2020-03-07, 13:26
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag har då aldrig varit med om maken till samling av hypokondriker?

För 99,9% av alla kommer det inte hända nått, förutom att några kommer bli förkylda. Några kommer säkert dö, men det är samma typer som även skulle dö av en vanlig förkylning (gamlingar)

Jämför t.ex med Ebola som bryter ut i mörkaste afrika och några tusen dör innan det försvinner, och då är ändå dödligheten för ebola bra många 100% dödligare än för Corona.

Gud va ja kommer skratta om några veckor eller nån månad när allt detta ebbat ut.

Du verkar outbildad. Detta är största katastrofen vi ser på 100år, våra äldre och svaga kommer dö som flugor och du ser fram emot det? Ditt sjuke fan.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Så passande att källan är en närstående!
Berätta mer, då. Hade personen varit i Italien eller i Iran? Ålder på barnet?

Inte en närstående till mig utan till familjen.
Jag ville inte fråga utan beklagade endast sorgen.
Här ställa massa följdfrågor när man mottar ett besked är inte önskvärt.
Sådant tar man när de drabbade orkar
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag har då aldrig varit med om maken till samling av hypokondriker?

För 99,9% av alla kommer det inte hända nått, förutom att några kommer bli förkylda. Några kommer säkert dö, men det är samma typer som även skulle dö av en vanlig förkylning (gamlingar)

Jämför t.ex med Ebola som bryter ut i mörkaste afrika och några tusen dör innan det försvinner, och då är ändå dödligheten för ebola bra många 100% dödligare än för Corona.

Gud va ja kommer skratta om några veckor eller nån månad när allt detta ebbat ut.
Det där är ditt sätt att hantera den egna rädslan, alla sätt är dock bättre än apati så jag tänker inte börja tjafsa med dig, låt oss hoppas din metod fungerar hela vägen för dig så att du kan skratta mycket i framtiden.
Citera
2020-03-07, 13:27
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
De som är beredda att stoppa dessa kräk är.kanske inte lika empatilösa som iralienresande människor.
mmm take one for the team
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Från Expressens Coronalive:

En del av Anders Tegnells och Folkhälsomyndighetens beslut har fått kritik. Så här svarar han på det i SvD:
– Det finns självutnämnda experter utan erfarenhet i ämnet som tror att de vet mer än myndigheter som har arbetat med detta i årtionden.
Som om det vore en merit när man tittar på resultaten!
Vilken nickedocka som helst kan sitta med en falsk titel på en inbillat auktoritär myndighet i årtionden utan att uträtta ett enda skit.

Rekryteraren:
"- Jaha, så du jobbade med revision åt Enron? Tack så mycket. Don't call us, we'll call you."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jag vidarebefordrar enbart vad jag fått delat till mig. Sen gör man vad man vill med den informationen.

Jag kan inte bekräfta att det är en sanningsenlig uppgift men jag känner att jag heller inte skulle låta detta stanna hos mig.

Det rör sig om ett barn som hör till riskgruppen

Visst är det väl en skyldighet att rapportera dödsfall till who ?

Kan tänka mig att man försöker mörka annars, om möjligt
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En person dog idag av co vid-19 i Sverige.

Har du någon källa da?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Italien missade patient zero och smittan spreds obemärkt ganska länge innan ”patient 1” testades. Han var på sjukhus i två dagar innan han testades, smittade många i personalen och de i sin tur smittade svårt sjuka äldre patienter.

Det är en orsak.

Många äldre män i Italien träffas på cafe’ där de gärna sitter länge. Flera tros ha smittats på det sättet, kanske av kineser som går till samma cafe’, kanske inte (kineser man testat i ett fall var negativa).

Medelåldern på de döda i Italien är 81 år, enligt en undersökning av de första 105 dödsfallen. Av dessa var endast 28 kvinnor. Av de 105 döda var två tredjedelar multisjuka.

Samma sak i Iran, i Iran och i Sverige. Väntar på att dessa ska börja dyka upp i statistiken. För att smitta inte kommit in vira Iran under sportlovet skulle vara väldigt otroligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/bussbolaget

Nu är det 2 bussar med resenärer från Norra Italien som känner sig hotade.

Börjar vara samma pöbelmentalitet som mot bussen i Ukraina.

Sorry Tegnell men din strategi för att lugna folk verkar inte fungera.

Man borde ha hotat dem innan de åkte till Italien. Hota med lång karantän exempelvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
Stockholm, apotek i innerstan. Sa inte att det var kaos, utan att det var lång väntan eftersom alla ville ha ut alla sina mediciner och att alla verkade nervösa. Vill inte sprida panik och skräck alls. Tro mig om ni vill, jag bryr mig inte, jag beskrev bara en upplevelse från mitt liv som hände idag. Gå till ert egen apotek och kolla om folk preppar Alvedon och medicin eller inte.

I innerstan tycker jag alltid att det är kö om man går under upptagna timmar, tror du läser in för mycket om du som du själv säger "vill gråta"

Är boende i Stockholm men är för tillfället i Gävleborgs kommun och kan säga att det finns massor av Alvedon och liknande, samt som sagt inga egentliga köer eller stress. Även butikerna här är som sagt fulla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag gjorde ingen jämförelse med ”vanlig” influensa. Det gjorde nån annan som jag svarade. Det jag pratat om är hur många som är det acceptabla antalet döda innan man börjar stänga ner samhället.
Min poäng är att antalet som enskild parameter är ointressant.
Om vi ska gissa så gissar jag på att det stängs ned när sjukvården är överbelastad och inte har kapacitet att ta emot flera.
Citera
2020-03-07, 13:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Det rör sig om ett barn.

Om det är sant, är det alldeles förfärligt.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Under tiden som hon klunkat i sig en bib har hon fortsatt på twitter och hyllat Tegnell.

Lustigt, jag har också fått för mig att hon (AW) är en rödvinskärring! Det syns på henne på något sätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in