2020-01-29, 03:22
Medlem
Symptms avatar
En sak man kan göra på Arlanda om man skall smuggla är att vänta ganska länge med att gå ut genom tullen eftersom att man både i terminal 2-3 och 4 kan gå och shoppa och äta/chilla innan man går ut.

Se till att vara två personer en som går först för att kolla om det är tull på plats. Person ett får inte ha något på sig. Se till att ni går med 25-30 minuters mellanrum se till att ena kommer helt ut genom tullen först. Se till att komma ut med folket från två olika flighter eller med 20 minuters mellanrum. Allt detta bara för att slippa chocken av att vara två personer som inser att det är tull, samtidigt.

Och självklart gäller inkognito stilen när man anländer till Arlanda direkt. Ni två pratar inte eller på något sett interagerar med varandra, agera som total strangers. För att inte finnas bevis på kameror sedan.

På detta sett garderar man sig mot straff genom att person ett kollar om det är tull eller om det finns hundar. Samma gäller när man går ut ur planet gå det ibland finns hundar redan där. Person ett går ut tidigast och håller kontakten med person två på mobil direkt angående hur situationen ser ut tidigt i kön.

Är det hundar redan där så bör du snarast lämna ditt knark på ett random ställe på planet, kanske genom att tappa det på golvet eller lämna det i snytpapper som du bara trycker ner i något säte så ingen fattar. Detta är svårt dock, men går, viktigt är bara att det inte lämnas på platsen du hade bokat.
Senast redigerad av Symptm 2020-01-29 kl. 03:37.
Citera
2020-03-02, 13:07
Medlem
Edibles på flygplan

Hade tänkt att ta med mig cannabis edibles i form av gummibjörnar. Är det någon som vet hur man ska gå till väga? Jag tänker mig ett
50-tal björnar. Förmodligen kommer jag bara att lägga det mesta i ett in checkat bagage osen 5st i en godis gummibjörns ask för att bruka på planet. Alla tips och förslag uppskattas
Citera
2020-03-02, 14:21
Medlem
st33rs avatar
Tullen står väl inte framme synlig jämt utan kan dyka up bakom spegelväggen när man minst anar det

Ett bra tips är att se ut som en tönt, inte ha en "alternativ stil" utan mer dressman-style, gärna bära på en taxfreepåse med sprit och prata och skratta avspänt med en bekant, gärna sambo av motsatt kön. Snegla inte nervöst mot spegelväggarna eller ev tulltjänstemän som är synliga. Kasta möjligtvis ett nyfiket och avspänt ögonkast.

Kom ihåg att hundarna ibland kan vara ämnade enbart för att göra smugglare nervösa och att de inte behöver vara riktiga knarkhundar.
Verkar som tullen jobbar mest med att titta på vilka som ser nervösa ut och ibland har hundar med som inte är riktiga knarkhundar.

Satt på en buss som kom över gränsen till sverige. Hade tjack i nyckelfickan, dom gick med hund genom mittgången, satt längst ut mot gången. Hunden svepte förbi mig utan reaktion. Samtidigt stod en annan tullare och stirrade på alla passagerarna medan den andra gick genom gången. Det styrker min teori om att de jobbar mycket med att kolla efter vem som ser nervös ut.
Senast redigerad av st33r 2020-03-02 kl. 14:26.
Citera
2020-03-02, 14:28
Medlem
Någon har säkert redan nämnt det men säg inte åt någon att du ska smuggla. Om du är nrevös nu strunta i det.
Citera
2020-03-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
En sak man kan göra på Arlanda om man skall smuggla är att vänta ganska länge med att gå ut genom tullen eftersom att man både i terminal 2-3 och 4 kan gå och shoppa och äta/chilla innan man går ut.

Se till att vara två personer en som går först för att kolla om det är tull på plats. Person ett får inte ha något på sig. Se till att ni går med 25-30 minuters mellanrum se till att ena kommer helt ut genom tullen först. Se till att komma ut med folket från två olika flighter eller med 20 minuters mellanrum. Allt detta bara för att slippa chocken av att vara två personer som inser att det är tull, samtidigt.

Och självklart gäller inkognito stilen när man anländer till Arlanda direkt. Ni två pratar inte eller på något sett interagerar med varandra, agera som total strangers. För att inte finnas bevis på kameror sedan.

