2020-03-09, 13:39
Medlem
Är det inte dax för S.A.S att göra en ny reklamfilm nu när dom även har bidragit med corona viruset till Sverige, för inte ens det hade vi ju innan
Citera
2020-03-09, 13:39
Medlem
qwerty-66s avatar
Trendbrott
Sverige fler smittade idag än kina
Citera
2020-03-09, 13:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Japanerna är tekniskt avancerade, effektiva och välorganiserade och munskydd fungerar utmärkt mot smittspridning av vätskedroppburna virus. Statistik från Hongkong där det blivit tvång på munskydd visar på massivt minskad spridning av alla inandningsbara sjukdomar, inte bara corona utan även vanliga förkylningar. Det här är precis tvärtemot vad Tegnell och FHM påstår.

Det är som om myndigheterna vill att så många som möjligt ska bli sjuka av döma av de vanvettiga antiråd som de ger. Hade vi inte haft någon folkhälsomyndighet alls så hade vi klarat oss bättre. Nu kommer smällen att bli rekordhård när alla lättlurade svennebananer maximerar sin exponering för viruset eftersom "experterna" säger att man ska göra så. Det här viruset är på sätt och vis underbart för det kommer att knäcka svenskens förtroende för stat och myndigheter.

Jag tror faktiskt att många vanliga medborgare misstror myndigheterna och agerar mer försiktigt än vad staten vill. Men jag håller med. Tegnell och FHM har ökat smittspridningen. Om de alla satts i fängelse för en månad sedan så skulle vi haft mindre smittspridning nu. Kan vi stoppa flygningarna till Somalia så att han inte kan komma tillbaka?
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Corona trivs väl inte i varmare klimat?

I stort sett allting går snabbare när det är varmt, nämn en kemisk reaktion som går snabbare när det är kallt.
Citera
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Vad är det du inte förstår?

Dessa siffror är helt normala i influensa tider. Sluta trolla

Jag vet inte vilka siffror du avser men covid-19 är INTE detsamma som säsongsinfluensa.
Citera
2020-03-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Läst på scmp.. Rimlig prediktion?

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3074181/coronavirus-china-records-lowest-daily-increase-new-cases

Coronavirus: top Chinese expert predicts global spread until at least June

Samma gubbe som bettade om att smittan i Kina skulle peaka. Han missade 1-2 veckor. Har också för mig att de var hans forskargrupp som hittade fallet med 24 dagars inkubation. Såg nåt snutt i någon kinesisk media med honom om det och han menade att det är bara ett case och att det alltid finns anomalier så det kan man inte lägga till grund för någonting. Men att sånt ska tas upp i vetenskapliga rapporter ändå.
Citera
2020-03-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror faktiskt att många vanliga medborgare misstror myndigheterna och agerar mer försiktigt än vad staten vill. Men jag håller med. Tegnell och FHM har ökat smittspridningen. Om de alla satts i fängelse för en månad sedan så skulle vi haft mindre smittspridning nu. Kan vi stoppa flygningarna till Somalia så att han inte kan komma tillbaka?

Mer sannolikt att dom stoppar flygningarna till oss.
Citera
2020-03-09, 13:42
Medlem
Som om inte Somalia hade nog med problem. Nu får de dessutom en svensk jubelidiot till statsepidemolog på halsen.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiologen-anders-tegnell-till-somalia/
Citera
2020-03-09, 13:42
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Du var tidigare inne på rökning, en annan föreslår "Kolloidalt silver",
vilka tips sitter du på - du var lite försiktig i senaste med "censur på 2:an"...?
Om nu Kollodialt funkar, kan man hälla det i en luftfuktare eller ...?
(går inte att pm:a mig -är för ny för forumet...)
Generellt sett är "Citronvitamin" rätt bra mot det mesta. "Nikotin-vitamin" inkluderar koffein (typ kaffe/yerba mate) = hyfsad vitamin som faktiskt fortfarande är underskattad.

Alla studier jag sett har ju visat att rökning drastiskt minskar risk att drabbas av nya coronaviruset. Men då "rökning" enligt myndigheter Äro av Ondo tycks viljan av att tysta ned sambandet vara stor..
Kollodialt silver vete katten.. sett positiva tendenser i några studier, dock hur/om det inverkar vs. corona är omöjligt att förutspå utan någon studie.
&
Ta det lugnt, ta en cigg
Citera
2020-03-09, 13:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Mer sannolikt att dom stoppar flygningarna till oss.

Ja hoppas Somalia räddar oss från desinformatören!
Citera
2020-03-09, 13:44
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
"Dagens rapport visar att 32 ytterligare personer konstaterats under gårdagen smittade av covid-19. Det gör att totalt 147 personer i länet har smittats av det nya coronaviruset(...) Smittskydd Stockholm sammanställer nu information om var de 32 personerna har blivit smittade. Hittills visar sammanställningen att 121 av personerna smittats i Italien eller varit i direkt kontakt med personer som smittats i Italien. Åtta fall har smittats i Iran eller varit i direkt kontakt med personer som smittats i Iran. En person har smittats via vistelse i Europa. Övriga fall är fortfarande under utredning."

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/fall-av-nya-coronaviruset-i-stockholm-den-9-mars/

Alltså 147-121-8-1= 17 person i Stockholm bland övriga fall. Dessa 17 gör mig lite oroad för en större spridning. Jag är personligen inte oroad för min hälsa, jag är mest oroad för våra äldre 60+, för dem är det här viruset livsfarligt.

Det är inte åldern i sig som gör att de drabbas hårdare. Men högre ålder kommer fler sjukdomar som är orsaken till att de dör lättare.

De drabbade döda hade följande sjukdomar i % av hela gruppen döda, 10 år & uppåt.
Hjärt och kärlsjukdomar 13,2%
Diabetes 9.2%
Lungsjukdom 8%
Högt blodtryck 8,4%
Cancer 7,6%

Finns ytterligare en massa sjukdomar som inte räknats upp. Njursvikt, leverskada, gulsot, någon tropisk sjukdom typ malaria, denguefeber, eller annan pågående influensa.
Citera
2020-03-09, 13:44
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Exakt. Har man ens hittat detta virus i en katt? Vi har fått rapporter om EN hund.

Som du säger, en nonsensfråga i dagsläget.

Viruset infekterar sannolikt alla däggdjur eftersom de hanterar dna på likartat sätt. Däremot är det inte säkert att t.ex. hundar eller katter kan sprida vidare virus eftersom förloppet ofta sker snabbare hos djur med snabbare ämnesomsättning. Det gör att djuret kanske dör innan viruset kommer till den fas att det sprider sig. Det är också en egenskap som används vid djurförsök där man analyserar virusets förlopp i celler och hur det påverkar värden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in