Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-06, 17:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Exakt samma brott vi har i Sverige; i detta fall olaga utdelning av flygblad.
Var hittar du den paragrafen?
Citera
2020-03-06, 17:41
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Vad som är återkommande löjligt är när ni (ja du vet vilka) alltid å konsekvent vad än SD gör som är av godo säger att det bara är gjort för att få publicitet....ja ja efter sig själv dömer man andra.

Vad menar du syftet annars är när en partiledare åker ner till Turkiet för att dela ut flygblad? Jag ser verkligen inget annat syfte så du får gärna förklara det för mig.
Citera
2020-03-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
I praktiken? Har det hänt då eller?

Bra att du skyltar med din egen okunskap.
Men för er är väl ingenting som faktiskt händer relevant, så till vida det inte ger er en anledning att hata SD?
Citera
2020-03-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
...och Jimmie delade ut flygblad i Turkiet som handlade om Turkisk inrikespolitk. Fast nu är ju inte riktigt islamister och homosexuella + migration riktigt samma sak. En grupp vill begränsa friheten att uttrycka sig & en annan kämpar för friheten att få göra det. Det är lite detta jag menar. Turkiet är en auktoritär stat i mångas ögon. Nu tillåter de inte Jimmie göra samma sak som SD motsätter sig i Sverige (som du säger). Dela ut flygblad om migration. Men nu känner jag att det lätt kan bli lite mycket OT. Orkar inte skriva massa saker som mod tar bort sedan.

Nej. SD motsätter sig BARA att utländska medborgare ska få demonstrera i Sverige och dela ut flygblad om det svenska inrikespolitiken. Detta är bevisat då det i åratal pågått flygbladutdelning i Sverige om situationen i andra länder, när det gäller att samla in pengar eller att sprida kunskap.

Åkesson delade ut flyblad om situationen i Sverige. Han har inte nämnt något om den turkiska inrikespolitiken, DET ÄR SKILLNADEN. Han har informerat om hur det ser ut i Sverige, BARA Sverige.

Han skickas ut av den enda anledningen att den islamistiska diktatorn och folkmördaren Erdogan bedriver en politik som går ut på att skada EU, och därmed Sverige. Det är den människans poliskår som skickat ut Åkesson. För att Erdogan vill att alla de här männen ska bosätta sig hos oss.
Citera
2020-03-06, 17:44
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Återigen visar det sig att svensk media ljugit om alltsammans för att bedriva politisk agenda. JÅ blev alltså varken gripen eller deporterad utan man hade ett enkelt samtal med honom på flygplatsen om vad han gjort likt alltid kan hända vid gränskontroll. SVT m.fl. gör som vanligt och förvränger sanningen och lägger till annat som passar dem bäst!

Vad snackar du om. Det är ju SD som backar.
Citera
2020-03-06, 17:44
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Dina tidigare inlägg. Svensk minister mm. Hela ditt ordförråd i ditt språk och sedan ett försvar för semantiken blir väldigt otydlig när dina egna ord ej har betydelse och du ej skriver fakta.
Du hänvisar till en länk på samnytt och återigen så är han på en plan tillbaka och ordet deporterad har en koppling till utvisning men det är knappast det handlar om. I Sverige begår det brott dagligen och ingen jävel utvisas och ordet deporterad existerar inte i svensk lagstiftning som det är nu.

Har du hittat länken där det är olagligt att dela ut flygblad eller är det ok att diktaturen hittar en ny egen lag för sitt eget bästa?

Hela mitt ordförråd i mitt språk? Va?

Jimmie åkte ner till Turkiet för att dela ut flygblad och gjorde detta. Media rapporterade om detta. Media rapporterade även att han greps och deporterades, man hänvisade till SD som källa för påståendet. Även alternativ media rapporterade om det.

Var menar du att jag lämnar felaktiga uppgifter? Helt ärligt känns det bara som att du fick slut på argument och försöker styra undan diskussionen.
Citera
2020-03-06, 17:45
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Nej. SD motsätter sig BARA att utländska medborgare ska få demonstrera i Sverige och dela ut flygblad om det svenska inrikespolitiken. Detta är bevisat då det i åratal pågått flygbladutdelning i Sverige om situationen i andra länder, när det gäller att samla in pengar eller att sprida kunskap.

Åkesson delade ut flyblad om situationen i Sverige. Han har inte nämnt något om den turkiska inrikespolitiken, DET ÄR SKILLNADEN. Han har informerat om hur det ser ut i Sverige, BARA Sverige.

Han skickas ut av den enda anledningen att den islamistiska diktatorn och folkmördaren Erdogan bedriver en politik som går ut på att skada EU, och därmed Sverige. Det är den människans poliskår som skickat ut Åkesson. För att Erdogan vill att alla de här männen ska bosätta sig hos oss.

Nu verkar det ju inte stämma. Så då kan vi sluta diskutera detta. EDIT: Turkiet anser att det finns plats i Europa och det är en politisk fråga i landet. Därför anser jag att det kan gränsa till inrikespolitik.
Senast redigerad av bl1nk 2020-03-06 kl. 17:47.
Citera
2020-03-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker

Men Jimmie blev ju aldrig gripen. Han fick en fråga i tullen. Vet inte vad SD gav för uppgifter initialt.
Citera
2020-03-06, 17:46
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Vad menar du syftet annars är när en partiledare åker ner till Turkiet för att dela ut flygblad? Jag ser verkligen inget annat syfte så du får gärna förklara det för mig.
Vad tror du att han blev utvisad för.....för att han fick publicitet här i Sverige? Såklart inte - det var för att hans flygblad där nere gjorde SKILLNAD!
Citera
2020-03-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Vad snackar du om. Det är ju SD som backar.

Ja vad jag hörde på radion så tog han tillbaka och förklarade om att Jimmie inte blivit gripen utan fått en fråga i tullen.

Vet inte varför SD pratade om detta överhuvudtaget, det är väl ingen nyhet?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Hela mitt ordförråd i mitt språk? Va?

Jimmie åkte ner till Turkiet för att dela ut flygblad och gjorde detta. Media rapporterade om detta. Media rapporterade även att han greps och deporterades, man hänvisade till SD som källa för påståendet. Även alternativ media rapporterade om det.

Var menar du att jag lämnar felaktiga uppgifter? Helt ärligt känns det bara som att du fick slut på argument och försöker styra undan diskussionen.

Hittade du en länk att det är förbjudet med att dela flygblad så tar vi svaren på din frågor sen
Citera
Medlem
Vill man ha mer flyktingar så ska man rösta på SD. Allt han gör blir kontraproduktivt.
Har ni inte förstått det utan SD hade vi haft mindre invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in