2020-03-05, 21:39
Medlem
Är det nån mer som väntar på att elefanterna ska börja röra på sig
Känns som om dom sitter och väntar med avtryckaren
Väldigt otydligt och avvaktande
Bara att sitta och vänta......
Tålamod ...
Citera
2020-03-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
👍
Överpresterar index med 1,05 idag
Räcker fint för mig
Puss på dig
Citera
2020-03-05, 21:44
Medlem
Jag ser ett oroligt mantra upprepas gång på gång av de börsfrälsta, ofta yngre, personerna:
Köp dippen, ingen fara, vanlig influensa, hack i kurvan, det ska upp, köp dippen...

Det är jävligt otäckt när man efter någon månad börjar inse att det där med att köpa dippen inte blev den succé man trodde.

Ber om ursäkt om jag hackar på den yngre generationen, men många är extremt naiva gällande börsen.

Ödmjukhet, och inse att man faktiskt KAN förlora i princip alla sina pengar...
Citera
2020-03-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Överpresterar index med 1,05 idag
Räcker fint för mig
Puss på dig
Wow, imponerande 😂

Men du sitter väll bara still i båten och väntar på raketen?
Citera
2020-03-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Jag ser ett oroligt mantra upprepas gång på gång av de börsfrälsta, ofta yngre, personerna:
Köp dippen, ingen fara, vanlig influensa, hack i kurvan, det ska upp, köp dippen...

Det är jävligt otäckt när man efter någon månad börjar inse att det där med att köpa dippen inte blev den succé man trodde.

Ber om ursäkt om jag hackar på den yngre generationen, men många är extremt naiva gällande börsen.

Ödmjukhet, och inse att man faktiskt KAN förlora i princip alla sina pengar...

Enda risken att förlora alla pengar är om man går all in på en aktie. Om man köper index fonder så är den risken obefintlig, börsen kommer inte gå till 0. Om den gör det så så hade dina pengar varit värdelösa ändå
Citera
2020-03-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Fyfan... DOW är på väg mot det största fallet i antalet points någonsin...
Hehe, 1987 fanns en oro kring den försvagade amerikanska dollarn, det ökande handelsunderskottet och stigande inflationen.

När den amerikanska centralbanken, Federal Reserve, höjde räntan för första gången på tre år utlöstes fallet. Värst blev det i USA.

Dow Jones index föll med 23 procent på en enda dag. I Stockholm föll börsen med 9,15 procent.

Så i procent är vi inte i närheten, det är väl ändå det som man skall räkna!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-05 kl. 22:00.
Citera
2020-03-05, 21:58
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Om börsen fortsätter upp eller sidledes hur länge tänker du stå och vänta på nedgången?
Detta med att försöka tajma marknaden har sina sidor det är svårt att veta när man skall hoppa ur och in.
Är ingen day-trader, tänker sitta säker i båten tills Corona-hysterin är klar, och det kommer ta tid.
Citera
2020-03-05, 22:08
Medlem
Sålde redan förra året då jag hade en dålig känsla. Blir kanske att köpa lite igen nu
Citera
2020-03-05, 22:10
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Det som kommer hända är oundvikligt tyvärr på grund av Coronan, dom flesta höjdare har redan insett det och försöker lugna folket med att det är tryggt att köpa och samtidigt sälja sina stora aktieinnehav i smyg för att kunna få ut så mycket av det som möjligt som t.ex Anders Borg
https://www.di.se/live/anders-borg-jag-gar-in-och-koper-aktier/

Jo, Svenne i Banan, aka "förvaltaren" har ju också smygsålt. Vi vet hur låten går..
Men för all del, köp när det är billigt..
Citera
Medlem
ETA2824-2s avatar
DJI bara 3.58% ner idag. Väldigt lite jämfört med uppgångarna på 4-5%. Hade räknat med större nedgång idag. Blir väl 4-5% uppgång imorgon igen eftersom marknaden har beslutsångest.
Citera
Medlem
S&P 500 Index ner 3.4% idag, då är väl det upp lika mycket imorgon, synd man inte är en swing trader.
Citera
2020-03-05, 22:11
Medlem
estetiks avatar
corona-virus

migrationskris

geopolitisk kris

skuldkris

konjunkturskris

ett riktigt clusterfuck !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera