2020-03-07, 12:20
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jo personer i Sverige har smittats av italienresenärer.

Bara de som varit i norra Italien och andra högriskområde som Kina och Iran blir testade. Testa att kontakta 1177 och säg att du har symptom men inte rest så förstår du varför i princip alla fall är så starkt relaterade till Italien.

Resten av världen har förstått att viruset är extremt smittsamt redan i inkubationsfasen men det verkar inte gälla i Sverige och på FHM.
Citera
2020-03-07, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag förstår inte vad Kinas enbarnspolitik har med evolutionen att göra. Men givetvis har de lyckats minska sin befolkningsökning genom enbarnspolitiken. Den har ju varit så effektiv att de numera övergett den.

Du förstår väl att vi människor och alla våra handlingar och det som händer oss är en del av evolutionen/naturen precis på samma sätt som det fungerar med alla livsformer?

Alltså är både Kinas enbarnspolitik, virus tillverkade av människan, krig, folkmord osv osv också självklart en del av ekosystemet och naturens kretslopp. Då vi människor ej har något rovdjur över oss i näringskedjan (förutom kanske bakterier/virus om man vill inkludera dessa) så fungerar vi helt enkelt som detta själva, mot oss själva.

Balansen kommer alltid återställas, det här är ingenting som vi människor på något sätt skulle ha kommit ifrån (även om en del naivt nog tycks tro det).
Citera
2020-03-07, 12:21
Medlem
Att införa karantän för personer som vistats i riskområden kan i dag vara kontraproduktivt
https://www.svd.se/min-bedomning-om-kina-visade-sig-inte-vara-ratt

Är det rätt eller fel..?
Citera
2020-03-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ett tips är att utvinna antikroppar från någon som är immun och skapa ett vacin från det

Maila jobs@astrazeneca.se med din nyfunna upptäckt.
Citera
Medlem
Ja nu börjar Tegnell göra Steffan Löfvens. Han har varit naiv!

Alltså herregud svenskar vakna, sluta lita på myndigheter och det NU. De är vanliga jävla människor på ineffektiva organisationer. Ofta är de dummare än vad du är då de MÅSTE fördumma sig. Läs vad en professor har skrivit i ämnet, finns en bok om "funktionell dumhet".

Vakna vakna vakna för svenska myndigheter är skräp!
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Just "sanning" är inte alltid det bästa medlet och det vet myndigheter.
Men jag tycker det vore värt att snarast dela ut andningsskydd.

Jag håller med, det bäst för samhället är att sanningen portioneras ut bitvis. Det finns alltid en liten del av medborgarna som ser igenom sanningen och handlar därefter. Denna tråden är väl för dem?
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Nu blandar du bort korten. Du började prata om Epidemin som en del av evolutionen.

Men 100 år efter Spanskan så har jordens befolkning ökat med 6 miljarder. Så därför krävs en epidemi mycket värre än Spanskan för att drastiskt minska jordens befolkning.

Jag förstår inte vad Kinas enbarnspolitik har med evolutionen att göra. Men givetvis har de lyckats minska sin befolkningsökning genom enbarnspolitiken. Den har ju varit så effektiv att de numera övergett den.

Svaret från min sida rörande Kina är att de kunde inte hantera en överbefolkning. Det krävs bostäder, el, vatten, mat, sjukvård, mm. för att hålla en population. Rörande Kina så blir mitt svar att Kina valde att fortfarande hålla en hög livskvalitet med en lägre population än att folk inte ska behöva lida.
Citera
2020-03-07, 12:23
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Om det för några dagar sedan var 1500 testade och det nu är 3000 testade så handlar det om att jag inte hade färska siffror, vilket jag inte säger emot.

Det dumma är att du vill ha källa på 1500 testade. Du får fundera en stund på det och se om poletten trillar ner.
Det var inte jag som frågade efter källa och det är inte jag som tror att 1500 är samma som 3000 så det är kanske inte jag som behöver fundera eller vänta på en pollett som ska trilla ner, eller hur?
Citera
2020-03-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ja, möjligt att min siffra är gammal. Oavsett så är det bara intressant hur många fall vi har relaterat till hur många vi har testat.

Vi har alltså testat ytterligare 1500 till de senaste dagarna. Tar det fortfarande två dagar att få provsvar?

Sydkorea testar 10 000 per dag.

Italien hade redan förra veckan testat över 200 000 människor.

Antal smittade i Sverige säger INGET om hur det egentligen ser ut.

Detta är bara ett upplägg för att ge vår förrädiska regering möjligheten att återigen säga "VI SÅG DET INTE KOMMA..."

Det tror jag inte. Jmf med länder som inte har haft ett utbrott som Italien i Europa så har smittagningen varit ganska låg i varje land. USA har väl varit sämst i klassen.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Detta virus har förutsättningar att bli mångt värre än spanska sjukan.
Lång inkubationstid, många smittsamma med små otydlig symptom, smittar lång efter man känner sig frisk.
Det behövs mer än så vilket det kan utvecklas till i värsta fall då det troliga nu är att det kommer pågå över drygt 2 år vilket dom flesta bedömer som den kortaste tiden att få fram ett vaccin.
Viruset muterar dessutom i snabb takt och med den stora spridningen så ökar risken att någon av mutationerna vrider upp dödligheten.
mutationerna kan dessutom göra vaccin man har lyckats ta fram overksamma.

Vi vet inte än hur illa Coronan är. Jag lägger mig på cirka Spanskan nivån till att börja med och cirka en halv miljard döda är väldigt väldigt illa.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Att införa karantän för personer som vistats i riskområden kan i dag vara kontraproduktivt
https://www.svd.se/min-bedomning-om-kina-visade-sig-inte-vara-ratt

Är det rätt eller fel..?

I Kina är medborgarna vana vid diktatur och att inte lyda medför minst sagt kännbara straff.

I Sverige kan du råna, våldta, stjäla och ljuga, ja nästan allt utom att lura staten på pengar, utan att bli kännbart straffad. Folk kommer att skita stort i karantän. Speciellt mycket kommer folk att skita i det nu när myndighetsföraktet, med all rätt, är brutalt!
Citera
Medlem
Citat:
Bara de som varit i norra Italien och andra högriskområde som Kina och Iran blir testade. Testa att kontakta 1177 och säg att du har symptom men inte rest så förstår du varför i princip alla fall är så starkt relaterade till Italien.

Resten av världen har förstått att viruset är extremt smittsamt redan i inkubationsfasen men det verkar inte gälla i Sverige och på FHM.

Jodå, jag svarade bara en som undrade om någon enda i Sverige blivit smittade i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in