2020-03-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Det här måste vara en av de mest sinnessjuka skönmålningarna jag sett faktiskt.

Jag är också intresserad av att läsa texterna!
Vill bara utfärda en varning. Det är väldigt uppenbart att den som skrev är sjuk. Jag slutade läsa mycket snabbt eftersom det kändes som, hur ska man säga, psykporr? Liksom att titta på någon som tvångsmässigt blottar sig.
Citera
2020-03-05, 14:35
Medlem
T34Panzers avatar
Stefans ADHD eller så är det ångesten kanske börjar göra sig påmind?
Kommer kanske att bli svårt med koncentrationen med så många långa dagar kvar.
(Ge honom en rubriks kub)

” 45-åringen ser inte ut att hänga med vad som sägs i förhöret. Han ser ut att ha svårt att koncentrera sig och tittar stundtals ned mot papper han har på bordet framför sig. ”
Från NA
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-05 kl. 14:37.
Citera
2020-03-05, 14:35
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Steffe lille om han åtminstone kunnat visa inteesse. Tror Backman & Co är lite mätta på honom. Han har nog inte helt lätt att ta emot instruktioner.

NA:
”45-åringen sitter och tittar i papper som han har framför sig. Han ser inte ut att följa vad som sägs i förhöret.

Det är ett långt förhör som spelas upp. Just nu nämns ingenting som har något med mordutredningen att göra.

Barnet ska berätta om morgonen då Lena försvann.”

Fast han bryr väl sig inte. Det var ju A som han sa till Lena att han skulle slå ihjäl

Klart han inte är lätt att handskas med, han tycker ju att han är smartare och bättre än alla, detta gäller ju även Backman & CO. Tror hans advokater fler än en gång påpekat att det ligger honom i fatet att sitta och skratta/fnissa exempelvis.

Han är rökt oavsett utgång i detta fallet, kan omöjligt finnas någon som vill umgås med detta svin till person efteråt.
Citera
2020-03-05, 14:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Finns det bilder från SDs hem att titta på?

Ja i FUP

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:71240a8393f5f151b35e78781e68a271
Citera
2020-03-05, 14:37
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Vill bara utfärda en varning. Det är väldigt uppenbart att den som skrev är sjuk. Jag slutade läsa mycket snabbt eftersom det kändes som, hur ska man säga, psykporr? Liksom att titta på någon som tvångsmässigt blottar sig.
Det förvånar mig inte. Samtliga inblandade är ju helt från vettet. Det sjukaste är dock deras hejarklack här i tråden.
Citera
2020-03-05, 14:39
Medlem
notknapparens avatar
Intressant:

Aktbilaga 154, sid 42-43
Avlyssning KN-SD nov-19:

"K: ja sen så kom han hem på lördag söndag nånting helgen där hon vait mördad och på
måndagen var han och geocachade med Mattias och då står det en tidslinje som är så jäkla
äcklig detaljerad, om alla casher han har tagit, klockslag, vem han träffat och att han har
lämnat av den här Mattias på kvällen och restiden från Mattias från sista cachen och lämnat
Mattias så tar han sig till Lena till kvart i elva. och sista kontakten som Lena har med
omvärlden verkar vara 23.09 säger folk
S: jag tror inte 23.09 stämmer men ganska nära iallafall. Men vadå säger du att han var hos
henne på kvällen, det tror jag faktiskt inte.
"

[...]

"S: jag har hunnit scrolla nu, 23.21 verkar hon ha chattat, det skrev sista i en chatt
K: hur ser du det
S: därför att jag satt i polisförhör, eller det var inget förhör då jag var där som vittne då på
tisdag eftermiddan, så visste jag ju lite vilka hon chattat med, sen kontaktade jag en person
och frågade vilka klockslag som de hade haft kontakt med henne och då ville polisen ha
kontakt med honom så då frågade jag efter hans telefonnummer.
K: vem var det
S: Jimmy han skriver 23.21 skickade hon tydligen sista meddelandet i chatten, sen får jag
telefonnummer till honom som jag lämnade över till polisen
"

KN frågar "hur ser du det"?
SD:s förklaring verkar ju helt osannolik i mina öron. Det är något han kommer på där och då för att förklara hur han vet tidpunkten. Han vet det misstänker jag eftersom han själv redan har tagit redan på det.

