Citat:
Ursprungligen postat av
plexigear
Välkommen till Stockholm - där tunnelbanan sträcker sig över flera motsvarande andra städer i Sverige.
Att ha bil och behöva köra genom city med tull och skatt är ju fan självmord om man snackar om ekonomin.
Och har man 2 medlemmar i familjen som jobbar på olika ställen så är det inte heller lätt att välja att bo nära jobbet och räkna också med bodstadskrisen här i Stockholm.
Det är inte många som bor i Nynäshamn men jobbar på Arlanda eller som bor i Märsta och jobbar på Scania i Södertälje.
I Stockholm har man en enorm marknad och möjligheter att antingen flytta närmare eller ta ett annat jobb närmare bostaden.
För övrigt tror jag inte en lång kommunalresa smittar särskilt mycket mer än en kortare resa. Får man 4-5 förkylningar per år ska man nog göra något åt sin resesituation. Men även var man jobbar hur man sköter familjen spelar roll.
När jag åkte allmänna kommunikationer hade jag 2-3 förkylningar per år men jag skyddade mig inte som man borde men handskar etc. Kommit mer kunskap om det på senare år. När jag åkte bil 1 förkylning vart annat år.