2020-03-06, 13:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack för svaret, Cocinella! Med denna mastiga FUP och tråd, samt övriga livet, så har man varken tid eller lust att börja läsa i någon annan tråd.

Kan heller inte minnas att Mats Alm ställt till något efteråt, inte som man kunnat läsa om? Det är dock för bedrövligt att han är fri! Han sitter väl någonstans och äter friterade räkor och känner sig grandios. DET draget och utseendetypen har de ju i alla fall gemensamt. Och att de mördar.

Ja fruktansvärt att han gick fri när det så uppenbart var han som tog livet av Linda Chen.

Tror han hålls hårt av fadern om han lever även om jag för några år sedan läste att någon såg honom med en kvinna som såg ut att komma från Asien.

När jag tänker på det så var hans familj lite dysfunktionell och om jag inte missminner mig så hade hans mamma svårt att visa att hon älskade honom, inga kramar etc.
Citera
2020-03-06, 13:59
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Genrepet som SD genomförde den 11/5 tycker jag alltmer verkar vara tilltänkt som den verkliga morddagen.

Han lockade ut LW i skogen men tog för en gångs skull inte med telefonen för att inte lämna digitala spår.

Väl i skogen i väntan på LW ringer han polisen och larmar om mystiska män i skogen, jag har absolut för mig att han sa till polisen att "det kunde ju gå illa om dom träffade på en kvinna".
(Hittar inte uppgiften nu bland alla 14000 sidor, men jag vet att jag har läst det).

Och precis här går hans plan fel. Han tror naturligtvis inte att polisen ska dyka upp där i skogen. Utan bara ha det noterat när en kvinna sedan hittas mördad.

Kl 00:08 är LW i skogen och skriver "hallå?" men får inget svar, då SDs plan gått i stöpet (han hade ju dessutom inte telefonen med sig, utan tänkte sig ett överraskningmord).

Men NÄR ringde han polisen?
Han hade ju inte telefonen med sig?
Ringde han hemifrån innan han begav sig ut?

Han vill ju inte heller identifiera sig när polisen dyker upp.
En sak som jag funderat på som jag inte sett någon uppgift på är om han ringde från dolt nummer? Eftersom han ändå inte vill identifiera sig. Det vore ju också lite graverande kan man tycka. Han ville verkligen inte göra något avtryck på platsen vid det tillfället.
Är det någon som kommer ihåg var man kan hitta hans samtalsloggar från denna natt?
Citera
2020-03-06, 13:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja du, det är nog uppenbart för de flesta i tråden att jag är en av få som aldrig ljugit här. Tack vare FUP står det numera klart att alla anklagelser jag fått utstå för att vara lögnare (t ex när jag berättade om orosanmälan för NW, fler affärer med gifta män, Lenas leverne och hälsa i övrigt) har varit helt orättfärdiga och falska. Du var en av dessa som kallade mig lögnare om exakt dessa punkter.

Jag var nog den första som tog upp att Lena hade anknytningsproblemarik och dålig självkänsla och det andra som är uppenbart om hennes liv och mående i FUP.

Du var alltså en av dem som anklagade mig för lögn när jag sa att Lena har anknytningsproblematik, dålig självkänsla, orosanmälan på sig och en hel del annat som visat sig stämma i FUP.

Det berör mig därför inte det minsta att du fortsätter med samma fasoner med anklagelser och personangrepp när du vill skapa misstro mot andra skribenters åsikter. Det säger mycket om dig och inget om mig.
Varför tjatar du om att du inte ljuger när du är en av dem som ljuger mest av alla i tråden?
Tror du att dina lögner försvinner om du aldrig besvarar frågor om dem?
Det är uppenbart för alla att du inte är psykolog och att du inte har en aning om forskning.
Det är bara några exempel av alla dina lögner.
Du ignorerar helt alla frågor om dina tidigare lögner.

I hela tråden har du skrivit så mycket motsägande om allt så det är klart att någon gång blir det kanske lite rätt, enligt vad du redovisar ovan.
Citera
2020-03-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du slarvar med orden. Förvarar inte vad (om)SD gjort men det är kontraproduktivt att och kalla honom för något han inte är.

Tycker det är klockrent på SD:

"Psykopati*(från*psyche*"själ", "liv" och*pathos"lidande") är en generell beteckning på en störd*personlighet*ifråga om känsloliv och vilja att följa sociala normer. Det räknas ibland som en*personlighetsstörning, men det finns*inte*som diagnos i någon standardiserad diagnosmanual.*Psykopati associeras ofta med*kriminalitet, men personligheten måste inte vara oförmögen att leva laglydigt. Många begår till följd av störningen handlingar som av majoriteten uppfattas som onda; psykopaten är oförmögen att känna*ånger, utan kan tvärtom skryta med att ha kommit strafflöst undan. Andelen psykopater uppskattas till omkring ett par procent av befolkningen.

När människor med*psykossjukdomar*ofta har bisarra beteenden och uppföranden, är psykopaten istället väl medveten om att föra sig rätt, vara trevlig och att ge ett gott intryck – det ingår i störningen. Uppförandet kan dock vara teatraliskt eller tillgjort, personen kan uttrycka uppfattningar om sin egen förträfflighet, simulera känslor som anses passande, allt i syfte att manipulera för att uppnå bestämda personliga målsättningar. En person med psykopatisk störning har som regel svårt att förstå nyansskillnader i känslor, till exempel skillnaden mellan sexuell attraktion och äkta kärlek. I kombination med detta har psykopater ofta drag av*impulskontrollstörningar*samt saknar tålamod; de söker sig till äventyr och beter sig ansvarslöst."
Citera
2020-03-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Frågade min källa och fick nyss svar:

” Ja det är han. Han är här idag ochså, tillsammans med dom.
Med mormor, farmor, farfar UW, och den stora pojken är också här
Dom kramades alla. Det var kramar och tårar.
Jag stod vid sidan om dem när vi alla väntade på att dörrarna skulle öppnas.”

