Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag begriper inte heller. Det som JG gjort är att radera en konversation mellan honom och SD. Vad som stod där vet ingen av oss här. Men han hade en lojalitet gentemot SD vid det tillfället, och trodde verkligen inte att SD var skyldig. Bästa vänner sedan många många år. Hur hade vi själva gjort? Hur JG ställer sig idag vet ingen. Men han kommer förhöras i tingsrätten - då får vi veta. Jag råder dock JG att tala sanning. Fullt ut.
Jag håller allt som oftast med dig, du resonerar bra. Men här gör jag det inte. Om han var lojal och trodde på Stefans oskuld, varför valde han då att radera mitt under förhöret (toabesöket)? Då kan han inte haft något att dölja, och behöver inte radera något? Han raderade av någon anledning, han ljuger garanterat när han säger att det är porrsurf.
Hade min vän varit misstänkt för mord och jag vet att jag är helt oskyldig, då hade jag inte börjat att radera meddelande mellan mig och den misstänkte. För att inte bli oskyldigt misstänkt för medhjälp, alla korten på bordet. Stefan kanske bad Je*ry gjuta in något i golvet, det som polisen frågade polisen Ma*co om i förhör med denne.
Om Je*ry ska slippa ligga sömnlös och rädd för bla sitt torp som han skriver till Stefan, så lär han tala sanning och få sitt samvete rent, då är han fri. Det sistnämnda är jag enig med dig om, tala sanning Je*ry!