På detta sett garderar man sig mot straff genom att person ett kollar om det är tull eller om det finns hundar. Samma gäller när man går ut ur planet gå det ibland finns hundar redan där. Person ett går ut tidigast och håller kontakten med person två på mobil direkt angående hur situationen ser ut tidigt i kön.

Är det hundar redan där så bör du snarast lämna ditt knark på ett random ställe på planet, kanske genom att tappa det på golvet eller lämna det i snytpapper som du bara trycker ner i något säte så ingen fattar. Detta är svårt dock, men går, viktigt är bara att det inte lämnas på platsen du hade bokat.

Gud, att de läggs så mycket resurser på att stoppa cannabis som går alldeles utmärkt att odla hemma för en spotstyver.
Citera
2020-03-02, 14:54
Bannlyst
Min vän smugglade med sig gräs från USA, han trodde han var smart och hade köpt såna lådor med fake botten och gömt det där, såklart så funkade inte det i tullen ut från USA då dom hade öppnat alla dessa lådor och tagit ut innehållet men skitit i det fullständigt och stoppat tillbaka det då det var lagligt med gräs i den staten.

Det sjuka är att dom inte varnade svenska tullen och svenska tullen missade det såklart helt.
Citera
2020-03-05, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Min vän smugglade med sig gräs från USA, han trodde han var smart och hade köpt såna lådor med fake botten och gömt det där, såklart så funkade inte det i tullen ut från USA då dom hade öppnat alla dessa lådor och tagit ut innehållet men skitit i det fullständigt och stoppat tillbaka det då det var lagligt med gräs i den staten.

Det sjuka är att dom inte varnade svenska tullen och svenska tullen missade det såklart helt.

Hahahaha!
Hoppas att han köpte en trisslott sen!
Citera
2020-03-05, 20:16
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyo
Alltså. Så här gör jag. I Amsterdam rullar jag tre till fyra fetingar innan avresa. Rullar sedan in dem i plastfolie. Därefter vanlig tejp ett par varv.
Oftast blir paketet litet och lätt att gömma. Lägger det alltid i en jeansficka i smutstvätten. Byxorna med produkten lägger jag högst upp i tvätten. De häller alltid ut påsen, så de hamnar alltid längst ned. De orkar helt enkelt inte. Jag ser väldigt snäll ut också. Det kanske hjälper. Le alltid.

Har aldrig torskat på det hittills.

En gång fick jag strippa. Han bad mig skaka på pungen. Vilket jag gjorde. Paketet hittades inte den gången heller.

En gång kom en liten hund direkt vid avstigning av planet. Jag blev lite nojig men den snokade vidare.

Har man inte mer än 1-2 gram på sig är det inte så hysteriskt liksom. Torskar man för det får man på sin höjd en anmärkning om man i övrigt är ostraffad och fungerande.

Ja du får en liten anmärkning om det är 50gram också.... Är det över 50 så blir det rättegång.
Citera
2023-09-13, 11:03
Medlem
OneTaps avatar
går de o smuggla koks i arslet fortfarande? nån som vet?
Citera
2023-09-13, 18:05
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka

Är det lagligt där så har dom ingen anledning att kontakta tullen i ett annat land. Det är inte deras problem att det är olagligt på andra ställen i världen.
Det hade, tvärt om, varit ett befogenhetövertramp om de istället faktiskt hade kontaktat svenska tullen.
Man räknar ju inte med att svenska tullen ska kontakta tullmyndigheter i länder där alkohol är olagligt och tipsa dem om en resenär som har med sig några flaskor sprit från Sverige.
Citera
2023-09-14, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Ska resa till Amsterdam om några veckor och tanken om smuggling på tillbakavägen har slagit mig. Flyg är transportmedlet och jag vet att det är komplicerat att smuggla på. Men det måste finnas några här på flashback som lyckats få med sig gräs över flyget ändå...?

Hur har ni burit er åt? Om sväljning är enda alternativet (är ens det säkert?) och det inte är tilltalande - hur stor är chansen att få hem skiten via post, givetvis vakuumpaketerat? Någon som provat på detta?

Påminner om den där Harold och Kumar filmen. Tror de hamnade på Guantanamo Bay när de försökte

Men på riktigt, VARFÖR, kan du inte hålla dig typ 2-3 timmar utan att röka, tror ditt missbruk är enormt
Citera
2023-12-13, 03:44
Avslutad
Hur stor är risken att ta med en liten hasch bit till England?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in