Åh detta gjorde mig varm i hjärtat. För barnens skull, för morföräldrarnas och morbroderns skull. Det måste vara en liten liten pyttig silverlining i allt det mörka för barnen att få ha både mormor, morfar och morbror vid sin sida. Och att de sluter upp tillsammans med pappa och farmor och farfar kring dom (barnen).
Citera
2020-03-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Genrepet som SD genomförde den 11/5 tycker jag alltmer verkar vara tilltänkt som den verkliga morddagen.

Han lockade ut LW i skogen men tog för en gångs skull inte med telefonen för att inte lämna digitala spår.

Väl i skogen i väntan på LW ringer han polisen och larmar om mystiska män i skogen, jag har absolut för mig att han sa till polisen att "det kunde ju gå illa om dom träffade på en kvinna".
(Hittar inte uppgiften nu bland alla 14000 sidor, men jag vet att jag har läst det).

Och precis här går hans plan fel. Han tror naturligtvis inte att polisen ska dyka upp där i skogen. Utan bara ha det noterat när en kvinna sedan hittas mördad.

Kl 00:08 är LW i skogen och skriver "hallå?" men får inget svar, då SDs plan gått i stöpet (han hade ju dessutom inte telefonen med sig, utan tänkte sig ett överraskningmord).

En sak som jag funderat på som jag inte sett någon uppgift på är om han ringde från dolt nummer? Eftersom han ändå inte vill identifiera sig. Det vore ju också lite graverande kan man tycka. Han ville verkligen inte göra något avtryck på platsen vid det tillfället.
Är det någon som kommer ihåg var man kan hitta hans samtalsloggar från denna natt?

Har jag med funderat på mycket! Någon som vet?
Citera
2020-03-06, 14:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Jag tror som du, det var tänkt att bli hennes dödsdag. Att poliserna skulle åka på ett sånt larm en lördagkväll trodde han nog aldrig, de åkte ju aldrig på dödsskriklarmet på måndagkvällen.

Han bör ju ha ringt polisen när han var hemma om han inte hade mobilen med sig.
Citera
2020-03-06, 14:19
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Från rättsalen:

”Förhöret med Noa fick vi inte höra, men han gick ledsen därifrån.

UW grät när han sa att han och Lena alltid kommit överens ända fram till deras sista träff den 14 maj då dom var på Maxi.

Han säger att Stefan och Jerry behandlade Lena mycket illa.
Han säger - ja ni har säkert läst sms när Hanna gick till Lena och avslöjade deras kärleksrelation.
Dagen efter fick Lena direktiv från Stefan om hur dem ändå skulle fortsätta träffas.

Såg hur UW grät både i rätten och när han gick ut efter förhöret som vi inte fick vara med på.”

Vilken jävla förödelse psykopaten och mördaren Stefan ställt till med.

Och stackars hans egna barn. Så mycket elände pga av en enda person.

Hanna har jag inte heller längre mycket sympati för, trots det hon blivit utsatt för - pga av de MEDVETNA VAL hon gjort EFTER mordet.

(Ps observera min signatur)

Om man jämför vad UW säger om sitt och Lenas förhållande efter skilsmässan så skiljer det sig helt ifrån vad MH vittnar om. Till och med barnen vittnar ju om att föräldrarna hade ett bra förhållande trots att de inte var gifta längre.
Citera
2020-03-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Har jag med funderat på mycket! Någon som vet?
Jag läste att han sa att sprang hem och hämtade telefonen för att han inte hade med sig den. Dock så hade han tydligen chattat med L innan han ringde polisen.
Citera
2020-03-06, 14:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tjatar du om att du inte ljuger när du är en av dem som ljuger mest av alla i tråden?
Tror du att dina lögner försvinner om du aldrig besvarar frågor om dem?
Det är uppenbart för alla att du inte är psykolog och att du inte har en aning om forskning.
Det är bara några exempel av alla dina lögner.
Du ignorerar helt alla frågor om dina tidigare lögner.

I hela tråden har du skrivit så mycket motsägande om allt så det är klart att någon gång blir det kanske lite rätt, enligt vad du redovisar ovan.

Du och dina kompisar har ju hela tiden
hävdat att LW ”bara” var vän med de
män som hon geocachade med på
tu man hand.

Nu visar det sig att hon haft förhållanden
med nästan alla utom LagAmi*e.

Känner du dig inte lurad och besviken?

Hon postade foton på alla dessa utflykter
med olika män så de måste alla ha vetat
om varandra.

Alla hade motiv att mörda henne eftersom
hon bara utnyttjade dem för att reta SD
så att han skulle välja henne istället för
HD.

Hon tycks ha varit beredd att gå hur långt
som helst för att få honom att göra det.
Citera
2020-03-06, 14:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har du inte läst att åklagaren på alla tänkbara vis har kontrollerat alla tänkbara personer och uteslutit dem?
Man behöver inte läsa mycket i utredningen för att förstå hur gedigen den är.

Var finns förhören med alla hennes
älskare?
Citera
2020-03-06, 14:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Detta var natten innan sonens födelsedagsfest.

Istället mördade han henne natten innan
sonens födelsedag.

Är det en slump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in