2020-03-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Aha.. ja det förklarar ju de märkliga siffrorna

Håller någon ff på att tänka så, att räkna antal friska mot döda? Vem är snillet?
Citera
2020-03-05, 17:54
Medlem
Uteliggarns avatar
Det virala klippet har gjort att Anders Tegnell fått utstå hån och personliga påhopp om att han själv inte följer myndighetens råd.

– Det är en hat- och mobbningskampanj i sociala medier mot mig just nu som jag tycker är väldigt otrevlig, säger han till Aftonbladet.

– Man har valt ut ett klipp för att driva en kampanj mot mig personligen. Man hade kunnat välja en massa andra klipp från presskonferensen men man har valt det här, som nu har spridits av troll och folk med olika politiska åsikter. Jag har ingen anledning att acceptera sånt, fortsätter han

De senaste dagarna har både Anders Tegnell och Folkhälsomyndigheten fått flera JO-anmälningar från privatpersoner som är kritiska till hur man agerat kring virusutbrottet.

"Ansvarslöst", "falsk information" och "senfärdiga handlingar" är några av de saker som personerna skriver i anmälningarna, som sammanställs av nyhetsbyrån Siren.

Totalt har ett femtontal anmälningar gjorts till JO, varav flera är riktade direkt till Anders Tegnell
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Intressant hypotes. Så om man upprepar frasen "Jag har inte corona" hundra gånger varje morgon innan man stiger upp från sängen kanske man klarar sig.

Använd inte negativa ord i din önskan.(Corona och inte)
Säg istället "Jag är frisk och jag mår bra"!
Citera
Medlem
okok1s avatar
R0 är 0,08 i Sverige. Jag har hört att man har smittat typ 5 andra i Sverige...

Corona har ingen chans i Sverige så länge man sätter folk i karantän.
Citera
Medlem
Just nu: 28 nya fall i Stockholm
Citera
Medlem
different_trips avatar
Där passerade vi 100 fall.

Blir en munter helg det här.
Citera
2020-03-05, 17:55
Medlem
Samuel332s avatar
28 nya fall i Stockholm enligt aftonhoran lär bli fler under dagen + nya mörkerfall
Senast redigerad av Samuel332 2020-03-05 kl. 17:57.
Citera
2020-03-05, 17:55
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Flygen till alla U länder måste stoppas. Helt sjukt att flygen från Iran tilläts så länge.
Citera
2020-03-05, 17:56
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Hur vet vi om media inte ljuger för oss? tänk om det är flera hundratusen som är smittade och några tusen som dött i Sverige? det är isåfall det vi borde fokusera på först...

Nu hör vi... fyra i Stockholm, tre i Umeå osv (inte riktiga siffror utan exempel)... låter som underdrift!

De behöver inte ljuga.
De kör med det som de flesta länder har kört med sedan detta hände.

"DONT TEST DONT TELL"

Har du inte testat någon, har du heller inget att rapportera, alltså har du inget virusutbrott och allt kan fortsätta vara lugnt. Som sagt, vi började testa svårt lungsjuka först igår. Innan har vi inte testat någon som inte uppfyller folkhälsomyndighetens kriterier som är jävligt snäva. Finns på FHM hemsida om någon är intresserad.
Citera
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Till alla experter i tråden:

Kan Corona ge ögoninflammation? Mitt lilla barn har nämligen fått det, dock blivit bättre men nu har hon fått feber ca 38-39 grader. Hon hostar även på nätterna men inte på dagarna.

Sitter i kö till läkare nu, borde man vara orolig?

Nej det är ingen fara.
Tvätta ögonen med ljummet vatten på en bit papper. Var noga med att använda olika servetter till vardera öga då ögoninflammation kan smitta mellan ögon. Blir det värre får ni åka ner och få antibiotika ögondroppar då brukar det bli bra på 36timmar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Gillar ditt inlägg, men.
Vad hjälper det att skrika på Tegnell på twitter? Flera, flera veckor för sent. Nu är inte tiden att köpslå, vårt försprång är oerhört krympt.
Nu måste Svenssons strunta i konventionerna och först och främst jobba hemifrån eller arbetsbefrias om man inte har samhällsbärande yrke, och hålla barnen borta från skolan och förskolan.
Prinsessan Estelle hålls ju för sjutton hemma. Då kan vi göra samma.

Vi närmar oss en extrem tid. En tid där försäkringar etc kanske inte kommer gälla pga force majeure. Ta hand om er själva och isolera er.
Jag håller med!

De ÄNDA som borde få jobba är de som jobbar med Mat och dryck, rastrerande borde få sitta hemma med minst 50% av sin lön så skatten för näsgångs skull gör nytta!

Sverige slänger skattepengar på en jävla massa skit som inte är nödvändigt och när sånt här dyker upp så är Sverige pank, fy skäms på dagens politik!
Citera
2020-03-05, 17:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Karantän China-style börjar de först tänka på om en månad sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in