2020-03-07, 11:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Självfallet ställer jag mig på en trång buss. Passar på att hosta lite på folk och kladda på alla knappar.

Vad fan tror du?

Intressant vilka instruktioner man får. Bor man i hus o har bil är det enklare. Vad gör de som förlitar sig på kollektivtrafik ? Munskydd?

CoronaBob hävdar ju att det är lugnt att åka o hosta i tunnelbanan då det är riskfritt åka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Intressant att se Darwinism in action i vår tid. Drygt 20 000 mellofans bara måste samla ihop sig på ett relativt litet utrymme och bokstavligen byta kroppsvätskor med varandra. Corona jublar

Man är väl lite fördomsfull men jag tror att målgruppen är genuint ointresserad av naturvetenskap och vetenskaplig fakta. Det är inte de mest eftertänksamma och intellektuella individerna som samlar ihop sig ikväll. Suget efter fest, glamour, billig skumpa och möjligen lite sex med för dem okända personer lockar mer än risken att bli smittad. Det är bara synd att oskyldiga i andra ledet kommer att drabbas av deras dumhet.

Jag tror att tiden för dessa grupper som i några årtionden nu haft tolkningsföreträde av verkligheten börjar rinna ut.

Kommer inte träffa någon som är på mello. Helt livsfarligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nej. Det är samma idag Lördag. Videon är från 2018 men det ser ut så här idag med. Videon är ett exempel på svenska regeringens totala handlingsförlamning. De stoppar inte detta och araberna i Malmö vet nog ingenting om detta Corona. OM araberna börjar bli sjuka i Malmö så ballar det ur. Hela klaner kommer att anfalla SUS.
Bra idé rädda Swedskii sprid smittan till Malmö börja i Rosengård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ja, fast det är inte hjärtat. Det är bröstmuskulaturen. Som med alla andra flunsor.

Aha... aldrig haft influensa förut... känns obehagligt i allafall 🙃
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
FHM ljuger. Sverige är nr 6 på listan över smittade per capita och araberna i tex Malmö verkar totalt ovetandes om läget eftersom de inte ser på svensk TV eller nåt.

Statistiken borde vara antal smittade i relation till antal testade. För så länge Sverige vägrar testa folk som VILL bli testade måste man anta att antalet smittade är brutalt mycket högre i världens mest naiva land.

1500 testade, 144 bekräftat smittade.
Citera
2020-03-07, 11:32
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Fast det är väl mest etniska svenskar som smittats hittills?

Majoriteten i Sverige är fortfarande etniska svenskar så inget märkligt där.
Citera
2020-03-07, 11:33
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Kommer väl folk från hela Sverige till Melodifestivalen.

Ja precis, det är ett bra sätt att accelerera spridning över riket. Vilken kan vara agendan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
SÖS har Södermalm och Nacka Värmdö och Tyresö

KS Huddinge tar alla i Söderorterna.
Göran tar innerstaden Bromma Solna utom Södermalm
DS tar Danderyd Lidingö
KS Solna tar bara emot Sundbyberg och trauma

Menar du ambulanser nu?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Välkommen till Stockholm - där tunnelbanan sträcker sig över flera motsvarande andra städer i Sverige.

Att ha bil och behöva köra genom city med tull och skatt är ju fan självmord om man snackar om ekonomin.

Och har man 2 medlemmar i familjen som jobbar på olika ställen så är det inte heller lätt att välja att bo nära jobbet och räkna också med bodstadskrisen här i Stockholm.

Det är inte många som bor i Nynäshamn men jobbar på Arlanda eller som bor i Märsta och jobbar på Scania i Södertälje.

I Stockholm har man en enorm marknad och möjligheter att antingen flytta närmare eller ta ett annat jobb närmare bostaden.

För övrigt tror jag inte en lång kommunalresa smittar särskilt mycket mer än en kortare resa. Får man 4-5 förkylningar per år ska man nog göra något åt sin resesituation. Men även var man jobbar hur man sköter familjen spelar roll.

När jag åkte allmänna kommunikationer hade jag 2-3 förkylningar per år men jag skyddade mig inte som man borde men handskar etc. Kommit mer kunskap om det på senare år. När jag åkte bil 1 förkylning vart annat år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Frågetecken?!
Rinkebyn , Tensta , Fittja , Alby , Norsborg , Södertälje bara i Stockholm för att nämna några få områden utan en enda Svensk OK några socialfall å fyllon kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Ska de ringa upp dig? Eller hur kommer testet gå till?

Har också fått OK att testa för Corona (efter att ha legat sjuk i ca en vecka), de sa att de kommer ringa inom 36 timmar. Missade dock ett samtal från hemligt nummer igår, misstänker att det var dem men kan ju inte ringa upp dem! Hoppas bara de ringer igen...

Man har ju ingen lust att sitta i 1177s telefonkö en gång till.

Bra kämpat! Ring jourcentralen och säg att du har för avsikt att komma in dit om dom inte löser det här ganska snart . Då blir det fart !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Det finns andningsskydd som skyddar mot att bli smittad. Men de måste ha filter som heter N95, P95 eller P100. De är slutsålda för allmänheten i typ hela världen.

Jag har en SUNDSTRÖM PARTIKELFILTER SR 510 P3 om det skulle behövas, samt simglasögon.
Min poäng var bara att även enklare skydd borde hjälpa något på samhällsnivå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in