2020-03-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om man sätter många som är smittade i karantän så borde R0 gå ner en hel del.
Det är DÄRFÖR man lyckats i Kina. 700 miljoner som isolerats. Case closed ! Se även Vietnamn fallet !
Citera
2020-03-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Kan inte folk ge fan i åka till Italien på skidresor nu så vi kan undvika få hit viruset. Lika alla dessa ”barn” som åker till Iran på ”semester”.
Så länge UD inte avråder från resor till Italien kommer folk fortsätta resa, eftersom det annars inte är möjligt att avboka och få pengarna tillbaka.
Citera
2020-03-05, 16:24
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Det är DÄRFÖR man lyckats i Kina. 700 miljoner som isolerats. Case closed !

Inte alltid man hyllar kommunism (och det blir extra ironiskt när kommunismen är till skuld för den tröga starten) men när de väl sätter igång så är det fan allvar!
Citera
Medlem
En medarbetare vid Danderyds sjukhus i Stockholm är tydligen smittat och hann vara på jobbet en dag med administrativa sysslor. Hade varit utomlands. Man undrar varför det var så viktigt att gå till ett sjukhus och riskera att smitta andra. Fler sådana människor och det blir kaos.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Snart kommer alla svenskar hem med detta från Thailand!

Vi får hoppas att antalet fall inte ökar i Thailand. Dom har ju ändå mindre fall än Sverige i nuläget. Tror inte att det finns nåt att oroa sig över där i nuläget, om dom inte mörkar för omvärlden som t ex Iran..
Citera
2020-03-05, 16:25
Medlem
arbetets avatar
Det skulle komma till det:

https://pbs.twimg.com/media/ESWqjs2WsAEM_Mc?format=jpg&name=medium

Nu har Gud övergett oss!

Citera
2020-03-05, 16:25
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Jobbar du på MSB och har en partibok hos Sossarna eller...... Du är ju fan inte sann
Du måste vara det värsta trollet vi sett i tråden på flera veckor.... Du slår allt....

En fråga? Hur hög är dödligheten för Corona?

Jag röstade KD senaste valet, tack och är rätt långt till höger. Ett virus som kan ge mig en liten förkylning får mig inte att kissa på mig precis. Sitter du ner när du kissar förresten?

Den bör ligga runt 1% om man räknar med "mörkertalet" på de som haft corona men inte undersökts och som tillfrisknat och låtit den bero som en vanlig förkylning.

Sen tycker jag dödligheten är rätt ointressant, då dödligheten handlar, i 99% av fallen, om folk som redan låg i riskzonen och skulle dött av att få t.ex. influensan vilket som.
Citera
2020-03-05, 16:26
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
En medarbetare vid Danderyds sjukhus i Stockholm är tydligen smittat och hann vara på jobbet en dag med administrativa sysslor. Hade varit utomlands. Man undrar varför det var så viktigt att gå till ett sjukhus och riskera att smitta andra. Fler sådana människor och det blir kaos.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Money vet du. En läkare går inte i självvald karantän så länge ingen reagerar på detta vårdslösa beteende!
Citera
Medlem
vi får börja be till. gud att han tar corna viruet bort från vårat land
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Vi får hoppas att antalet fall inte ökar i Thailand. Dom har ju ändå mindre fall än Sverige i nuläget. Tror inte att det finns nåt att oroa sig över där i nuläget, om dom inte mörkar för omvärlden som t ex Iran..

Det gör de nästan säkert, eller att resurser inte räcker till för att testa och smittspåra. Men land helt beroende av turism, militärledning brukar inte leda till öppenhet och transparens i sådana här lägen..
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Tegnell verkar vara en av få vettiga.

Snackar om att 60- 80% skulle bli smittade, när inte ens vanlig influensa når såpass många som dessutom är luftburen.

Är ditt liv så händelselöst att du måste trolla på flashback?
Citera
2020-03-05, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Intressant hypotes. Så om man upprepar frasen "Jag har inte corona" hundra gånger varje morgon innan man stiger upp från sängen kanske man klarar sig.
Det är inte jag som sagt något korkat. Jag citerade en korkad kommentar där trollet sa att man inte kunde smitta ifall man inte visste om att man hade Corona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in