2020-03-05, 16:28
Medlem
Vad är det för mesig kvinna från MSB som intervjuas i P1? Fick nog inte ett enda direkt svar av henne. Ger henne smeknamnet ”tvålen”..🧼👎
Citera
2020-03-05, 16:28
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
En medarbetare vid Danderyds sjukhus i Stockholm är tydligen smittat och hann vara på jobbet en dag med administrativa sysslor. Hade varit utomlands. Man undrar varför det var så viktigt att gå till ett sjukhus och riskera att smitta andra. Fler sådana människor och det blir kaos.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Va intressant, det var någon imorse som påstod sig vara en arbetskamrat som skrev här om att en läkare var smittad. Trodde inte riktigt på det försen nu.
Citera
2020-03-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Jobbar du på MSB och har en partibok hos Sossarna eller...... Du är ju fan inte sann
Du måste vara det värsta trollet vi sett i tråden på flera veckor.... Du slår allt....

En fråga? Hur hög är dödligheten för Corona?

Det är i skrivande stund med absolut säkerhet en hel drös med myndighetsanställda som är ute på nätet och bedriver psykologisk krigföring.
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Det är DÄRFÖR man lyckats i Kina. 700 miljoner som isolerats. Case closed ! Se även Vietnamn fallet !

Case closed?? Detta är långt ifrån över. Inte ens Kina kan vara säkert i nuläget
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasaps
Folk överdriver, av olika anledningar. Det är seriöst och man borde självklart vidta åtgärder. Men apokalypsen är inte här.

96 902 sjuka, 3 308 döda hittils.

H1N1 skördade 575 400 liv av tiotals miljoner som insjuknade.
Vilka åtgärder är viktiga?
Finns det åtgärder som borde ha genomförts i Sverige, men Sverige har valt att inte genomföra dessa?
Vad är i så fall konsekvenserna av denna nonchalans, och vilka har ansvaret?
Bör de ansvariga rannsakas?

Mitt tips är att detta kommer att få ett eftermäle.
I värsta fall kommer vi få en situation där människors hat och sorg mynnar ut i ännu större kaos som ingen är betjänt av.
Seriös aktion för att skydda folket nu, det är inte för sent för myndigheterna att ta äkta ansvar än!
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Jag har inte varit så orolig. Men uppgiften idag om att en fördetta fotbollsspelare ifrån Danmark kom hem ifrån Amsterdam med förkylningssymptom som sedan förvärrades och sedan testades positivt för covid19 gör mig orolig.

Kan inte vara långt till smittan sprids utan man kan smittspåra. Räcker som sagt att en som varit i närheten av någon av de 60 smittade får det och inte testar sig. Sen kör det på. Sen kan flera gå runt med en mild förkylning som sedan blir värre och visar sig vara covid19. Inte många som vidtar åtgärder vid vanliga förkylningssymptom och sjukhusen i Sverige verkar ju vara väldigt restriktiva i de som testas..

"Thomas Kahlenberg, 36, kom hem från Amsterdam med en förkylning. Men efter hemkomsten försämrades tillståndet och tester visade att han hade smittats av coronaviruset Covid-19.

Så sent som i söndags såg dansken matchen mellan Bröndby och Lyngby på plats, och han hålls nu isolerad från allmänheten. "

Ur senaste artikeln i aftonbladet.
Citera
2020-03-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentinovember
Jag undrar vad som sker just nu med Stefan Löfven som gick runt i coronatältet igår och tog i hand utan skyddsutrustning, med hänvisning till att han ej har bacill skräck?
Undrar också hur det är med Tegnell som hostade i händerna i direktsändning och sedan drack ftån någon annans vattenglas? Sabuni som varit i norra Italien på sportlovet och fortsätter jobba som vanligt?

Kommer vi att se liknande utveckling som.i Iran halva ledningen för landet har dukat under i covid 19?
Tänker på regeringen riksdagshuset och fhm?

Det vore ju fantastiskt om det gick så väl. Tyvärr vågar jag inte hoppas på det.
Citera
2020-03-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är ditt liv så händelselöst att du måste trolla på flashback?

Kan du inte försöka förhålla dig till tråden och vad den ursprungligen handlar om istället för att anklaga folk som inte har din konspiratoriska åsikt? Känns inte som du tillför så mycket.
Citera
2020-03-05, 16:31
Medlem
leuchdiodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Åh där är han ju. Tänkte på honom och hur det gått. Var ju han som filmade från fönstret i Wuhan.
Hoppas det går bra Johan 👍🏼

Ps. Varför blev han inte evakuerad?

Vet faktiskt in om han valde att stanna eller vad. Länk till hans facebook
https://www.facebook.com/johanbjornfot/
Citera
2020-03-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Case closed?? Detta är långt ifrån över. Inte ens Kina kan vara säkert i nuläget
Nedstängningen har lyckats.Inte många nysmittade utanför Wuhan. Ingen smittspridning i Wuhan beräknas i slutet av mars !
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyforbannad
Dags för mods att ta bort trollet RobertoSaviano.

Jag är en av få som håller mig till fakta här dock, men det är väl roligare att tro på domedagsprofeter som säger att halva sverige kommer dö av det här livsfarliga viruset...
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Jag har inte varit så orolig. Men uppgiften idag om att en fördetta fotbollsspelare ifrån Danmark kom hem ifrån Amsterdam med förkylningssymptom som sedan förvärrades och sedan testades positivt för covid19 gör mig orolig.

Kan inte vara långt till smittan sprids utan man kan smittspåra. Räcker som sagt att en som varit i närheten av någon av de 60 smittade får det och inte testar sig. Sen kör det på. Sen kan flera gå runt med en mild förkylning som sedan blir värre och visar sig vara covid19. Inte många som vidtar åtgärder vid vanliga förkylningssymptom och sjukhusen i Sverige verkar ju vara väldigt restriktiva i de som testas..

"Thomas Kahlenberg, 36, kom hem från Amsterdam med en förkylning. Men efter hemkomsten försämrades tillståndet och tester visade att han hade smittats av coronaviruset Covid-19.

Så sent som i söndags såg dansken matchen mellan Bröndby och Lyngby på plats, och han hålls nu isolerad från allmänheten. "

Ur senaste artikeln i aftonbladet.

Medan våra ögon är riktade på flyg från Italien, glömmer vi bort Öresundsbron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in