2020-03-05, 21:01
Medlem
Lagerthas avatar
Förutom att satellitbilder visar hur inaktivt Kina är så blir det extra talande när Kinas regering behöver gå ut och beordra folk att gå till jobbet.
Citera
2020-03-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nej? Det gör vi ju inte.

Vet du ens vad ordet betyder?

Jag vet inte exakt vad alla termer betyder i ärlighetens namn. Men jag tror han menar hur många som smittats procentmässigt.

Vi behöver bara 580 smittade personer för att nå samma % smittade av befolkningen som Kina har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
Dere har bare 7 mer enn Norge, vi tar dere igjen i morgen skal du se Våre politikere har gjort for mye fuck-up

Hehe vi sitter i samma usla läge.
Se till att gå ut o få lite skön o frisk luft i lungorna... man vet aldrig när den lyxen slutar fungera :/ ......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ja, och då borde du ju veta att procentuellt har vi extremt få smittade trotts vårat välfärds resande.

Sluta dumma dig vad gäller fall per capita ligger vi högt i relation till andra länder. Du har ingen aning om vad du pratar om. Återkom när du gått ut grundskolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Enligt WHO så bröt sjukdom ut hos 99% av de fall där de smittade ännu inte uppvisade symptom. Ja visst finns det väldigt många fall av smittade man inte känner till, men man kommer känna till dem när de insjuknar.

Sluta tro att du vet bättre än dem, det gör du inte.

Du är bra naiv du
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är en intressant notering(fetade).

Jag vet inte om det är skandinaviskt, men tror faktiskt att det är något vi har importerat, att bluffa sig in i välfärden.

Om man vill bli testad, vad hindrar att man helt enkelt påstår att man har varit i Teheran eller Italien, vem kollar det, hur kollar man det?

Det här kan innebära, den dagen paniken sprider sig, att många kommer att kräva testning på falska grunder, hur hanterar man den påfrestningen på sjukvården?

Ganska enkelt, det kommer inte att göras några tester på andra grunder än att du har tydliga symptom, och vid en större spridning, inga tester alls. OBS! annorlunda regler för personer med hög risk för död, såklart...men det förstod väl de flesta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det finns dock inga bevis på något stort mörkertal.
Så 3,1% är vad vi bör förhålla oss till.

Som jag skrev tidigare så ger jag medhåll om informationen och tycker det är den informationen vi ska förhålla oss till, alltså det som WHO delgivit. Däremot påtalade jag att man bör ha i åtanke att det finns ett mörkertal. I och med att det just är ett mörkertal är det ingenting man beräknar. Det är viktigt att läsa igenom det man skriver för att undvika att informationen blir missledande. Det är folk här som livnär sig på desinformation och katastroftankar.
Citera
2020-03-05, 21:03
Medlem
wedonthavetimes avatar
Skönt att den Iranska regeringen börjar vakna.

"Coronavirus to infect up to 40% of Tehran’s population within next two weeks"

https://english.alarabiya.net/en/views/news/middle-east/2020/03/05/Coronavirus-to-infect-up-to-40-of-Tehran-s-population-within-next-two-weeks.html
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag fattar inte vad han använder för beslutsunderlag? Smittningarna fortsätter ju exponentiellt? Är det så att Anders inte lärde sig andragradsekvationer på gymnasiet?

Vad har andragradsekvationer med saken att göra? Gissningsvis blandar du ihop potensfunktioner och exponentialfuntioner. Nu tillväxer vanligen inte epidemier exponentiellt mer än initialt. Här är en intressant och förhållandevis lätt-tillgänglig artikel i ämnet:
http://arkiv.ncm.gu.se/media/ncm/dokument/301326_britton.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
En simpel fråga som någon som har koll på det här borde kunna ge ett simpel svar på...

Varför är alla så mycket emot Tegnell? tänk om han har större koll på situationen oss? han kanske vet något vi inte vet?

Han kanske vart på något möte där dom sagt till honom något i stil med "vi ska skära ner lite på befolkningen i dessa tre länder, det kan hända att några i Sverige drabbas men det kommer vi inte låta eskalera eftersom det är enbart dessa tre länder som befolkningen ska skäras ner på."

Nå?

Det hela liknar tjafset på läktaren under en fotbollsmatch där de verkligt kunniga coach-aspiranterna brukar stå och surt gnälla över hur spelet egentligen borde organiseras.

Trettio års erfarenhet av smittspridning väger ingenting mot en dåres tvärsäkra övertygelser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ja. De är politiskt styrda. Trodde inte på Sandviksrapporten heller som var skriven av experter.

Håller med dig.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Nu spred du desinformation igen, medvetet!

Jag förstår att det börjar bli trist för dig när ingen dör.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-03-05 kl. 21:08.
Citera
Medlem
Vad är den primära dödsorsaken av Covid-19 ?
Är det kvävning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in