Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Samtalet med polisen påbörjas kl 00.34:
"RLC: PolisenOlle.
SO: Hej, är jag i Örebro nu?
RLC: Ja du är i Örebro.
SO: Suveränt det är jag med. Jag var precis ute och gick eh..baronbackarna och motorvägsbron över mot eh.. ja åt vivalla-hållet.
RLC: Jadå.
SO: Eh och där var det några ungdomar som hade ställt sig dom stod långt ifrån...dom stod väldigt konstigt..
RLC: Ah.
SO: Så att jag blev instängd mellan dom och..eh..när jag hade kommit in så jag var i centrum då..gick alla rakt emot mig från kanske femtio meters håll och jag skulle inte ha nånstans och
fly..
RLC: Okej..
SO: Eh..ja det var ett väldigt väldigt tydligt bakhåll..
RLC: Ah.
SO: Eh..men..men jag hade ficklampa och drog långt uti skogen istället så..
RLC: Ja.
SO: Där kunde inte dom följa..
RLC: Smart.
SO: Ah men eh..
RLC: Du eh..jag eh..baronbackarna...jag får skicka dit en polispatrull på en gång men det är baronbackarna och sen eh.. cykelvägen över mot eh..vad heter det.. ah vivalla, är det varberga skogen där?"
LW väntar på F*gelbärsgatan och meddelar 00.15 att hon är på väg hemåt eftersom MGM aldrig dyker upp.
Hon är alltså tillbaka i bostaden när SD kontaktar polisen för att tala om exakt plats där hittepå-historien påstås ha ägt rum; B*ronbackarna över motorvägsbron mot V*valla.
Tre dygn senare, den 15e, kopplar hennes mobil upp mot en mast i närheten av B*ronbackarna.
När LW skriver "Hallå?" 00.08 är det rimligt att anta att han är sen. Hade han föreslagit en träff ute kl 01.00 t ex och kommit i tid, ja då hade det funnits möjlighet för honom att utföra brottet denna kväll. Men nu hade hon stått ute och väntat förgäves innan hon beslutat sig för att återvända hemåt, en promenad som kan ha tagit max 2 minuter.
Dessutom verkar det som att L*ena är ute vid två tillfällen, det första ändå tidigare:
22:44 -23:09 - då hon är vid övergång/cykelbron
01:01- 00:17 - Fågelbärsvägen
00:34 - först då ringer SD polisen
00:35 - påbörjar polisen HR
00: 42 - påbörjar polisen uppdraget (på plats förmodar jag)
00:51 - avslutar
Så L*ena är väl hemma sedan länge när SD ringer polisen.
De borde ha kommit överens om någon tidpunkt och plats för att träffas, men hur kommer det sig att de inte möts?
Med tanke på hur mycket de kommunicerar annars undrar jag varför det inte finns något om det i deras chatt historik?