Aktbil 145, sid 103:
Citera
2020-03-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag blundar verkligen inte för verkligheten.

Mitt inlägg handlade inte om mördare eller mord. Det var ett inlägg som tjänade att [fåfängt tydligen] försöka förklara att om LW hade fått (tvingande) terapi hade hon än idag kunnat vara vid liv.
Hade inte det varit bra?
Ja det hade säkert inte inte inträffat då, men den som främst skulle ha/haft terapi är SD. Risken att någon annan stackare råkat illa ut istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, någon som har kollat på mastuppkopplingarna?

I Möllertråden var det ju en hel del som var djävligt vassa på sådant.

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-besoker-ratten-misstanka-mordplatsen-pa-plats-i-hjarsta-vi-rapporterar-direkt

Någon som har kontakt med "mastexperterna" från Möllertråden? Det kunde vara intressant om de kikade in här ett slag. Kanske kunde tillföra något mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det finns rimligt tvivel. Ingen kan med säkerhet säga om det var SD eller HD som mördade Lena. Samtidigt saknas det belägg för att de skulle ha agerat i samförstånd. Ingen av dem kan heller knytas till brottsplatsen. Därmed kan ingen av dem fällas. Som jag ser det.

Det är i första hand det som försvaret kommer att sikta in sig på.

Man kan notera att såväl Stefan som Jerry tidigt pekat i riktning mot Hanna.

Finns inga somhelsta tvivel, SD är solklart den som bragt Lena om livet, ev går det inte att juridiskt komma i mål men somsagt INGA TVIVEL ANGÅENDE ATT DET ÄR SD
Citera
2020-03-05, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Steffe lille om han åtminstone kunnat visa inteesse. Tror Backman & Co är lite mätta på honom. Han har nog inte helt lätt att ta emot instruktioner.

NA:
”45-åringen sitter och tittar i papper som han har framför sig. Han ser inte ut att följa vad som sägs i förhöret.

Det är ett långt förhör som spelas upp. Just nu nämns ingenting som har något med mordutredningen att göra.

Barnet ska berätta om morgonen då Lena försvann.”

Fast han bryr väl sig inte. Det var ju A som han sa till Lena att han skulle slå ihjäl

Kanske var det det här som spelades upp när SD såg så ointresserad ut:

Aktbil 146. sid 11:

"V: Åsen .. så klart på morgonen när mamma inte va där så grät ju jag lite ..
F: Ja.
V: Eftersom det var min födelsedag å hon inte va där o så ..
F: Just det .. det e klart.
V: Ah .. å sen har ju alla i familjen gråtit lite då o då för att vi saknar henne ..
F: Ja ..
V: Även pappa för dom är ju goda vänner fortfarande ..
"
Citera
2020-03-05, 14:58
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bytte han försvaradvokat och när då? Varför? I aug hade han en kvinnlig advokat, A-K B*ergström. Var tog hon vägen?

Nej, den du nämner är partner i samma firma som IB. Men du kan ge dig på att han kommer byta innan hovrätten.
Citera
2020-03-05, 14:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Stefan Hazianastaiou artikel från igår i lite mer utförlig version.

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-frias-han-har-jag-svart-att-se-att-polisen-nagonsin-kommer-att-kunna-satta-fas t-hjarstamordaren

Optimistisk men med ett sunt tvivel i botten, juridiken är inte helt glasklar i sina slutsatser ibland eller rättare sagt den är glasklar, det måste vara ställt bortom rimligt tvivel att någon är skyldig för att kunna döma.

I övrigt måste jag säga att det är rena rånet att bli prenumerant på NA trots kampanjerbjudandet.

Är han journalist eller krönikör? Han är duktig på att skriva annars och jag har sett annat han skrivet om tidigare i flera år som varit bra.

Men jag, personligen, ser helst att journalister - om de verkligen är det - inte lägger så mycket personliga känslor i allt som numera oftast sker. Jag vill ha nyhetsrapportering. Konkret. Objektiv. Inget annat.

Sen har jag väldigt svårt för att förstå varför man ska kommentera SD´s klädsel hela tiden? Det är ju i nuläget inte relevant för rättegången. Låter som de skriver om Nobelfesten.

Att vi sen läst att HD (tror jag det var?) säger att inte SD tvättar så ofta, det är en helt annan sak. Just nu är han inte fri och kan förstöra fler spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in