2020-03-07, 00:03
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begriper inte heller. Det som JG gjort är att radera en konversation mellan honom och SD. Vad som stod där vet ingen av oss här. Men han hade en lojalitet gentemot SD vid det tillfället, och trodde verkligen inte att SD var skyldig. Bästa vänner sedan många många år. Hur hade vi själva gjort? Hur JG ställer sig idag vet ingen. Men han kommer förhöras i tingsrätten - då får vi veta. Jag råder dock JG att tala sanning. Fullt ut.

Jag håller allt som oftast med dig, du resonerar bra. Men här gör jag det inte. Om han var lojal och trodde på Stefans oskuld, varför valde han då att radera mitt under förhöret (toabesöket)? Då kan han inte haft något att dölja, och behöver inte radera något? Han raderade av någon anledning, han ljuger garanterat när han säger att det är porrsurf.

Hade min vän varit misstänkt för mord och jag vet att jag är helt oskyldig, då hade jag inte börjat att radera meddelande mellan mig och den misstänkte. För att inte bli oskyldigt misstänkt för medhjälp, alla korten på bordet. Stefan kanske bad Je*ry gjuta in något i golvet, det som polisen frågade polisen Ma*co om i förhör med denne.

Om Je*ry ska slippa ligga sömnlös och rädd för bla sitt torp som han skriver till Stefan, så lär han tala sanning och få sitt samvete rent, då är han fri. Det sistnämnda är jag enig med dig om, tala sanning Je*ry!
Citera
2020-03-07, 00:04
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det står "gymmar/simmar(?) utomhus". Går det att simma utomhus även om det är stängt?

Finns ingen pool att simträna i utomhus dig Gustavsvik om det är den vi pratar om?
Citera
2020-03-07, 00:06
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Varför tror du det? Har du något som pekar på det vill jag gärna läsa det.

Tror vadå?
Citera
2020-03-07, 00:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Dessutom verkar det som att L*ena är ute vid två tillfällen, det första ändå tidigare:

22:44 -23:09 - då hon är vid övergång/cykelbron
01:01- 00:17 - Fågelbärsvägen

00:34 - först då ringer SD polisen
00:35 - påbörjar polisen HR
00: 42 - påbörjar polisen uppdraget (på plats förmodar jag)
00:51 - avslutar

Så L*ena är väl hemma sedan länge när SD ringer polisen.

De borde ha kommit överens om någon tidpunkt och plats för att träffas, men hur kommer det sig att de inte möts?

Med tanke på hur mycket de kommunicerar annars undrar jag varför det inte finns något om det i deras chatt historik?
I förhör med MGM har framkommit att de hade ett avtalat möte denna kväll (kl 00.00?) men att han inte hunnit i tid p.g.a de mystiska männen. I hans tycke bidrar antagligen det uteblivna mötet till att göra historien trovärdigare. Anta att mötet ingår i planeringen och att tidpunkten är väl vald. Samt att han räknade med att hon skulle skicka meddelanden när han uteblev.
Han kan då hävda att brottet hade kunnat begås redan denna kväll om han vore rätt GM.

Finns säkerligen flertalet möjliga förklaringar till hans agerande den 11-12 maj.
Citera
2020-03-07, 00:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 164, s 1078-1081.

Ur LWs och SDs inspelade samtal:

Samtalen ligger i mappar med datum 2017-04-03

Lena menar att Stefan låter henne (HD) bestämma och ställer
Lena i den sitsen hon inte vill vara i. Lena menar att Stefan låter saker ske som Lena inte
accepterar. Lena menar att det börjar bli ohållbart och dom val som Stefan gör leder till att
snart så vet hela stan att Softis har förstört, Softis måste gå och det är Softis fel, det accepterar
hon inte.
När stan vet så vet Västerås också. Stefan gör val som leder till att det kommer
komma ut och Lena tar inte det
. Stefan menar att hon gör felaktiga slutsatser. Om Stefan vill
att detta ska hanteras bra så måste dom hjälpas åt. Stefan håller inte med, han säger att Lena är
välkommen med sitt krig och att Lena kommer fara mest illa för Stefan gör ingenting för att
tala om att hon varit dum men hon kommer råka ut för smutskastning. Stefan säger att han
konuner blocka Lena på Telegram för att hon inte försöker ha kontakt i en positiv anda utan
en jävla idiotanda och Lena beter sig som ett missfoster. Stefan menar att Lena vill blåsa upp
det här och väljer att göra Stefan illa, han förstår att Lena är ledsen och besviken men det är
hon som valt att göra såhär och avslutar kontakten på det här skitsättet.

Stefan svarar med att han ska lista ut hur man blockar Lena från att ringa varpå Lena svarar
att det blir enkelt men sen får han lista ut ur han blockar TG · s telefon och övriga Örebro, nu
får han välja fred.

