2020-03-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Stämmer, men hur många sådana apparater har vi i Sverige? Och hur många av dem som vi har, har redan smusslats undan för att stå redo för Knugen, Löfven, Tegnell, m.fl. m.fl.?

3 stycken varav en är väl för den där turkiske patienten som Maccharini förstörde för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Jag tror att vaccinet gjorde mycket mer än att framkalla narkolepsi för vissa... ökad mortalitet och/eller passivitet i befolkningen skulle jag tippa på...

Men varför tror du det? Man får såklart tro vad man vill, men har du något konkret som backar upp det?
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Ja, allt annat vore osannolikt. Men grejen är att jag uppskattar antalet totala fall till så lågt att risken för mig att smittas just nu är obefintlig. När ska jag börja agera på ett annat sätt? Istället för att gå runt och låta mitt huvud upptas av den frågan så har jag bestämt mig för att så att säga uppgradera mina försiktighetsåtgärder när det första fallet av ospårbar smitta dyker upp. Jag vet inte om jag är tydlig, jag inser att det låter lite yrt.

Hur tänker du? Vad gör du? Vad har du för plan?

Du börjar igen att tala om dig själv när vi talar om att myndigheternas metoder och uttalanden är absurda, och om hur man bör minimera risken för spridningen.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Är det två olika virus eller har viruset utvecklats i en annan riktning eller vadå?

Ja, muterat.

Citat:
” The study, produced by researchers at Peking University’s School of Life Sciences and the Institut Pasteur of Shanghai, found that two types of the coronavirus appeared to exist: a more aggressive one, and less aggressive one.

The researchers analyzed 103 publicly available genomes from infected persons, and found 70% were the more aggressive type, while the less aggressive type comprised the other 30%.

That more aggressive strain was found in early cases from Wuhan, China, where the coronavirus was thought to have originated from, and the researchers think it may have evolved from the less aggressive type.”
Discovery Of 2 Strains Of COVID-19 Coronavirus Hints At How It Evolved

https://www.forbes.com/sites/lisettevoytko/2020/03/04/discovery-of-2-strains-of-covid-19-coronavirus-hints-at-how-it-evolved/#90929df7094c
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Första fallet av ospårbar smitta har ju dykt upp väl?
Nej, det tror jag inte, har du länk?
Citera
2020-03-05, 22:48
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiques
Lyssna här lifeinplastic. Du uppepar dig så jag gäspar och su kan inte ens svara normalt. Vad tycker du? Skulle jag ha rapporterat det till alla? Att jag fick lunginflammationer? Skulle nån brytt sig? 😂
Jag lämnar all denna paranoida tänk till dig. Orkar fan inte med så lättskrämsna människor

Du är uppenbarligen den sämst pålästa personen i tråden. Jag föreslår att du går in hos WHO, The Lancet och CDC och LÄSER lite innan du hivar ur dig fler dumheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
What? Coronan hemligstämplas .. Mycket märkligt.
Om någon istället sagt att det är viktigt slå vakt om det öppna och fria samhället nu, ja då hade det känts o.k.
Men hemligstämpling?
Vad händer egentligen?

Hur ska man få reda på antal sjuka?
Hur ska man kunna veta områden?

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiques
Lyssna här lifeinplastic. Du uppepar dig så jag gäspar och su kan inte ens svara normalt. Vad tycker du? Skulle jag ha rapporterat det till alla? Att jag fick lunginflammationer? Skulle nån brytt sig? 😂
Jag lämnar all denna paranoida tänk till dig. Orkar fan inte med så lättskrämsna människor

Lägg av nu. Att tro att Kina har stängt ner i princip hela landet över ett förkylningsvirus vittnar om en okunskap som varken jag eller någon annan kan råda bot på. Bara att inse liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, men att tala om miljontals döda och förlöjliga Tegnell ger poäng. Där kan vi tala om infatilt beteende.
Fint att du nu hittade din rädsla att vara en av de "miljontals döda", låter inte så kul om du ser fram emot något på sikt. Några år hit eller dit kan då vara viktiga och skapa panik idag.

Det låter som du är en del av tråden då och din kompis Tegnell får du väl försvara bättre. Jag tycker han är värd kritiken med sina infantila uttalanden så nu får väl du påvisa att vi har fel. Håller med dej att det är bättre att kalla honom för en idiot rakt på sak med motivering än att håna, men ibland blir folk kränkta av att bara se det ordet så då blir det ett mjukare hån istället precis som du kör med. Är vi klara då så du kan lugna ned dej?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Du snackar skit!

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/folk-har-lever-lange--men-ingen-fattar-varfor/

En liten by på ca 1000 personer?
Inte konstigt då de äter egenodlad och lokalproducerad mat i näringsrika marker.
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har du råd att hyra in privat läkare o sjuksköterska också, då? I annat fall har du ju inget annat val än att ta platsen du tilldelas i gympasalen - om du ska få någon vård överhuvudtaget.
Tack för din omtanke vännen.Karantän"fixad"gjorde en "Gates"bättre fly än illa fäkta.
Citera
Medlem
NixYOs avatar
En algerisk familj bestående av 16 medlemmar, som bor i staden Blida en bit utanför den algeriska huvudstaden Alger, har blivit smittade av coronaviruset efter att två algeriska medborgare boendes i Frankrike (en 83-årig algerisk man och hans dotter) besökte dem i Blida mellan den 14:e och den 21:a februari:

https://www.lefigaro.fr/sciences/2020/03/05/01008-20200305LIVWWW00001-en-direct-coronavirus-covid-19-chine-italie-France-consequences-epidemie-c onfirnement-quarantaine.php
Citat:
ā 22:25

Coronavirus: 16 membres d'une męme famille contaminés en Algérie

Seize membres d'une męme famille de la région de Blida, prčs d'Alger, ont été contaminés par le coronavirus ā la suite de contacts avec des ressortissants algériens en France, a annoncé jeudi le ministčre algérien de la Santé. L'enquęte épidémiologique a permis de remonter la trace de la contamination ā un Algérien de 83 ans et sa fille résidant en France - qui ne figurent pas parmi ces 16 cas. Cet homme et sa fille ont séjourné du 14 au 21 février dans leur famille ā Blida, ā 50 km au sud d'Alger, selon le ministčre de la Santé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in