2020-03-07, 04:39
Medlem
Jag skulle precis kolla på Youtube videon med Antys live som någon länkade här, men det stod "Videon är inte längre tillgänglig på grund av ett upphovsrättsanspråk från Antonia Johnson."
2020-03-07, 04:44
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Jag skulle precis kolla på Youtube videon med Antys live som någon länkade här, men det stod "Videon är inte längre tillgänglig på grund av ett upphovsrättsanspråk från Antonia Johnson."

Hahahahaaa!
Hon är så HATAD, hon har lyckats stoppa den en liten stund. Men kära lilla Anty, en gång på internet, alltid på internet.
Hennes klavertramp kommer alltid att gå att hitta på andra ställen på nätet. Lugn, bara lugn...
2020-03-07, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Julia är en Gudinna, och gudar behöver inte sova.
Hon blundar bara för att vi dödliga inte ska känna oss underlägsna.

Heja Julia!

Jag har gillat Julia sedan "Begynnelsen". När de gick in i huset, samlades i köket, lade jag märke till en kvinna med en vältrimmad kropp och "flammande" (rött blandat med delvis blont) hår.

Ett par dagar senare tyckte jag att hon hade en vacker ansiktsprofil. "Elegant" var ordet jag tänkte på. Jane Russell, kring 1950 (klart före min tid men ändå). Kan ha att göra med min finska påbrå, att jag ser det vackra i en klassisk rysk skönhet (grannland trots allt). Vissa har det nämnt det "slitna" i hennes ansikte, men jag tycker att det ger henne karaktär/lite smink kan täcka över det.

Personlighetsmässigt? Första veckan eller två framstod hon som "rent galen". Bidrog inte så mycket till stämningen i huset (åtminstone på ett positivt sätt), var i sig egen värld alltför ofta. Men det känns alltmer som att hon ser det som sker omkring henne, att hon verkligen förstår vad som händer och agerar utifrån det.

Silikonbrösten stack i ögat inledningsvis, men samtidigt kan jag förstå det - omöjligt att bli en bra gymnast med bröst större än A-kupa, och så fort karriären är över så vill man framhäva sin kvinnlighet.

Heja Julia!
2020-03-07, 04:52
Medlem
Citat:
Eller en liten kortis till min 2:a favorit Samis ära: https://youtu.be/VPIP9KXdmO0

"Blazing saddles", barndomsminnen Kommer inte ihåg vad det svenska namnet var, dock.
2020-03-07, 04:54
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZM81
Jag har gillat Julia sedan "Begynnelsen". När de gick in i huset, samlades i köket, lade jag märke till en kvinna med en vältrimmad kropp och "flammande" (rött blandat med delvis blont) hår.

Ett par dagar senare tyckte jag att hon hade en vacker ansiktsprofil. "Elegant" var ordet jag tänkte på. Jane Russell, kring 1950 (klart före min tid men ändå). Kan ha att göra med min finska påbrå, att jag ser det vackra i en klassisk rysk skönhet (grannland trots allt). Vissa har det nämnt det "slitna" i hennes ansikte, men jag tycker att det ger henne karaktär/lite smink kan täcka över det.

Personlighetsmässigt? Första veckan eller två framstod hon som "rent galen". Bidrog inte så mycket till stämningen i huset (åtminstone på ett positivt sätt), var i sig egen värld alltför ofta. Men det känns alltmer som att hon ser det som sker omkring henne, att hon verkligen förstår vad som händer och agerar utifrån det.

Silikonbrösten stack i ögat inledningsvis, men samtidigt kan jag förstå det - omöjligt att bli en bra gymnast med bröst större än A-kupa, och så fort karriären är över så vill man framhäva sin kvinnlighet.

Heja Julia!

Haha! Som hon är på fyllan är jag när jag är nykter, (förutom det vildsinta skrikandet och kissandet) vi är dessutom jämngamla och skulle säkert haft jättekul i skolan om vi vuxit upp tillsammans.
Älskar Julia och hoppas verkligen hon vinner BB i år.
Det vore en sådan skön käftsmäll åt alla gråtmilda PK-puritaner och moralfjantar.

JULIA BB -20!!!
2020-03-07, 04:57
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
"Blazing saddles", barndomsminnen Kommer inte ihåg vad det svenska namnet var, dock.

"Det våras för Sheriffen" tror jag det var. Inte helt säker då jag inte ens var född då, men sett originalet på VHS sedan jag gick i blöjor
2020-03-07, 05:17
Medlem
Citat:
Haha! Som hon är på fyllan är jag när jag är nykter, (förutom det vildsinta skrikandet och kissandet) vi är dessutom jämngamla och skulle säkert haft jättekul i skolan om vi vuxit upp tillsammans.
Älskar Julia och hoppas verkligen hon vinner BB i år.
Det vore en sådan skön käftsmäll åt alla gråtmilda PK-puritaner och moralfjantar.

JULIA BB -20!!!

Fortsätt på det spåret (du gör helt rätt i att undvika skrikandet och kissandet).

För att dra en parallell, Jessica som vann BB 2006 hade vissa liknande drag med Julia (och dig i så fall). Ja, hon slog ett par killar på käften, men det var ju bara när de hade slagit först. 2006 var klart annorlunda jämfört med 2020 (både bra och dåligt), men vissa saker har inte förändrats sedan dess medan andra blivit tydligare. Jessica var en förebild, på samma sätt som Julia (och du) kan vara en förebild.