Lena ber Stefan att välja hur han tänker behandla Lena och deras relation.
Stefan säger att han valt sin största kärlek och största respekt för
länge sen .. Lena börjar gråta och säger att Stefan torkar sig i arslet med Lena när hon (HD) är sjuk
och sen när hon (HD) är frisk så slänger han Lena på golvet. Lena menar att Stefan skrivit att när
hon (HD) är frisk så vill han gå med henne. Stefan menar att Lena tolkar saker på sitt sätt. Lena
gråter och säger att hon ser sig kastad på sophögen som en bajstrasa. Stefan menar att det är
Lenas tolkning. Lena kräver att Stefan ska berätta hur han menar. Lena gråter och menar att
hon var en ersättning. Stefan byter samtalsämne och frågar vad Lena ska göra i Västerås. Lena
hoppas träffa Mattan. Stefan frågar vidare om syftet med resan och om hon ska berätta saker
för honom. Lena slirar på svaret. Stefan säger sedan att han gjort det enda han kan göra, det
enda han är tvungen att göra, det finns inget annat rimligt än att bryta I 00% med Lena. Lena
kontrar med att det är det enda rimliga svaret om han har torkat sig i röven med sin sperma på
Lena bara som ersättning då TG var sjuk och tråkig. Stefan menar att det inte kan komma
något vettigt hur det här samtalet. Lena gråter över att hon känner sig kastad som en trasa på
sophögen.

Stefan menar att såsom saker utvecklats det senaste året kommer det inte bli Lena och Stefan,
det handlar inte om att någon gjort fel, men det handlar om att hela den här historien kom
fram. Stefan menar att det inte är möjligt längre. Stefan måste bryta I 00% med Lena. Stefan
pratar om möjlig fortsättning gällande geocaching och GeoTouren. Stefan och TG har pratat
om Touren och det bästa vore att Stefan lämnar den och att kommande år får Lena ta över
den, det är det bästa för Touren om Stefan och TG inte ska vara inblandade. Om Lena nu
väljer att outa det här för så många som möjligt så kommer samarbetet inte att fungera och
Telegram-kanalen har Stefan valt för att Lena har visat sig vara kapabel till vad som helst, så
den gör det lite svårare för Lena. Om Lena inte är intresserad av konstruktivt samarbete så
riskerar kanalen bara att vara till för risk och bekymmer. Fortsatt tjafs om backning och
respekt. Lena vägrar hamna i skymundan och att Stefan och TG ska fortsätta med sin fina
fasad utåt där hon får stå som boven. Lena kräver rapporter av Stefan när han ska prata med
TG. Lena berättar för Stefan att hon berättat om våld för TG.
Enligt Stefan har TG har pratat mycket om våld och hot. TG är mest orolig över vilka följder
det kan leda till, vilka rättsliga konsekvenser det kan leda till för Stefan. TG är inte orolig över
att Stefan ska ge sig på Lena menar Stefan.

Lena menar att Stefan och TG väljer en väg som börjar
göra det besvärligt. Stefan undrar om Lena kommer berätta för M om allt i Västerås. Lena vill
prata direkt med Stefan om hur dom ska gå vidare. Lena befinner sig tydligen i Västerås.

Stefan uppger att han inte vill prata med Lena, han tycker Lena ska gå till Mattan och berätta
rakt av. Lena frågar varför? Stefan tror Lena kommer blåsa upp det här och smutskasta.
Diskussion fram och tillbaka där Stefan inte vill prata mer och Lena säger att dom hörs sen
och om han inte svarar så ringer hon igen.

Lena börjar gråta och
Stefan vill länma samtalet, Lena vägrar. Lena vill inte att Stefan ska kasta henne i
papperskorgen. Lena menar att Stefan vänder henne ryggen och bestämmer och domderar.
Lena känner sig fruktansvärt förödmjukad över allt och gråter. Stefan är ganska kylig och kall
gentemot Lena och vill gå och jobba. Stefan gratulerar Lena att hon hittat ett ytterligare sätt
att bli offer i det här hela. Lena menar att det är bara hon som gått på sidan, att det ska bli
bättre, att dom ska ses. Diskussion fram och tillbaka vilket slutar med att Stefan vill lägga på
varav Lena säger nej, nej, nej och samtalet avslutas.

Stefan har sagt att han brutit all
kontakt med Lena och att hon inte har någon skuld och att det är Stefan som brutit avtal. Lena
menar att alla kommer att fatta att Stefan och TG kommer tighta ihop sig nu. Fortsatt oense.
Citera
2020-03-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Tror vadå?

Att Jerry har hjälpt SD. Jag antar att du menar med något som har med brottet att göra.
Citera
2020-03-07, 00:47
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Att Jerry har hjälpt SD. Jag antar att du menar med något som har med brottet att göra.

Att han hjälpt till att leta fram personer som skrev här i tråden syftar jag på bla. Men han hjälpte sig själv och Stefan genom att radera chatten de har skrivit i, vad som skrevs vet vi ju inte, men ingen tror väl att en chatt som handlade om vad det åt för mat dagen innan LW försvann raderades? Vad Je*ry gjort vet nog bara han själv, men jag tror inte han var med när LW mördades iallafall.
Citera
2020-03-07, 00:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det fetade: Simdelen stänger 21:00, så inget simmande där inte!

