2020-03-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Når vi 1000 innan nästa helg?

Lätt, hänger på hur snabb smittspårningen är
Citera
2020-03-07, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
161 positiva i Sverige nu.

Case, case, case, cluster, cluster, boom

När kommer boom?
Verkar som att läkare med personal gett upp smittspårningen nu och samlas pa Melodifestivalen istället

Gäller att prioritera rätt
Citera
2020-03-07, 13:38
Medlem
Mm, om det nu stämmer det är 1 barn som dött här i sverige..kanske AT inte helt kan "hålla inne med sanningen" Det lär ju komma fram när som helst! Tragiskt isåfall..mycket tragiskt.
Citera
2020-03-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald.artig
I innerstan tycker jag alltid att det är kö om man går under upptagna timmar, tror du läser in för mycket om du som du själv säger "vill gråta"

Är boende i Stockholm men är för tillfället i Gävleborgs kommun och kan säga att det finns massor av Alvedon och liknande, samt som sagt inga egentliga köer eller stress. Även butikerna här är som sagt fulla.

Japp, har besökt apotek i Stockholm de senaste dagarna, hyllorna är fulla, alvedon, ipren och deras generiska syskon.
Citera
2020-03-07, 13:39
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ah, där ser man!

Frågan var mer retoriskt ställd, dock. Vem i sitt rätta sinne åker ner? Ingen jag känner skulle få för sig en sån sak, åtminstone.

Dom jag känner åker utomlands som vanligt Dock känner jag ingen som brukar åka på skidresor till norra Italien.
Citera
Medlem
Ytterligare 21 personer i regionen Stockholm har konstaterats smittade av coronaviruset på lördagen. Det är nya fall utöver de 21 som rapporterades på fredagskvällen. Totalt 101 personer i länet har nu smittats. De smittade patienterna vårdas isolerat för att minska risken för vidare smittspridning, och smittspårning pågår, uppger Region Stockholm.
FHM i onsdags: antalet fall på onsdag och torsdag blir höga, sedan från fredag blir det färre bekräftade fall.

FHM idag: Men så sa vi inte alls.. bla bla bla "Spå sommarväder i fiskmagar." bla bla bla
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Den här tråden finns: (FB) Vi som tror vi har Corona + vi som har det.

Ska uppdatera i den när jag fått veta mer.

Tack för länken.
Vi får hoppas att så få som möjligt behöver skriva att man är smittad!
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag såd danska statsministerns tal till Nationen om Corona. Hon sa att det är av hänsyn till gamla och svaga som alla måste visa hänsyn. Talet gick ut på att Danskarna gemensamt skall se till att så få blir smittade som möjligt. - Det är ingen "politisk agenda" om du nu tror det. Då tror du fel.
Jag säger inte att det är politisk agenda. Jag säger att det handlar om att visa ledarskap. Deras FHM må ge rekommendationer men danska politiker inser att det yttersta ansvaret faller på dem och agerar genom att göra egna bedömningar utifrån dessa rekommendationer.

Det gör inte svenska politiker.

Där heter det istället i efterhand att "vi varit naiva".
Citera
2020-03-07, 13:40
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Närstående till familjen, då behöver du väl inte fråga dem idag om så enkla saker som ålder på barnet och om de rest i Italien eller Iran? Jag menar, är de iranier kan du ju ganska enkelt gissa vilket av länderna de besökt...

Det är en person jag enbart känner ytligt. Personen är svensk, men kan inte bekräfta hur resten av familjekonstukationen ser ut.
Citera
2020-03-07, 13:40
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Tack, en av få användare i tråden som visar tecken på sunt förnuft och förankring i verkligheten.
Jag håller med dig och har tyckt som dig hela tiden sen det här började.

Incels, konspirationsdårar, I&Iare och preppers har infekterat den här tråden och förstört den utan dess like.
Normen i tråden är att corona är något supervirus som kommer döda majoriteten av jordens befolkning och att alla borde ha PANIK NU!!!!!!

Håller men inte med om detta är man på något vis dum i huvudet, naiv, invandrarkramare, cuck, betald av staten osv.

Verkligheten är såhär: Corona är farligt för riskgrupper, övriga kan ta det lugnt vid smitta men bör ändå sättas i karantän för att inte smitta just riskgrupper.

Skiten kommer ebba ut och försvinna om några månader.
Så "du har tyckt" som en annan i flera månader.
Jag känner inte riktigt igen siffran 99.9%.
Det råder masspykos nu angående coronaviruset (vilket det gjort länge angående klimatdomedagen, samma fenomen, samma offer). Och offren ljuger för sig själva att allt som Gud Staten påstår är sant, och att logiken inte gäller när Gud Staten påstår motsatta saker. Och alla oliktänkande är nazist-fascist-rasister, det enda demokratiska är att aldrig debattera någonting. Offren ljuger detta för sig själva därför att det får dem att "känna sig" trygga. De är helt blinda för verkligheten och ägnar sig uteslutande åt självterapeutiskt psykologiskt trygghetsknarkande.
Citera
2020-03-07, 13:41
Medlem
hejsan07s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=iDelUkpFm60
En annan epidemiolog USA som inte heller är lika nedtonande och tänker att man måste låta allmänheten ta del av försiktighetstänket för att vinna tid.
Citera
2020-03-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Verkligheten är såhär: Corona är farligt för riskgrupper, övriga kan ta det lugnt vid smitta men bör ändå sättas i karantän för att inte smitta just riskgrupper.

Förutom att första delen av meningen inte stämmer, läs sista delen tills du verkligen förstår vad du skriver. EXAKT därför skall man inte agera som om det är en vanlig förkylning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in