2020-03-05, 22:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Europa klara inte av en ny invasion av migranter och framförallt inte mitt i denna Corona-pandemi.
Så det är oerhört viktigt att stoppa detta och hålla gränsen nere i Grekland.
Förstår man inte det så har man inte mycket i huvudet, det är mycket bra av Åkesson att visa tydligt vad som gäller nu och EU håller med honom att gränsen ska hållas.
Kvar är PK-idioterna och refugees welcome-dårarna som aldrig är med i matchen.

För en gång skull så håller jag med. Även om det det var fånigt av Åkesson att fjanta sig vid gränsen.

I dessa coronatider är det inte läge för en ny flyktingkris.

Islamist-Erogan får ta reda på den oreda han skapat i norra Syrien själv!
Citera
2020-03-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Israel har stoppat alla flyg från tyskland

Tyskland e ett kontrollsamhälle där man litar på ljugande myndighetspersoner. Stor risk att det kan explodera där
German airline giant Lufthansa said Thursday it was cancelling all flights to Israel until March 28th, after the Jewish state barred entry to almost all non-resident arrivals from five European nations including Germany.

https://www.thelocal.de/20200305/lufthansa-cancels-all-israel-flights-over-virus-restrictions
Citera
2020-03-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Det är en grej jag undrar?

Kan någon intelligent person komma med ett bra svar på följande:

Sydkorea har 6088 bekräftade fall, 40 dödsfall och 52 i serious/critical condition.

Medans italien har lägre antal bekräftat smittade men mycket högre antal döda 148 och bra många fler i serious/critical condition.

Vadfan beror det på?
Är den italienska corona strainen en mer aggressiv variant eller kan det finnas nån annan förklaring till detta?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.telegraph.co.uk%2Fsc ience%2F2020%2F03%2F04%2Fcoronavirus-has-mutated-a ggressive-disease-say-scientists%2F

Det behöver inte vara exakt denna förklaring men det är en i alla fall:

Sydkorea är bättre på att testa för viruset, det vill säga, de testa fler och de med mindre symptom.

Om Italien bara testar de som är riktigt sjuka, ja då blir även dödssiffran större. Misstänker att det är OTROLIGT många fler i Italien som är sjuka, men som inte vill eller får testa sig. Jag menar, det verkar ju som om man får viruset bara man andas luften i det landet.
Citera
2020-03-05, 22:45
Medlem
Lyssna här lifeinplastic. Du uppepar dig så jag gäspar och du kan inte ens svara normalt. Vad tycker du? Skulle jag ha rapporterat det till alla? Att jag fick lunginflammationer? Skulle nån brytt sig? 😂
Jag lämnar all denna paranoida tänk till dig. Orkar fan inte med så lättskrämsna människor
Senast redigerad av Mystiques 2020-03-05 kl. 22:47.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Det är ungefär som alla "fakta" som framförts om coronan sen i slutet av januari - det som är en absolut sanning hos "experter" ena veckan (förutom hos s.k. foliehattar) gäller inte veckan därpå för samma "experters" beslut.

"Viruset kan inte spridas mellan människor utanför Kina." /Dr. A.Tegnell, i SVT 2020-01-27.

Har han sagt det? Stämmer det så måste han bli avskedad. Varför är han den person som medierna söker uttalanden om angående Corona/Covid-19?
Citera
Medlem
Hm, en talesperson för Georgia USA sa nyss på en presskonferens att snittålder på avlidna är 81år, detta verkade gälla för Korea och Italien,, kan detta stämma?

en vanlig influensa har en dödlighet på 5-6% för gruppen över 65år, det skulle ju betyda att dödligheten är lägre( 3.4%) för corona

Fan, man blir helt förvirrad, är corona hypen bara en spegling av hur nervöst och ängslig världen har blivit dom senaste 20 åren eller så. T.ex så blir det ju nu för tiden ramaskri när det upptäcks ett mässlingsfall i landet, en sjukdom som på sin höjd 4-5 dog av i landet innan vaccin hysterin slog till, man vet inte vad man skall tro längre.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-05 kl. 22:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vaccin går att framställa snabbt, däremot hinner det ju knappast testas ordentligt om man slänger fram det på två veckor.

Ett vaccin ska innehålla lite av själva smittämnet och så lite annat. Så svårt kan det väl inte vara att framställa?

Jag hoppas att de kommer med det så fort som möjligt. Tar hellre chanserna med biverkningarna än viruset känner jag spontant.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Ja... 0.2% skrämmer inte mig i alla fall... hur du fick fram den siffran i en komplicerad värld som denna vet jag inte heller men du kanske har rätt! och på något sätt så tror jag på att Tegnell har bättre koll än dom som härjar i panik!

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/

Citat:
*Death Rate = (number of deaths / number of cases) = probability of dying if infected by the virus (%).

20-29 years old 0.2%
Citera
2020-03-05, 22:46
Medlem
ananasskivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Det är en grej jag undrar?

Kan någon intelligent person komma med ett bra svar på följande:

Sydkorea har 6088 bekräftade fall, 40 dödsfall och 52 i serious/critical condition.

Medans italien har lägre antal bekräftat smittade men mycket högre antal döda 148 och bra många fler i serious/critical condition.

Vadfan beror det på?
Är den italienska corona strainen en mer aggressiv variant eller kan det finnas nån annan förklaring till detta?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.telegraph.co.uk%2Fsc ience%2F2020%2F03%2F04%2Fcoronavirus-has-mutated-a ggressive-disease-say-scientists%2F

Italien gick för en tid sedan ut med att de inte längre skulle rapportera milda fall som befann sig hemma. Vilket kan innebära att Italien egentligen har många fler fall, och då kanske dödssiffror blir mer rimliga.

Ska se om jag finner källan till detta
Citera
2020-03-05, 22:46
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Ja, allt annat vore osannolikt. Men grejen är att jag uppskattar antalet totala fall till så lågt att risken för mig att smittas just nu är obefintlig. När ska jag börja agera på ett annat sätt? Istället för att gå runt och låta mitt huvud upptas av den frågan så har jag bestämt mig för att så att säga uppgradera mina försiktighetsåtgärder när det första fallet av ospårbar smitta dyker upp. Jag vet inte om jag är tydlig, jag inser att det låter lite yrt.

Hur tänker du? Vad gör du? Vad har du för plan?

Första fallet av ospårbar smitta har ju dykt upp väl?
Citera
2020-03-05, 22:47
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triwe
Kosten.
Sydkoreaner har generellt sett mer hälsosamma kostvanor tillskillnad från Italienare som lever på pasta och bröd. Finns nog inte ett enda mål mat per dag som inte innehåller gluten hos italienare.
Konstigt att det inte nämnts tidigare i tråden, men för de som inte vet så finns det ingen människa som klarar av att bryta ner glutenproteinet (oavsett intolerans eller inte) Italienares kroppar har praktiskt taget under hela deras liv gått på högvarv då kroppen inte naturligt kan bryta ner den mat de stoppar i sig.

Du snackar skit!

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/folk-har-lever-lange--men-ingen-fattar-varfor/
Citera
2020-03-05, 22:47
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Vi får hoppas på bristfälliga tester. Men det här är ett konstigt virus. Såg just videon postad tidigare i tråden där patienter som var måttligt sjuka fick blånader på fingrar och tår och risk för blodpropp.

Var videon från Kina? Wuhan provinsen?

Kan det ha något med luftföroreningar att göra? Sämre syresättning när man insjuknade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in