2020-03-06, 15:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är bra PR för Turkiet, utlänningar som beter sig på det sätt Åkesson gjort ska deporteras innan de ställer till med ännu mer tjafs. Sverige borde bli bättre på detta dvs lära av Turkiet.

Knappast bra för Turkiet. Men hoppas att sensmoralen om att vi borde deportera flera etsas in i svenskens huvud nu.
Citera
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jaha. Några logiska tankevurpor som jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut här.
Kan någon kanske förklara?

- Jimmie Åkesson uttrycker sin åsikt genom att dela ut flygblad. Han utnyttjar sin demokratiska rättighet. Men en stor grupp i Sverige tycker att det är "FEEEL! Så Himla Fel!" Så första frågan är: Skall man alltså inte agera om man tycker något? Greta, Palestina-grupper, miljöaktivister. Skall dom bara hålla käft då, eller?

- Turkiet utvisade honom därför att han uttryckte sin åsikt (inget annat; inget våld, inget religiöst hat, ingen 'statskupp' mot Erdogan). Samma högljudda grupp tycker att det var "SÅÅÅ BRAAA! Rätt åt honom! Turkiet har minsann rätt att utvisa någon som kommer till deras land och sprider propaganda!"
Så hur skall vi göra med utlänningar som kommer till Sverige och gör likadant?
https://expo.se/nyheter/2017/08/erk%C3%A4nner-antisemitiskt-uttalande-p%C3%A5-demonstration
https://www.svd.se/kurder-i-stockholm-ska-skrika-sa-hela-varlden-hor
https://www.dn.se/sthlm/det-racker-inte-att-visa-sitt-stod-man-maste-gora-nagot/
Skall dom sättas på första, bästa plan och utvisas? Är det SÅÅÅ BRAAA om det sker? Är det i så fall rätt åt dem?

- Näthat och nätt-troll är ett hot mot demokratin. Till och med här på Flashback regerar hatet.

De som jagar nät-troll borde ha många nya namn på sin lista. Eller jobbar de inte på fredagar?

Svenskar vill inte ha demokrati. Dom vill ha en gemensam åsiktslinje. Två vitt skilda saker.

Man ser vilka här i tråden som "anpassat sig" och vilka som stått fast i sunda värderingar.

Att dela ut flygblad får han väl göra om han vill.
Lite lustigt hur jobbigt det är för vissa! Men kan man blunda för våldtäkter på barn så antar jag att man har huvudet ganska långt ner i sanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Och alla dessa grupper som du räknar upp har blivit kritiserade av er. Speciellt Greta. Så nu är hon en hjälte i era ögon också?
För mig personligen: Ja, Greta säger det som behöver sägas.
Fast det var inte min poäng. Jag saknar de som "står upp för yttrandefriheten" och som tycker att utomparlamentariska aktioner som till exempel "Ship to Gaza" eller "Greenpeace" minsann har rätt att bryta mot lagen för den goda sakens skull. Min fråga var: Skall man inte agera om man tycker något? Så som Jimmie gjort här?
---
PS! För den som inte följt mina kommentarer tidigare: Får jag upplysa om att mina föräldrar kom till Sverige som flyktingar och att jag är gift med en "utomeuropeisk invandrare". Att brunsmeta mig eller kalla mig rasist funkar alltså inte. Och jag har aldrig röstat på SD, men jag är beredd att kämpa även för hans rätt att uttrycka sin åsikt. Alla här på FB, och alla "demokratiälskare" i Sverige verkar inte vara det. DS!
Citera
2020-03-06, 15:38
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Och? Köpenhamn ligger inte i Sverige.
Kunde ha gjort om Sverige hade skött sina kort rätt under Karl X Gustavs styre.
Citera
2020-03-06, 15:38
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Faan, detta kommer man få höra av vänstern i 10 år nu, de kommer även börja använda detta i debatter framöver mot JÅ..

Varför ska vi bry oss om vad vänster tycker? De är fienden.

Att Åkesson blev deporterad från landet gör alla utom just vänstern bara ännu argare och mer övertygade om att blattar inte hör hemma i Sverige.
Citera
2020-03-06, 15:39
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Faan, detta kommer man få höra av vänstern i 10 år nu, de kommer även börja använda detta i debatter framöver mot JÅ..

Ja men det är ju ett klassiskt politiskt självmål, det inser du väl?

Vi kan vara säkra på en sak, SD kommer alltid att leverera skandaler, den sjuka partikulturen, populismen och nyfascismen är den perfekta grogrunden för fortsatt underhållning.

Cirkus SD kommer till Turkiet! Ta med popcorn!
Citera
2020-03-06, 15:39
Medlem
swimmingpools avatar
Om man befinner sig i ett annat land är det viktigt att man respekterar det landets lagar. Jag har ett svagt minne av att jag hört företrädare för ett stort svenskt riksdagsparti säga det...
Citera
2020-03-06, 15:40
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Om man befinner sig i ett annat land är det viktigt att man respekterar det landets lagar. Jag har ett svagt minne av att jag hört företrädare för ett stort svenskt riksdagsparti säga det...

Att dela ut flygblad är alltså brottsligt i Turkiet?

Trots att budskapet inte hade någonting med Turkiet att göra?
Citera
2020-03-06, 15:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Ingen människa är illegal har jag hört en del säga...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jaja. Det är begripligt att JÅ blir hemskickad.

Det är väl bara att tänka sig att någon turkisk politiker och partiledare från deras nationalförsamling skulle komma hit för att påverka vår flyktingpolitik via flygbladsutdelning och aktivism.

Det hade nog inte SD gillat.
Vi har ju politiska demonstationer hela tiden i Svärje där afghaner (utan asylskäl) demonstrerar, och delar ut flygbland.

Jag förstår inte varför de inte skickas hem, med poliseskort.

Annars så har vi vargar från Turkiet som infiltrerar sossarna och fortfarande vistas i Sverige med sina på dubiösa grunder förvärvade svenska medborgarskap.

Kul för turkarna när det blir en högerregering efter nästa val, och när Åkesson kommer ha makt i Sverige. Kanske han till och med blir statsminister nu när vi medborgare ser prov på hans mod och handlingskraft. Hi. Hi.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-03-06 kl. 15:43.
Citera
Medlem
Sensmoralen är: Sverige utvisar inte mördare och våldtäktsmän, Turkiet utvisar flygbladutdelare, där emellan existerar den normala världen.
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Vänsterhjärnor-
Innan deporteringen: Erdogan är en diktator och Turkiet är inte demokratiskt!
Efter deporteringen: Turkiet är det bästa landet, dom visar vart skåpet ska stå! Sååå bra gjort att man kastar ut rasister!

Att man inte kan dela ut oskyldiga flygblad bevisar väl bara vilket pissigt land det faktiskt är, det ska man fördöma inte hylla.

Citat:
Resonerar du likadant om Nordkorea? Att en regim måste godkänna åsikter innan man får uttala sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in