2020-03-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Och igen fyrar du av ett batteri one liners som du alltid gjor, och inget nytt bara samma skräp om och om igen. Försök att vara mindre tråkig!

Vem påstår att någon navigerar på måfå? Hur vet du att Antarktis ser ut som det påstås när inga av dina flygplan som du empiriskt vet hittar till sin destination, när de aldrig flyger över detta område.

Hur förklarar du att vi hittar på jorden om vi inte känner till dess form?
Citera
2020-03-06, 22:52
Medlem
Citat:
Menar du den del av jorden som ingen får vistas på?

Nej jag menar den del av jorden som vi får vistas på (vad det nu är enligt dig).
Vi vet t.ex hur långa latituderna är, vi vet hur stor Australien är och vi vet hur man flyger från Sydney till Johannesburg. Vi hittar på jorden och följaktligen vet vi hur jorden ser ut.

Att påstå att vi inte känner till avstånd och riktningar på jorden är fullständigt absurt.
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-03-06 kl. 22:55.
Citera
2020-03-06, 22:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Argumentet som gör gällande att plattjordare bara ska åka till kanten, skaffa en raket och upp i rymden, gör en egen karta visar bara på din begränsade kognitiva förmåga.
Du tror inte att det finns en tryckmätare på exempelvis Voyager 1 eller 2? Jag vet att det finns en.

Varför kollar du inte upp saker du tvivlar på?
Citera
2020-03-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Du begär ju samma sak av oss. Vi skall visa på området där atmosfären övergår i rymden för att visa att atmosfären kan finnas bredvid rymden t ex.
Inser inte du att det krävs enormt mycket mera resurser att göra detta än att flyga ett flygplan till Antarktis?
Flygning över isväggen/kanten eller landet bortom hade någon gjort långt innan vare sig du eller jag ens fötts om jorden varit platt.
Fel. Du säger att jordens atmosfär övergår i rymdens vakuum. Ditt påstående, du bevisar.

Jag säger att jag inte vet om där finns en kant eller vad det nu kan vara. Därmed påstår jag inget och har således inget att bevisa.
Citera
2020-03-06, 23:06
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Fel. Du säger att jordens atmosfär övergår i rymdens vakuum. Ditt påstående, du bevisar.

Jag säger att jag inte vet om där finns en kant eller vad det nu kan vara. Därmed påstår jag inget och har således inget att bevisa.
Det är vad vetenskapen har sagt i hundratals år. Påstår du plötsligt att all vetenskap avsiktligt lurar oss så är det du som skall bevisa det. Speciellt eftersom ditt påstående om att olika tryck inte skulle kunna existera bredvid varandra när man når en viss trycknivå strider mot all logik och all vetenskap.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-03-06 kl. 23:08.
Citera
2020-03-06, 23:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Därmed påstår jag inget och har således inget att bevisa.
Men du tror att det finns en kant? Att all får kunskap är fel?
Citera
2020-03-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det är vad vetenskapen har sagt i hundratals år. Påstår du plötsligt att all vetenskap avsiktligt lurar oss så är det du som skall bevisa det. Speciellt eftersom ditt påstående om att olika tryck inte skulle kunna existera bredvid varandra när man når en viss trycknivå strider mot all logik och all vetenskap.
Fel igen. Det du kallar vetenskapen har aldrig visat bevis för jordens atmosfär kontra rymdens vakuum.

Du påstår något och hävdar att ditt påstående är beviset, och sedan begär du utav mig att jag ska motbevisa ditt påstående. Magstarkt!
Citera
2020-03-06, 23:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Fel igen. Det du kallar vetenskapen har aldrig visat bevis för jordens atmosfär kontra rymdens vakuum.
Jo. Vid massor av tillfällen.

Problemet är att du inte förstår, och att du inte lyckas falsifiera några av de vetenskapliga mätningar och observationer som finns.

Du bara ifrågasätter utan att komma med någon vettig falsifiering.

Varför inte påvisa något av det du tror på?
Senast redigerad av constant 2020-03-06 kl. 23:23.
Citera
2020-03-06, 23:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Du påstår något och hävdar att ditt påstående är beviset, och sedan begär du utav mig att jag ska motbevisa ditt påstående. Magstarkt!
Jo man har skickat upp satelliter i massor. Finns ingen chans att detta skulle kunna fungera med ballonger eller marksändare.
Dessutom påstår du att olika tryck plötsligt inte skulle kunna mötas så fort trycket når under en viss nivå är det du som har bevisbördan.
Citera
2020-03-06, 23:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Förstår du verkligen inte att det finns mängder av evidens för hur det är?

Varför kan det inte gå in i dig?

Försök att falsifiera det som konsensus säger. Du har all rätt i världen att göra det, men tjafsa inte, just do it.
Citera
2020-03-07, 00:01
Medlem
Citat:
Du skriver undermåligt och är svår att förstå. Har du en fråga eller ett argument?

Ja, har du redan glömt det?

Var finns kanten och varför finns det inga bilder på den?

Tycker du att vi ska köra ett identiskt varv till?
Citera
2020-03-07, 00:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ja, har du redan glömt det?

Var finns kanten och varför finns det inga bilder på den?

Tycker du att vi ska köra ett identiskt varv till?
Vad är det för bilder som inte finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in