2020-03-06, 02:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha ja du ingen köper allting som står på nätet men det är ju uppenbarligen någonting mycket illa som pågår när vi ser på Kina, Iran och utvecklingen i norra Italien.
Du har ju som trådens egen Bagdad Bob förkunnat att detta är som en vanlig influensa vilket vi vet är en extremt stor lögn.

Jag vet inte vad du får ut av att torgföra den lögnen gång på gång.
Vi som har följt HerrGickhan och hans inlägg genom flera år vet att det är inget man behöver ta till sig, hen älskar att vara tvärtemot för att få diskutera.

Vi bör förbereda oss på ett helsike några månader framöver.

Skrev för knappt 30 minuter sen
Just nu antalet smittade: 98.293
dödsfall: 3.356

Nu har det ökat till
Just nu antalet smittade 98.420
dödsfall: 3.385

Den här sidan uppdateras ofta
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Senast redigerad av Timeout 2020-03-06 kl. 03:00.
Citera
2020-03-06, 03:02
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Menar du att du inte gick med mask ute förra veckan? Eller för två veckor sedan? Varför? Detta är ju så farligt och myndigheterna vet inte ett skit och dessutom mörkar de medan ni vet allt. För ni följer en FB-tråd…

Var för övrigt på kinakrog i dag. utan mask.

Blev det jobbigt nu för dig när du fick svar på din fråga?
Citera
2020-03-06, 03:03
Medlem
wedonthavetimes avatar
https://www.nytimes.com/aponline/2020/02/28/us/ap-not-real-news.html

CLAIM: The new coronavirus can cause 50 percent fibrosis of the lungs.

THE FACTS: False. Experts say there is no evidence that the new virus causes fibrosis.

Jaha. Så det är därför Kina har flera kliniska tester igång för att hitta vilken medicin som hjälper bäst mot fibrosis i f.d. 2019-nCoV patienter?

Treatment of Pulmonary Fibrosis Due to 2019-nCoV Pneumonia With Fuzheng Huayu
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/record/NCT04279197?recrs=a

In this study, 136 eligible patients with pulmonary fibrosis due to 2019-nCoV infection will be randomly assigned to one of two treatment groups at a 1:1 ratio...
Senast redigerad av wedonthavetime 2020-03-06 kl. 03:10.
Citera
2020-03-06, 03:04
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är lögn som så mycket annat i tråden. Det börjar väl bli lite svårt för vissa alarmister när det inte händer tillräckligt mycket så de behöver hitta på saker.

Så du tycker inte att det händer så mycket i Italien heller?
Citera
2020-03-06, 03:12
Medlem
Vi vet ju inte hur många som insjuknar av influensan heller (samma mörkertal och skev fördelning som corona-19) och därmed så kan man visst det säga att influensan skördar färre offer..

Menar de verkligen att alla som har influensan går till sjukhus eller testas?

Tidigare i veckan konstaterade WHO-chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus att risken att dö av sjukdomen covid-19, som orsakas av coronaviruset, är 3,4 procent. Det jämfördes med dödligheten vid en vanlig säsongsinfluensa, som ligger på 1 procent.
Men WHO:s jämförelse haltar då uppskattningen av covid-19 bygger på hur många som avlider av de som har sökt vård, medan siffran för säsongsinfluensa – som har mätts under en längre tidsperiod – gäller andel avlidna av samtliga smittade.

– Ska man relatera det till hela befolkningen så måste man veta hur många som har varit smittade som inte har dykt upp i sjukvården, säger statsepidemiologen Anders Tegnell till SVT.
Citera
2020-03-06, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Så du tycker inte att det händer så mycket i Italien heller?

Någon påstår att Italien testar främst på tydligt sjuka numera. Därmed fler dödsfall och allvarliga/ kritiska.
Senast redigerad av Internetkrigaren1 2020-03-06 kl. 03:20.
Citera
2020-03-06, 03:25
Medlem
Covid-19 smittar bara vid nära kontakt och många på resa ifrån Italien är smittade, väldigt många som har nära kontakter när de är i Italien 🤔
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-03-06 kl. 03:27.
Citera
2020-03-06, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Covid-19 smittar bara vid nära kontakt och många på resa ifrån Italien är smittade, väldigt många som har nära kontakter när de är i Italien 🤔

Alla ligger med lokalbefolkningen på skidsemester? :P
Citera
2020-03-06, 03:32
Medlem
var precis i akutmottagningen i malmö, farsan hade fått misstänkt hjärtinfarkt.

