2020-03-05, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias65
Snälla! Gör något medans ni kan folket! för 1 vecka sen va ca 10 smittade nu snart 100. Fixa era N95 ansiktsmasker

Sorry din mask funkar inte. Det enda som visat sig funka för att minska risken att bli smittad är det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Tack för denna inblick i din hjärna. FYI så är din hjärna programmerad till att se mönster, vilket dock även gör att man ser samband där det egentligen inte finns några. Skillnaden mellan "friska" människor och psykotiska är att de har en hyfsad förmåga att distansera sig från de samband som uppenbarligen inte baseras på verkligheten utan bara ploppade upp för att få denna komplexa värld att verka rimlig.

Jag menar inte att trycka ner dig utan att få dig att snapa ur din begynnande psykos innan det är för sent.

Oroa dig inte för mig. Jag mår bra. Det jag säger är att det kan vara så, inte att jag helt säkert tror att det är så. Just nu lutar jag åt att det kanske är nån myrkottätande tjingtjongare som ligger bakom, men det är flera saker som är lite "för bra", som är lite suspekta. Jag är dessutom såpass insatt i hur världen fungerar att jag vet att de som drar i trådarna i västvärlden och som t.ex låg bakom terroristkriget mot Syrien, med falska och riktiga kemvapenutsläpp bland civila m.m. inte har några spärrar och lätt skulle göra något sånt här om de trodde att det skulle gynna deras agenda.

Men visst, vi kör på myrkotten tillsvidare.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brasilienmannen
Det stämmer. Jag har läst samma sak på flera sidor att de flesta får symtom och blir sjuka. Många riktigt sjuka. Det är det många inte verkar fatta.. Och ingen vet heller vad frisk innebär... vilka komplikationer får de efteråt. Coronaviruset verkar även gömma sig i nervsystemet. Kan man bli frisk överhuvudtaget efteråt?

Hälften av de som officiellt smittats har friskförklarats, så tills du får bättre information så borde du ha förtroende för att du med största sannolikhet kommer bli frisk och leva många långa fina år till
Citera
Medlem
Placeholders avatar
Om nu vissa inte blir speciellt sjuka och inte ens behöver vård, och de inte ens blir testade för att myndigheterna har spelat ner riskerna. Då går det ju omkring smittspridare överallt som bara tror de har lite förkylning?
Citera
2020-03-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ihjälslagen? Hursomhelst, den rasismen fanns redan innan Corona!

Fan hemskt.

Men grejen är att jag själv undviker alla asiater sedan detta började. Det låter hemskt, jag vet, jag är bara halvsvensk själv, min mammas sida är invandrare så jag har alltid varit otroligt mycket emot rasism. Men här tar min oro för corona över mitt förstånd.

DOCK skulle jag ALDRIG NÅGONSIN attackera någon, varken fysiskt eller verbalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag vet att du uppenbarligen är ironisk och tycker jag är löjlig.

Men det är personer som dig, som inte tar viruset på något allvar, som kommer orsaka dödsfallen.

OM det inte blir många döda, så lär i alla fall några gamla eller sjuka dö, det håller till och med "coronaförnekarna" med om. Och är du nöjd då? Du åkte till Italien och blev smittad men eftersom du knappt fick symtom gick du till ICA trots att du var sjuk, det är ju skitsamma, bara en förkylning. Men det spred sig och stackars Agda, 78 år, fick viruset och dog. Helt i onödan.

Allvarlig talat, kan du inte se något allvar i viruset?

Inte mitt inlägg men jag kanske kan svara ändå. Lär ju vara enkelt att komma undan med mord i dessa tider!
Lätt att gå in på valfritt ålderdomshem och smitta :/
Vem skall anmäla dig? Hur skall det bevisas?
Kina införde dödsstraff för smittspridning
Kanske Sverige också borde införa ... dödsstraff... 2/3-del av tiden, gott uppförande.. nej det sket sig Sverige kan ju inte ha dödstraff. Går ju inte att ta 2/3-delar av någons liv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Du pratade ju visserligen om ett stort mörkertal och menade du inte det utan ett relativt litet mörkertal så förändras ju inte siffrorna nämnvärt. Men detta vet vi ju först när detta är över.

Jag kan såklart gissa, men det leder ingenstans. Därför säger jag inga siffror, utan jag påtalar bara att för varje mörkertal som finns så blir dödligheten lägre.

Förklaringen är fler personer får milda symptom och överlever än vad som de facto dör, så statistiskt vore sannolikheten större att personen som ej är dokumenterad är en överlevare.
Citera
Medlem
ACTIVE CASES
40,487
Currently Infected Patients 34,008 (84%) in Mild Condition 6,479 (16%) Serious or Critical

Seriösa eller kritiska fall har gått ner 1% på ett dygn.
Citera
2020-03-05, 21:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ingen aning.

Tycker bara att det är så mycket fokus på Italien så att övriga länder glöms bort som potentiella hot.

Iran är ju klart, men Thailand och MENA bör man kanske inte glömma bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
https://omni.se/t/smittan-i-sverige/ecb4d627-d9f4-4bd9-806d-9a132f261133

Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Är det helt osannolikt att den där statspolitruken skulle säga något så felknullat?
Bara jag ser hans efterblivna ansikte börjar det klia i knogarna, när man hör vad han säger är det avgjort. Må jag aldrig behöva stöta på idioten mellan fyra ögon, det innebär fängelse för mig.

”Ökningen av antalet coronafall kan ha nått toppen – kommer snart att klinga av”
https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-coronafall-i-sverige-kan-ha-natt-toppen-kommer-snart-att-klinga-av/

Jag hoppas innerligt att ni båda är troll. Även om Corona verkar göra att skolplikten inte gäller fullt ut måste ni väl ha hunnit lära er skillnaden mellan ”tro”, ”kan ha” och ”veta”...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jo, jag tar detta på största allvar, men ditt beteende är kontraproduktivt. Du mår dåligt av att måla upp väldigt långsökta mardrömsscenarion och det leder heller ingen vart.

Jag håller inte med. Jag kan inte tro att ta det säkra före det osäkra kan ge negative effekter. Att se smittan som otroligt mycket farligare än vad den är gör att man tar mindre risker. Mindre risker ger mindre smittspridning.
Citera
2020-03-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Totalt meningslösa siffror eftersom ingen har någon som helst aning om siffrorna i nämnarna, med undantag för Diamond Princess. Att det inte skulle vara fler än 67000 i Hubei är ju bara så osannolikt så det är komiskt.

Om du ser tendensen så är det bra mycket högre i epicentra av den enkla anledningen att man inte har med alla smittade i nämnaren. Det är hela poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in