2020-03-06, 22:01
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Skönt att du har den inställningen. Det gangar ju oss andra. Du är så övertygad om detta att du väl är beredd att skriva på ett papper där du avsäger dig all skolmedicinsk behandling om du mot all förmodan skulle bli sjuk ändå, eller hur?

Kan du lova oss här och nu att du inte kommer ångra dig och faktiskt söka dig till "kvacksalvarna" på infektionskliniken?

Det finns förstås ingen logik i det du skriver. Din "bevisföring" är så här:

"Läkarna och Big Pharma" tror inte på högdos C-vitamin så därför gör de inga studier (eller hindrar t o m andra att göra studier), därför är det bevisat att C-vitamin hjälper.

Det är naturligtvis vettlöst. Det finns ju då inga bra studier som visar att det hjälper.

Jag skulle precis lika gärna kunna hävda att det hjälper att yla mot fullmånen. När folk då frågar om jag kan presentera en välgjord studie så säger jag bara att "nej det finns inte för Big Pharma motarbetar mig". Hur fan kan man veta att det hjälper då?

Hur vet man om det är bättre med högdos C-vitamin än att yla mot fullmånen? Det går ju inte att säga när det inte finns bra studier på någotdera.

Man kan alltså acceptera själva konspirationspremissen utan att det följer att den alternativmedicinska behandlingen faktiskt hjälper.

Ok, så varför denna reaktion? Har jag käpprätt fel så är det ju ingen som lider av det, eller hur? Varför i helvete kallar du det för vettlöst? Det är ju inte direkt negativt att ta lite extra vitaminer! Din dumma jävel!

Kanske det är bättre att vi allihop skiter fullständigt i allt vad prevention heter? Varför inte rekomendera att alla slickar på dörrhandtag?
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Skillnaden är att vi kan spåra folket och många är importfall. Alltså inte folk som blivit smittade i andra eller tredje hand.
Sportlovsfirarna har gått i skolan en vecka i Stockholm tror jag.... Mao tid att ha smittat "utomstående", visserligen är de spårbara, men deras lagkamrater, kompisar osv blir efter relativt få steg i praktiken ospårbara.... Jag har svårt att tro att vi kan hindra generell spridning, dessutom då 80% av de som blir sjuka bara fårsymptom typ en vanlig förkylning, så lär en hel del gå till jobbet som vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Han har blivit smittad av någon som ingen vet vem det är. Det är väl allmän smittspridning..?

Edit: jag ser inte om han har rest någon annanstans, liten brasklapp på det

Denna hittade jag:

https://www.skovdecitynews.se/nyheter/misstankt-fall-av-corona-hos-postnord-i-vipans-industriomrade-i-skovde/
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Har inte Tegnell gjort något fantastiskt uttalande idag ? Eller har han krypt tillbaka till sitt hål?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
En hel del personer som inte blivit smittade i Italien. Många är under utredning. Och då flera av de som varit i Iran kan ha kontakt med papperslösa i Sverige, kan mörkertalet vara stort hos den gruppen. Vad är det du inte förstår? Alla smittade har inte varit i Italien.

Men ger du dig aldrig?? Nu ser du ju själv! Av våra 137 fall har 11 koppling till Iran. 120+ till Italien. Och du sa FLERTALET Iran. Ge dig nån gång.
Citera
2020-03-06, 22:02
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Enligt tidigare uppgifter så klarar sig ca 85 procent av smittade med lindriga symtom. Det gör ju att det finns en och annan som är smittad utan att ha den självinsikten.

Liksom det kan tyda på att utslagen inte hade ett dugg med covid-19 att göra också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Skydda sig själva är de noga med, ja

Beror på hur du ser det. Går att vända på allt. Handspriten var till allas befogade. Så jag såg det mer som skydda alla som var där inne. De kunde ju valt att inte bry sig.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De uttalar sig väl inte i termer av "effektiv behandling" utan pekar på likheter mellan SARS-CoV och SARS-CoV-2 och beskriver hur viruset tar sig in i cellen. Studien avslutas med orden:

Så, jag uppfattar detta som något som är på experimentstadiet... men kanske en bra grund att stå på.

Ja, jag uttryckte mig kanske lite väl optimistiskt. Men det verkar lovande.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Skydda sig själva är de noga med, ja
Ja synd att inte skattemyndigheten agerar mer mot viruset! Typ sköntaxerar ihjäl det
Citera
2020-03-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Värt att reflektera över:

Under 2018/2019 intensivvårdades 365 patienter för influensa (totalt för samtliga influensor).
Antal dödsfall 451.

Om bara 30% av Sverige befolkning åker på Covid-19 och 5% av dessa behöver intensivvård:

150.000 intensivvårdsplatser för Covid-19.
365 intensivvårdsplatser för influensa A.

En annan reflektion: Just nu vårdas 462 st på intensiven i Italien. I Sverige hade det motsvarat ca 90% av landets intensivvårdsplatser....och då har Italien inte ens 5000 smittade.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förutom att virus kan filtreras bort med HEPA filter så är det temperaturkänsligt, och den luft som går in i kabinen består av någon del "bleed air".

Detta gäller bara under själva flygningen va? Eller hur funkar det när planet står på marken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men ger du dig aldrig?? Nu ser du ju själv! Av våra 137 fall har 11 koppling till Iran. 12+ till Italien. Och du sa FLERTALET Iran. Ge dig nån gång.

Fortfarande en hel del under utredning. Ge dig för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in