Citat:
Ursprungligen postat av
Venlafaxin-hjalp
När tror ni vi får det första dödsfallet? Minst 4 av de smittade lär väl dö om det är 3,4 % dödlighet?
Av den statistik jag tagit del av de senaste dagarna framgår inte personernas ålder längre, inte heller om de är multisjuka. Svårt då att sia.
Någon har tidigare i tråden berättat om att ett barn med astma har dött. Beklagligt om det stämmer, annars tror jag att första dödsfall kommer att vara en gammal person, smittad av en anhörig som varit i en riskzon.
Ingen död i Italien under 55 år om jag tolkat det hela rätt. Kanske inte är fullständigt korrekt. En annan siffra jag hört är att 85% av de döda där är över 80 år. Den främsta orsaken till de höga dödstalen ska ha varit att sjuka begav sig till akuten och smittade gamlingar som där sökte hjälp för annat.
Så tänk på din näste.
Vid symptom: kontakta vården per telefon och rusa inte direkt till akuten. Känns som att detta kommer att balla ur när smittan når nysvenskarna och tjocka släkten av anhöriga beger sig till akuten för att gapa, skrika och förstöra för alla andra i största allmänhet.