2020-03-06, 22:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Som veteran i tråden är du ju fullt medveten om internationella avtal som kraftigt begränsar allmänhetens tillgång till Antarktis, det är därför oseriöst tramsande från dig att göra sådana påståenden. Att mestadels myndigheter, militär bland annat, är de som företrädesvis verkar i Antarktis borde signalera annat för dig.

Det är väl okej att vara tankad.
Skulle avtal eller ej aldrig gå att bevaka ett område som sträcker sig runt hela jorden tillräckligt för att ingen under alla år som det funnits flygplan någonsin skulle ha lyckats att ta sig igenom.
Hade det funnits en kant, en isvägg eller land bortom så skulle det vara avslöjat.
Citera
2020-03-06, 22:19
Medlem
Citat:
Som veteran i tråden är du ju fullt medveten om internationella avtal som kraftigt begränsar allmänhetens tillgång till Antarktis, det är därför oseriöst tramsande från dig att göra sådana påståenden. Att mestadels myndigheter, militär bland annat, är de som företrädesvis verkar i Antarktis borde signalera annat för dig.

Det är väl okej att vara tankad.

Sluta fjanta dig. För det första så vet du mycket väl att både kreti och pleti kan åka till Antarktis och för det andra vet du att man inte måste åka till Antarktis för att mäta upp att jorden inte är platt.
Citera
2020-03-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ja, nivån har nog höjts sen din senaste avstängning för tramsande. Du verkar än mer korkad nu.

Kan du gissa på en diameter, mellan tummen och pekfingret?

Vilka avtal syftar du på nu?
Om jag inte vet vad diametern är, varför det då viktigt för dig att jag gissar?

Avtal som reglerar allmänhetens tillgång till Antarktis. Bl a har Sverige skrivit under.
Kallas Antartic Treaty.

Ja det är riktigt, nivån höjdes när jag kom in i tråden igen.
Citera
2020-03-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det vet du mycket väl - det är såklart inga som helst problem att mäta rotationen.
Till och med din favvo plattjordare Bob Knodel har ju lyckats mäta upp rotationen:
" a 15 degree drift..."
Berätta hur testet visar att jorden roterar, eller ska du fortsätta med dina eviga one liners?
Citera
2020-03-06, 22:30
Medlem
Citat:
Och som väntat kommer du med helt substanslösa inlägg. Det är en olämpligt av dig att endast tillföra tråden nekande och upprepande one liners. Skärp till dig!

Det är ju inte så troligt att tiotusentals flygplan dagligen åker omkring och navigerar på chans. Empiriskt vet vi faktiskt att alla flygplan hittar fram till sin destination.

Och från detta kan i alla fall jag dra slutsatsen att vi hittar på jorden. Vi känner liksom till avstånd och riktningar på jorden - vi vet hur jorden ser ut.
Citera
2020-03-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Skulle avtal eller ej aldrig gå att bevaka ett område som sträcker sig runt hela jorden tillräckligt för att ingen under alla år som det funnits flygplan någonsin skulle ha lyckats att ta sig igenom.
Hade det funnits en kant, en isvägg eller land bortom så skulle det vara avslöjat.
Argumentet som gör gällande att plattjordare bara ska åka till kanten, skaffa en raket och upp i rymden, gör en egen karta visar bara på din begränsade kognitiva förmåga.

Inser du hur svår en sådan resa är, inser du hur mycket resurser det krävs? Inget av detta har allmänheten, däremot myndigheter och regeringar men de gör allt för att obstruera sådana efterforskningar.

Visar enbart på stor desperation från din sida att ständigt föreslå sådana saker.
Citera
2020-03-06, 22:34
Medlem
Citat:

Finner du det inte märkligt att ingen vet hur jorden ser ut trots att vi bevisligen hittar på jorden?

För mig är det tämligen självklart. Vi hittar på jorden - alltså vet vi att hur jorden ser ut.
Citera
2020-03-06, 22:38
Medlem
Citat:
Det är ju inte så troligt att tiotusentals flygplan dagligen åker omkring och navigerar på chans. Empiriskt vet vi faktiskt att alla flygplan hittar fram till sin destination.

Och från detta kan i alla fall jag dra slutsatsen att vi hittar på jorden. Vi känner liksom till avstånd och riktningar på jorden - vi vet hur jorden ser ut.
Och igen fyrar du av ett batteri one liners som du alltid gjor, och inget nytt bara samma skräp om och om igen. Försök att vara mindre tråkig!

Vem påstår att någon navigerar på måfå? Hur vet du att Antarktis ser ut som det påstås när inga av dina flygplan som du empiriskt vet hittar till sin destination, när de aldrig flyger över detta område.
Citera
2020-03-06, 22:39
Medlem
Citat:
Finner du det inte märkligt att ingen vet hur jorden ser ut trots att vi bevisligen hittar på jorden?

För mig är det tämligen självklart. Vi hittar på jorden - alltså vet vi att hur jorden ser ut.
Menar du den del av jorden som ingen får vistas på?
Citera
2020-03-06, 22:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Menar du den del av jorden som ingen får vistas på?
Vilken del av jorden få ingen vistas på?
Citera
2020-03-06, 22:41
Medlem
Citat:

Avtal som reglerar allmänhetens tillgång till Antarktis. Bl a har Sverige skrivit under.
Kallas Antartic Treaty.

Ja det är riktigt, nivån höjdes när jag kom in i tråden igen.

Tänkte mer på en utsmetad glodjord till en platt jord - jag skulle med högstadiematematik räkna ut vad en cirka-diameter skulle bli men du kan inte gissa från några hundratals mil till oändlighet?

Då är man bra korkad.

Det är ju ett vackert avtal,
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Antarktisfördraget

Tack för påminnelsen men den har ju inget om någon kant som du inte vet var den finns att göra. Eller hur?

Så varför tog du upp det avtalet?
Citera
2020-03-06, 22:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Argumentet som gör gällande att plattjordare bara ska åka till kanten, skaffa en raket och upp i rymden, gör en egen karta visar bara på din begränsade kognitiva förmåga.

Inser du hur svår en sådan resa är, inser du hur mycket resurser det krävs? Inget av detta har allmänheten, däremot myndigheter och regeringar men de gör allt för att obstruera sådana efterforskningar.

Visar enbart på stor desperation från din sida att ständigt föreslå sådana saker.
Du begär ju samma sak av oss. Vi skall visa på området där atmosfären övergår i rymden för att visa att atmosfären kan finnas bredvid rymden t ex.
Inser inte du att det krävs enormt mycket mera resurser att göra detta än att flyga ett flygplan till Antarktis?
Flygning över isväggen/kanten eller landet bortom hade någon gjort långt innan vare sig du eller jag ens fötts om jorden varit platt.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-03-06 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in