Med tanke på att Anty åkte ut först finns det en klar möjlighet att "PK-puritaner och moralfjantar" får ge sig tidigt. Man kan vara någorlunda PK och tänka på moral, såsom jag gör till exempel, men det finns gränser. Julia har hållt sig till de gränserna medan hon börjar leva ut allt mer, hoppas hon fortsätter så.
2020-03-07, 05:19
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag gick in av en slump på S2 för att se om alla hade somnat, då ligger Lennie som nu på magen men han hade lyft huvudet och var vaken. Men nu la han ned det igen och vände bort sitt ansikte så kanske slut på skojjet, ifall det hände något

Det enda du råkade se var när han la ner sitt huvud normalt igen.
Det har redan diskuterats i tråden att Lennie somnade i en väldigt konstig ställning. Han låg sådär med huvudet i flera timmar. Så sprid inte massa skit. Du höll precis på att hälla i ett kg salt i soppan. Riktigt onajs. Skaffa flasögon eller sluta fantisera.
2020-03-07, 05:29
Medlem
Citat:
"Det våras för Sheriffen" tror jag det var. Inte helt säker då jag inte ens var född då, men sett originalet på VHS sedan jag gick i blöjor

"Det våras för Sheriffen" var det, ja Kan vara därför jag inte fick grepp om det, finns ingen bra motsvarighet till "det våras för" på andra språk (lärde mig finska och engelska innan svenskan).

Päronen hade också den på VHS, såg den flera gånger när jag var ung. Måste ha varit minst tio år sedan senast, men kommer fortfarande ihåg så mycket. Svart vs vitt, bönorna, skarpskytten Gene Wilder med skakig hand (alkoholproblem), "Mungo", staden som bara var ren rekvisita, det "skumma" slutet med folk som härjade i och utanför studion innan filmen tog slut. Tidlöst.
2020-03-07, 05:29
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Fortsätt på det spåret (du gör helt rätt i att undvika skrikandet och kissandet).

För att dra en parallell, Jessica som vann BB 2006 hade vissa liknande drag med Julia (och dig i så fall). Ja, hon slog ett par killar på käften, men det var ju bara när de hade slagit först. 2006 var klart annorlunda jämfört med 2020 (både bra och dåligt), men vissa saker har inte förändrats sedan dess medan andra blivit tydligare. Jessica var en förebild, på samma sätt som Julia (och du) kan vara en förebild.

Med tanke på att Anty åkte ut först finns det en klar möjlighet att "PK-puritaner och moralfjantar" får ge sig tidigt. Man kan vara någorlunda PK och tänka på moral, såsom jag gör till exempel, men det finns gränser. Julia har hållt sig till de gränserna medan hon börjar leva ut allt mer, hoppas hon fortsätter så.

Haha! BB -06 var den bästa säsongen någonsin imo. Jessica var min stora idol och jag ville bli precis som henne.
Norsken Rägger var jag kanske inte direkt kär, men iallfall väldigt förälskad i, och fantiserade om att han skulle hämta mig i sin stora New Yorker -67:a.

Numera har jag en egen New Yorker -74 men är fortfarande lika barnslig. Kollar BB, drar snuskskämt och fjantar mig i största allmänhet. Ansvarskänsla? Vad är det?
Kanske därför jag gillar Julia så mycket, jag känner igen mig själv i henne.

Hoppas som sagt hon vinner hela skiten. Oavsett hur det går kommer jag sponsra hennes salong med minst ett besök när hon kommer ut.

HEJA JULIA!!!
2020-03-07, 05:50
Medlem
1754s avatar
Citat:
Hahahahaaa!
Hon är så HATAD, hon har lyckats stoppa den en liten stund. Men kära lilla Anty, en gång på internet, alltid på internet.
Hennes klavertramp kommer alltid att gå att hitta på andra ställen på nätet. Lugn, bara lugn...

Åh vad jag vill se videon ni snackar om. Hoppas nån här länkar till den om/när den är uppe igen.
2020-03-07, 05:59
Medlem
Citat:
Haha! BB -06 var den bästa säsongen någonsin imo. Jessica var min stora idol och jag ville bli precis som henne.
Norsken Rägger var jag kanske inte direkt kär, men iallfall väldigt förälskad i, och fantiserade om att han skulle hämta mig i sin stora New Yorker -67:a.

Numera har jag en egen New Yorker -74 men är fortfarande lika barnslig. Kollar BB, drar snuskskämt och fjantar mig i största allmänhet. Ansvarskänsla? Vad är det?
Kanske därför jag gillar Julia så mycket, jag känner igen mig själv i henne.

Hoppas som sagt hon vinner hela skiten. Oavsett hur det går kommer jag sponsra hennes salong med minst ett besök när hon kommer ut.

HEJA JULIA!!!

Enig, '06 var bäst hittills (jag har 2011 som tvåa). Känn ingen skam, jag kan förstå varför Jessica tog hem det hela. Hon var en stark ung kvinna, var sig själv (framför allt ju mer tiden gick) och tog inte skit från någon.

Rägger, ja Precis som Jessica växte han så mycket under sin tid i huset. Kommer ihåg hur han reagerade negativt på vissa saker (exempelvis bögar/Morten) i början men blev allt starkare och lärde sig hantera det därinne. Det är det jag fortfarande kan sakna lite med Julia, hoppas att hon tar ännu mer uttrymme i vissa situationer och vägleder andra (framför allt Mergim - om han inte åker ut snart). Det är "nästa steg" för henne.

Man måste växa upp till en viss gräns, men de flesta i vårt samhälle går alldeles för långt och dör inombords. Omvänt "Peter Pan syndrome", typ. Låt det inte hända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in