående Corona?

Enligt användaren har hen fått ett mejl om det, men hen vet ingenting mer...inte precis trovärdigt.
Citera
2020-03-07, 14:26
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Misstolka att deras barn dött? Snygg save du gjort

Misstolkat att det varit till följd av Corona.
Det jag vill säga med mitt inlägg är att jag har en pålitlig källa. Men att den mest pålitlige kan missförstå. Speciellt i en traumatisk situation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Misstolka att deras barn dött? Snygg save du gjort

Eller hur! Hen känner en närstående till familjen, men vet inte ens om familjen är svensk eller från Iran...
Citera
Medlem
Hur många brukar bli smittade vid vanliga influensa-perioder?? Betydligt fler än vad som nu kommer bli fallet...
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Två visserligen helt skilda frågor som jag önskar svar på (vill inte skapa två trådar):

1) Läkaren i Kina som hyllades för att ha varit den första som uppmärksammades av viruset och som regimen hotade för att sprida desinformation dog ju. Han låg bevisligen i åldersspannet där dödligheten ligger på ca. 0,2%. Kan det finnas anledning att tro att det finns andra orsaker till hans död? Kanske regimen mutade en anställd som skulle se till att han inte överlevde?

2) Är situationen värre i USA än vad siffrorna visar? Resorna till och från Iran har ju stoppats för att vi inte kan lita på siffrorna angående hur många som har blivit smittade i landet, kan vi verkligen då lita mer på USA:s siffror?
Citera
2020-03-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Så går det när man placerar kvinnor på samhällsviktiga positioner.

Det är ingen slump att man vid krig försöker undvika kvinnor på frontlinjen, än mindre på ledningspositioner. De har helt enkelt oftast ingen konsekvenstänk

Konsekvenstänk.... <skrattar> ...majoriteten av den mänskliga populationen saknar konsekvenstänk.
De ser ett problem när problemet redan finns där och slår en i nyllet.

Hade jag varit statsminister så hade jag ställt in alla flyg in och ut ur landet för länge sedan.
För nu dyker det upp information om att Corona viruset kan lägga sig latent i kroppen likt Herpes.

Vem vet nästa gång det blommar ut ? 5 månader, 5 år senare med 100 % dödlighet ...
Citera
2020-03-07, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ett "mejl" och att det skulle vara ett barn känns enbart inte troligt, du har min tillit ifall det skulle stämma men känns osannolikt att det första fallet skulle röra sig om ett barn som har dött när det är typ mindre än 0.1% chans att ungar dör.

Skitsnack. Man vet ännu inte säkert hur det här viruset drabbar barn. Det bröt ut som mest i Kina under kinesiska nyåret då skolorna redan var stängda, därför utsattes inte barnen för den smittorisk de vanligtvis hade gjort om skolorna var öppna.

Ändå går människor som Tegnell ut med att barn inte smittar m.m. och låter barn som varit i smittade områden gå till skolan som vanligt. Den mannen och övriga myndigheter som låter det här ske är inte bara mördare utan även potentiella barnamördare. Att folk och media fortfarande låter den mannen hålla på är helt sinnessjukt.
Citera
2020-03-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettballl.
Ok, får väl ta och leta då, vet du ungefär vilken sida? Längesen?

Kom från MorT2 och nån gick igenom postarens historik och sa trovärdig så jag kollade själv och håller med
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Du påstår att du fått info av en närstående till familjen. Ändå har du ingen aning om familjen varit i Italien eller Iran, inte heller barnets ålder.
Och du avslutar med att antyda att vi kanske aldrig får veta svaret...

Trovärdigt!

Du har motsatt dig allt jag skrivit.
Jag tvingar dig varken att tro på vad jag skriver eller läsa det.

Personen jag fått detta meddelande av skulle aldrig berättat det för mig om jag själv inte skulle startat en ytlig konversation med denne.
Citera
Medlem
Om föräldrar till drabbade barn kliver fram..kan vi få veta mer om sanningen..men det är nog ingen lätt uppgift i förtvivlan, hopplöshet eller i en sorg (eller t om rädsla).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Misstolkat att det varit till följd av Corona.
Det jag vill säga med mitt inlägg är att jag har en pålitlig källa. Men att den mest pålitlige kan missförstå. Speciellt i en traumatisk situation.

Ja eller hur.
-Ditt barn ramlade av cykeln och dog!
-Herregud! Mitt barn dog av corona!
Citera
2020-03-07, 14:29
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Varför fortsätter folk åka på kryssning när Coronaviruset härjar? Varför riskera livet? Det är ju ofta äldre personer också som åker på kryssningar. Deras försäkring borde väl täcka om de inte vill åka pga risk för smitta?!

Världsfrånvända människor... Hallå magsjuka, hallå diarré, hallå influensor, hallå obotliga virus, hallå äta från samma buffé dag efter dag och springa på varandra överallt. Blä! Aldrig mer än en dygnskryssning för mig i framtiden, om ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in