2020-03-07, 12:51
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag hoppas på att de flesta förstår att jag relaterar humoristiskt till:
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A

Visst att det är utanför tråden men jag kunde inte låta bli, samtidigt kan man behöva lite humor när det är som jävligast.

Den kan man aldrig se för många gånger. Detta klip kan fungera som respirator för alla de tusen som inte kommer att bli erbjuden möjligheten att använda en riktig.
Citera
2020-03-07, 12:51
Medlem
Vasterass avatar
Det finns många olika vägar att bedriva krigföring, en av dem är biologisk genom smitta.
Att Israel påstår sig kunna bidra med ett vaccin på kort tid oroar mig.

Om man skapar en smitta så har man naturligtvis redan en förståelse för konsekvenserna samt ett botemedel innan man släpper ut smittan.
Citera
2020-03-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Haha, vilket jävla skitsnack. Och om du är rädd att bli smittad är 45 minuter i en kö på apoteket det sista stället du borde vara på.

Det var inte det jag skrev. Jag förklarade hur stämningen var.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnell har bli vi tillsagd av folk i högre positioner att tona ner allvaret i denna situationen. Det sista regeringen vill är att vi vet sanningen om denna sjukdom för då hade ekonomin stannat upp totalt.. Allt måste rulla på, dom skiter i er vanliga arbetare om ni blir sjuka eller inte så länge pengarna kommer in.
Sjukt är det. Bevisar stt staten tar pengar före medborgarnas hälsa.

Medborgarföraktet är totalt numera. FHM's agenda har inget med folkets bästa att göra.
Citera
Medlem
Nästa vecka kan vi se resultaten från helgens aktiviteter"sjung och var med" och provsvaren från norrlänningarna borde landat!
Citera
2020-03-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har jag aldrig sagt. Om 90% av de nu 150 smittade dör kommer självklart total panik utbryta och samhället skulle stängas ner.

Men i nuläget finns ingen anledning att tro att en större procent kommer dö i Sverige än i andra länder.
Nej, ingen som påstår det.
Du gjorde dock jämförelse med vanlig influensa genom att jämföra totala antalet döda utan att ta hänsyn till några andra parametrar.
Citera
2020-03-07, 12:53
Medlem
När släpper Folkhälsomyndigheten/Region Stockholm/Region Västra Götaland dagens siffror
Citera
2020-03-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Extremt oansvarigt. Vad gör det att skippa resan ett år alternativt åkt till något annat ställe? Kvittar ju om de går av bussen helt friska. De kan insjukna senare kanske milt men ändå sedan föra smittan vidare.

Total nonchalans
Människor som av ren egoism skiter i att de själva kan bli en del av smittospridningen
Skidresan verkar vara viktigare än jobben, världsekonomin och människors hälsa.
Citera
Medlem
magpests avatar
Enligt Tegnell finns det en risk att personer som måste stanna hemma efter sin hemkomst från norra Italien (läs frivillig karantän) kommer gå ut och hitta på andra saker istället.

https://www.svd.se/min-bedomning-om-kina-visade-sig-inte-vara-ratt

Citat:
Risken är att om en person som är frisk behöver stanna hemma från jobbet så gör denne andra saker i stället, och kanske träffar andra personer som kan vara svårare att spåra.

Men om personen inte är testad hur vet man att personen är "frisk"? Det finns även smittade personer som inte har symtom och känner sig helt friska. Kommer dessa gå ut och hitta på saker under sin frivilliga karantän också? Troligen.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Sorry, jag blandade ihop dig med ursprungssvaret. My bad.
Inga problem.
Den här tråden är snabb och rörig.
Om en svarar på något så har ofta 10 andra redan kommenterat så ens anmärkning är redan gjord och därmed onödig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
Har precis köat 45 minuter på apoteket. Fy fan vilken undergångsstämning. Alla (liksom jag) plockade ut alla mediciner de hade, alvedonhyllan var tom, personalen nervös, kunderna nervösa. Mötte senare på gatan flera som kom med flyttlådor med preppersgrejer. Alla vet att det här är sista helgen innan okontrollerad smittspridning. Vill bara grina just nu.

Märker inte ett skit bland folk i allmänhet ärligt talat. Allt är som vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Mycket röriga tankar men allt du skriver har jag också funderat över .

Jag gissar att du har så mycket att säga att du kunde hålla på från morgon till kväll , och det är inte så konstigt när alla åtgärder görs alldeles försent och på fel sätt .

Det här kommer gå åt helvete och jag tror att många ansvariga kommer stå till svars och bli brutalt straffade av folket .

anders tegnell har börjat erkänna att han gör misstag.
han har erkänt att han har haft fel om kina.
jag är saker på att han även kommer ha fel avseende bedömningen att hålla skolor och universitet öppna, samt kommer han att få stå till svars på något sätt för att ha uppmanat det svenska folket att inte ta viruset på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in