När jag var på väg dit genom sjukhusets avdelningar, så råka jag gå förbi en sängliggande äldre kvinna med en ansiktsmask och läkaren som pusha sängen hade också en ansiktsmask, jag vände mig till sjuksköterskan som öppnade dörren för mig, då dörrarna var stängda och jag kunde inte ta mig upp till avdelningen där min farsa ligger. Hursomhelst så frågade jag sjuksköterskan ifall det jag precis såg var ett carona fall? hon svarade direkt, nästintill som en försvarsmekanism det är sekretessbelagd.

visst jag förstå att det är, men det är också en samhällsfara och sjukhusen borde inte mörka antalet konstaterade fall eller misstänkta fall, de döljer så jävla mycket. när jag väl var inne i farsans rum, så märkte jag hur den här sjuksköterskan smyg pratade med en annan kollega, antagligen om mig eller något.

som sagt, de svarade med att jag inte borde vara rädd, och att det inte är farligt!
yeah right my ass, nu är jag orolig som fan, är rädd att jag fått virus skitet.

på vägen ut från sjukhuset stal jag en flaska desinfektionsmedel, då de längre inte går att köpa på apoteken. jag delade med mig desinfektionsmedlet med taxi chauffören som körde mig hem, han hade endast en liten flaska kvar i bilen som nästan var slut. Även han är rädd och fruktar viruset, och han rekommenderade mig att så fort jag får torr hosta och halsont så ska jag ta kontakt med vården, och att jag inte ska vänta. Dessutom så sa han till mig att inom 1 månad så kommer 40% av irans befolkning insjukna, det handlar om miljoner människor!

hursomhelst, tänkte bara dela med mig, sorry för eventuella stavfel och annat är skit trött, har inte sovit ett skit och dessutom haft ett stressigt dag.

ni som bor i malmö, var på er vakt, akutmottagningen i malmö och sjukhusen i allmänhet döljer så jävla mycket, dessutom så verkar dessa läkare vara helt pantade i huvudet, de har hjärntvättats av folkhälsomyndigheten om att viruset inte är farligt och att så länge man är ung så överlever man, vilket är skit snack det finns inga garantier för överlevnad.

god natt.
Senast redigerad av Aktiespekulanten 2020-03-06 kl. 03:35.
Citera
2020-03-06, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
var precis i akutmottagningen i malmö, farsan hade fått misstänkt hjärtinfarkt.

När jag var på väg dit genom sjukhusets avdelningar, så råka jag gå förbi en sängliggande äldre kvinna med en ansiktsmask och läkaren som pusha sängen hade också en ansiktsmask, jag vände mig till sjuksköterskan som öppnade dörren för mig, då dörrarna var stängda och jag kunde inte ta mig upp till avdelningen där min farsa ligger. Hursomhelst så frågade jag sjuksköterskan ifall det jag precis såg var ett carona fall? hon svarade direkt, nästintill som en försvarsmekanism det är sekretessbelagd.

visst jag förstå att det är, men det är också en samhällsfara och sjukhusen borde inte mörka antalet konstaterade fall eller misstänkta fall, de döljer så jävla mycket. när jag väl var inne i farsans rum, så märkte jag hur den här sjuksköterskan smyg pratade med en annan kollega, antagligen om mig eller något.

som sagt, de svarade med att jag inte borde vara rädd, och att det inte är farligt!
yeah right my ass, nu är jag orolig som fan, är rädd att jag fått virus skitet.

på vägen ut från sjukhuset stal jag en flaska desinfektionsmedel, då de längre inte går att köpa på apoteken. jag delade med mig desinfektionsmedlet med taxi chauffören som körde mig hem, han hade endast en liten flaska kvar i bilen som nästan var slut. Även han är rädd och fruktar viruset, och han rekommenderade mig att så fort jag får torr hosta och halsont så ska jag ta kontakt med vården, och att jag inte ska vänta. Dessutom så sa han till mig att inom 1 månad så kommer 40% av irans befolkning insjukna, det handlar om miljoner människor!

hursomhelst, tänkte bara dela med mig, sorry för eventuella stavfel och annat är skit trött, har inte sovit ett skit och dessutom haft ett stressigt dag.

ni som bor i malmö, var på er vakt, akutmottagningen i malmö och sjukhusen i allmänhet döljer så jävla mycket, dessutom så verkar dessa läkare vara helt pantade i huvudet, de har hjärntvättats av folkhälsomyndigheten om att viruset inte är farligt och att så länge man är ung så överlever man, vilket är skit snack det finns inga garantier för överlevnad.

god natt.
Äh, herregud... Sjukvårdspersonal har strikt tystnadsplikt. Du hade inte fått ett svar i vanliga fall heller.

Jag praktiserade på ett sjukhus när jag gick i gymnasiet. Jag fick skriva på ett tystnadspliktavtal som gäller fram till min pension.

Du förstår väl för fan att de inte kan gå runt och berätta skvaller om patienter för andra patienter?!

Det kanske var därför det lät som en reflex? För att det är en reflex och ska vara en reflex — man ska inte gå runt och berätta skvaller om ens patienter
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-06 kl. 03:51.
Citera
2020-03-06, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Äh, sjukvårdspersonal har strikt tystnadsplikt. Du hade inte fått ett svar i vanliga fall heller.

Jag praktiserade på ett sjukhus när jag gick i gymnasiet. Fick skriva på ett tystnadspliktavtal som gäller fram till min pension

Varför bara till pensionen? Det gäller så länge du lever.
Citera
2020-03-06, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Varför bara till pensionen? Det gäller så länge du lever.
Jag har för mig att min tystnadsplikt gäller fram tills dess att jag är 70-80 år eller någonting. Men visst, jag kan minnas fel, det var länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in