2020-03-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
USA har 264. Betydligt färre per person. Enligt studier är chansen att överleva med 60%. Kan inte länka men allt kan googlas.

Vi har inte 16. Idioten sitter och hittar på bara.
Citera
Medlem
Varsågoda

Viruset fanns redan i November 2019 i Wuhan.

https://www.expressen.se/nyheter/chatta-med-agnes-wold-om-coronaviruset/

Längre ned på sidan
Citera
Medlem
fernebos avatar
Situationen i Lombardiet i norra Italien är mycket svår för vården. Myndigheter och ansvariga verkar helt överväldigade av hur många svårt sjuka som måste läggas in.

Citat:
"Det är en kamp mot tiden eftersom smittspridningen utvecklas med en imponerande hastighet, även jämfört med våra prognoser och jämfört med data som kom från Kina. Den 28 februari, för åtta dagar sedan, hade vi 50 personer som intensivvårdas och igår hade vi 244. Vi gör också en enorm satsning på att öppna nya intensivvårdsplatser ". Välfärdsrådets ansvarige för Lombardi-regionen Giulio Gallera berättar för Start på Sky TG24. "Varje dag har vi två hundra personer som kommer till akutmottagningen som läggs in på sjukhus i allvarligt tillstånd, så det betyder att vi varje dag måste hitta två hundra sängar till."

https://milano.repubblica.it/cronaca/2020/03/06/news/coronavirus_lombardia_notizie_6_aprile-250423058/?ref=RHPPTP-BH-I250453876-C12-P2-S1.8-T2
Citera
2020-03-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Varsågoda

Viruset fanns redan i November 2019 i Wuhan.

https://www.expressen.se/nyheter/chatta-med-agnes-wold-om-coronaviruset/

Längre ned på sidan

Har varit känt i månader. Kom med ny information.
Citera
Medlem
Snart är det påsk. Som ska folk ut och resa igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag ser det tvärtom. Det är en fördel med
Stängda
Skolor. De har möjlighet att jobba hemma.
Ja jag har inget emot det hellre stänga än stånga huvudet i dörren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nu har antal allvarliga/kritiska fall i världen gått ner ytterligare en procent, från 16% till 15%
Glöm inte att Iran med över 4700 fall inte ens rapporterar kritiska fall...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beklagligt
Bättre, tack! Hade 41 graders feber i över två veckors tid, så visst är kroppen inte helt i samma skick. En del sjukgymnastik och andningsövningar måste jag fortfarande göra. Men i övrigt ok.

Vill absolut inte vara konspiratorisk i onödan, men man kan ju undra om man åkte på Corona. Dom tror att det var mycoplasma trots att man ej såg något på proverna och antibiotikan inte tog (vilket den ej gör vid mycoplasma), men blev otroligt mycket sämre än vad man blir av den typen. Man kunde, vid det tillfället, ej testa för covid-19 i staden jag blev inlagd i.

Är 26 och tillhör väl ingen riskgrupp förutom möjligtvis lite högt blodtryck.

Kanske bara livets lotteri och riktig jävla otur. Men är av den här anledningen inte jättepigg på att åka på corona, med tanke på hur dålig jag blev av en annars vanligtvis mild lunginflammation.
Kul att det är bättre i alla fall!

Jag tycker inte det låter konspiratoriskt någonstans, jag har vart sjuk i över en månad nu, sjuk på ett sätt som jag aldrig vart sjuk på förut... hostar, har svårt att andas, känner mig ovanligt svag i kroppen etc.

Jag misstänker att jag åkt på Coronaviruset!

Jag har sätt fler folk än någonsin i mitt liv som är sjuka, hostar etc...

Jag tror att skiten är enormt mycket större än vad vi får höra men samtidigt tror jag att Tegnell har koll och vet att det kommer att avta inom kort!
Citera
2020-03-06, 17:36
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det ser ut som L-typen som kommit hit från Italien och Iran. Korea kan ha fått S-typen t ex:

https://www.youtube.com/watch?v=7YI2tOoVVpk
Bra länk. Tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Till alla negativa dårar som tycks leva i ett ständigt undergångsrus,

ni är väl medvetna om att i modern tid ( efter WW29 har det varit 2 pandemier;

Asiaten 1957 då över 300.000 blev smittade i Sverige, 5 miljoner dog i världen

Hongkong 1968 , något mildare, ca 1 miljon dog.

Så ta era undergångsscenarier och era sinneslöa lögner om " inget värre har hänt i modern tid..." och stoppa upp dem i hålet som sitter nära den kroppsdel ni tänker med.

Eftersom vi har sociala medier idag så kommer inte lika många bli smittade. TACK VARE att folk/media/myndigheter skriver om det och att rapporteringen och informationsflödet går fort.

Om det hade varit 50-talet nu så hade ju fler drabbats och dött. Du förstår det va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Till alla negativa dårar som tycks leva i ett ständigt undergångsrus,

ni är väl medvetna om att i modern tid ( efter WW29 har det varit 2 pandemier;

Asiaten 1957 då över 300.000 blev smittade i Sverige, 5 miljoner dog i världen

Hongkong 1968 , något mildare, ca 1 miljon dog.

Så ta era undergångsscenarier och era sinneslöa lögner om " inget värre har hänt i modern tid..." och stoppa upp dem i hålet som sitter nära den kroppsdel ni tänker med.

Så det kan aldrig inträffa något allvarligare än Asiaten och Hongkong för att?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Alla ska med! Nu har det kommit till en förskola i mångkulturella "utanförskapsområdet" Angered, strax utanför Göteborg.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6rskola-st%C3%A4ngd-efter-misst%C3%A4nkt-coronasmitta-1.24995069

Nu kommer det nog ta fart ordentligt i några av Sveriges multikultikluster. Det lär bli livat om några veckor när Ali Baba och de 40 000 rövarna ska in i vården med alla kusiner och bruschor.
Okej nu blir det ruljans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in