2020-03-07, 14:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
En spontan frag? I pressen säger man om alla smittade att de mar jättebra allt e jättefint. Nu senast den italienske partiledaren som intygar att han mar toppen trots att han e smittad.

Mar verkligen Ingen daligt av denna lungsjukdom?
Det finns de som mår dåligt både fysiskt och psykiskt, men man försöker hålla modet uppe. Det är inte så att folk vandrar omkring som zombies i karantänområdena, även om det är den bilden som sprids i medierna här.
Citera
2020-03-07, 14:13
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddafakkaa
Så detta är endast farligt för gamla och sjuka? Då är jag lugn
Även om du inte dör så kan du få lunginflammation, andningssvårigheter och bröstsmärtor. Sedan är det inte klarlagt med komplikationer senare i livet (Sars gav bland annat bestående lungskador hos en del människor, inte bara äldre som råkade ut för det. Covid-19 är väldigt likt SARS dessutom).

En del verkar bara se detta svart eller vitt. Antingen så dör man eller så känner man inte av någonting.
Även relativt unga och friska har drabbats av andningssvårigheter och dubbelsidig lunginflammation.

Nog ska man tänkas sig för var man gör och inte utsätta sig för riskerna i onödan. Men man behöver ju inte låsa in sig och vara rädd om dagarna.
Citera
2020-03-07, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hypokondriker kan inte ha det lätt nu. De hjärntvättas i media och lär inte bli mindre hypokondriker av det precis.

På Mc Donald's i min stad är folk hispiga och personalen har fått ställa fram handsprit vid kassan och desinficera bord och stolar.
Citera
2020-03-07, 14:14
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Enligt rykte så dödar Coronan bara barn i Sverige (hittills), hemskt.

Detta måste väl innebära kölhalning av AT om det visar sig vara sant. Alt plankan. Avgå!
Citera
2020-03-07, 14:14
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hur har det funkat? Jag hoppas du skojar. Vet inte ens hur jag ska besvara detta dumma påstående.

Du behöver inte besvara, men jag kan inte förstå vad i detalj som har funkat så dåligt med Sveriges smittspårning. Är det bara slump och tur att inte smittan har börjat spridas inom Sveriges gränser??
Citera
2020-03-07, 14:15
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Kan Anders Tegnell bara hålla käften nu och gömma sig någonstans. JA Anders, vi vet att du hade fel. Vi har vetat det från första stund sen du öppnade käften. Käften nu då vi inte vill höra mer

https://www.expressen.se/nyheter/minst-3-000-testade-for-corona-i-sverige/

Varför fortsätter de gå till honom om han hade fel och ständigt gör tvivelaktiga och felaktiga uttalanden undrar man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hmm. Vet inte vad jag ska tycka om den där dåren..

Försöker bota sig själv med lite honung och whiskey samt tar inte antibiotikan han blir ordinerad mot lunginflammationen, eftersom han vill spara den ifall "något värre" skulle drabba honom.

Vad kan vara "värre" än att tro sig dö?

Tycks vara lite uppmärksamhetssökande motiv hos den här mannen - enligt mitt tycke.

Varför söker han vård och därmed belastar den inför någon annan som skulle ha behövt träffa en läkare - om han sen skiter i läkemedlen/råden han får? Han skulle ha kunnat stanna hemma och dricka sprit istället.

Kollade du på rätt video? Han säger inget av det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det finns de som mår dåligt både fysiskt och psykiskt, men man försöker hålla modet uppe. Det är inte så att folk vandrar omkring som zombies i karantänområdena, även om det är den bilden som sprids i medierna här.

Vilka medier har kommit med infon att folk vandrar runt som Zombies?

Källa tack!!
Citera
2020-03-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Från bedömt trovärdig källa här i tråden
Ok, får väl ta och leta då, vet du ungefär vilken sida? Längesen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det var ett pågående utbrott. Det är förklarat avslutat.

Folk blir fortfarande sjuka - sista registrerade fallet var den 3mars så det pågår ännu https://twitter.com/HelenBranswell/status/1235734334889504769?s=20
Citera
Medlem
Folkhälsomyndigheten varnar för att lindrigt sjuka kan smitta - utan att veta det.
Citera
2020-03-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Varför fortsätter de gå till honom om han hade fel och ständigt gör tvivelaktiga och felaktiga uttalanden undrar man.
Han är uppenbart en narcissist. Detta blir en följetong. Vi måste bara få veta vad AT tycker om allt oavsett hur fel han har. Han måste bara få höras & synas. Suck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in