Ok, tack.
Jag ser på kartan att det är två mindre vattenfyllda "hålor" inom området. Gäller stängningstiden även dom (eller är det dom det handlar om?)

Det som gör allt så suspekt är ju hans badbrallor som han inte kan förklara och även att han väljer att späcka kvällen med aktiviteter trots att han är sen från jobbet. Jani O reagerar på att han är sen från jobbet.
Att han är svettig kanske ändå inte är så konstigt? Det var ju olidligt varmt de dagarna.
Citera
2020-03-07, 00:56
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, tack.
Jag ser på kartan att det är två mindre vattenfyllda "hålor" inom området. Gäller stängningstiden även dom (eller är det dom det handlar om?)

Det som gör allt så suspekt är ju hans badbrallor som han inte kan förklara och även att han väljer att späcka kvällen med aktiviteter trots att han är sen från jobbet. Jani O reagerar på att han är sen från jobbet.
Att han är svettig kanske ändå inte är så konstigt? Det var ju olidligt varmt de dagarna.

Utomhusbadet stänger tidigare än gymmet och inomhusbadet.
Citera
2020-03-07, 00:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 164, s 1081-1083.

Ur LWs och SDs inspelade samtal:

2017-04-04.

Stefan fortsätter och tänker sig eventet som tvådelat och
pratar om ideer kring detta. Lena gråter och svarar att vad hon än svarar och kommer för med
ideer kommer hon inte få någon credd eller synas eller presentera något för hon är utkastad.
Redan förra året fick hon knappt stå på scenen och inte stå med Stefan. Att inte komma på
eventet kommer hon inte att acceptera. Stefan skrattar lite och tänker på 17 maj. Stefan
hoppas och tror att Lena kommer kunna göra något aktivt under eventet. Stefan skulle hellre
se Lena som konferencier men tror att det inte kommer funka men Lena vill då att hon
(troligen Hanna) ska säga nej till det offentligt på Facebook
. Stefan vill sen lägga på men
Lena vägrar. Lena blir upprörd över att hon menar att det är TeamDavidsson som står för
eventet. Lena upplyser Stefan om att det låter som att det är TeamDavidssons sak, men Lena
vill att det här ska vara en del av Touren som Lena är en del av. Stefan vill lägga på och Lena
kräver fortsatt samtal.

2017-04-06.

Stefan svarar och uppger att han inte vill vara med på Lenas inspelningar. Lena svarar att hon
inte får ordning på någon karta. Stefan vill inte höras men det vill Lena och hävdar att Stefan
inte får sälja ut henne. Stefan blir frustrerad över krav som Lenas har och frågor hon ställer
om Stefan berättat för Hanna om dom haft sex i bakluckan. Stefan vill lägga på och säger sen
att Lena inte har med det att göra. Lena tar inte det här när Stefan vill lägga på, Stefan säger
att han vet det och Lena kommer inte sköta det snyggt och samtalet bryts.

2017 04 28

Lena vill att de bestämmer en tid när hon dyker upp och får en kram. Stefan vill inte ta nån till
detta. Han lägger sin tid på jobbet. Lena tycker att han kan ta några minuter. Stefan säger att
han hittills lagt 45 minuter på henne idag. Lena tycker att han kan säga "på oss". Stefan menar
att det här samtalet också är tid. Lena säger glatt att det är bra tid, Stefan säger- nej det är inte
det
. Samtalet avslutas.
Citera
2020-03-07, 00:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Finns ingen pool att simträna i utomhus dig Gustavsvik om det är den vi pratar om?

Nej för den lilla biten utomhus är väl bara en slags sluss ut till grönområdet utanför där man kan sola ?
Annat var det när man var liten , då var hela den inbyggda stora bassängen under bar himmel , det var tider det ...då plankade man in på nätterna och simmade omkring i en 50-metersbassäng utomhus , det Ni !
Citera
2020-03-07, 01:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Utomhusbadet stänger tidigare än gymmet och inomhusbadet.

Men va fasen , är det inte de hålorna som är som gamla läbbiga dammar ? Typ konstgjorda sjöar med dybotten , näckrosblad och vass och slemmigt , en kall låtsassjö helt enkelt , finns säkert någon gammelgädda där , svanar brukar glida omkring där , även änder , så den sjön är inte ett dugg klorfylld.
Det enda de brukar göra där är väl att åka vattenskidor eller vattenskoter ?
Sen finns det ju en stor vattenrutschkana därute men den går det ju inte att simma i ?
Förstår inte var han simmade mer än inunder taket inomhus ?

Visst är väl SD en simmare sen barnsben så han hann säkert köra ett par längder i bassängen på 30 minuter -tror han var riktigt bra simmare faktiskt ...
Senast redigerad av landbandy 2020-03-07 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in