2020-02-21, 11:47
Medlem
Skulle vilja bara rekommendera en aktie som är totalt bortglömd och fullkomligt undervärderad. Ingen mindrer än ESEN e-sport.

Vi har i detta nu ett börsvärde på cirka 8 miljoner kronor. Vi har fått så otroligt mycket mer samarbeten sedan för 6 månader sen och rekord på 900.000 användare på deras plattform.

För cirka 6 månader sedan i samband med halvårsrapporten skrev följande:
"Vi lät ett oberoende analysföretag göra en medierapport på vår rättighet King of Nordic. Resultatet visar att den genererar en bruttoräckvidd på 63 miljoner med över 800 aktiviteter per säsong. Det totala annons- och PR-värdet beräknades till drygt 14 miljoner. "
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/08/22/esen-esports-ab-halvarsrapport-2019.html

Vid börsnotering för 2 år sedan så hade man IP-noteringskurs på 16kronor/aktien. Det vill säga att samtliga ägare inklusive VD och styrelseordförande sitter på gav på 16kr/aktien med tillsammans 1.2 miljoner aktier.

Jag tror personligen vi ser kurser upp mot 3-5kr i år. Detta med allt som nämnts ovan och fler samarbeten likt autoexperten.

Vad tror ni?
Citera
2020-03-03, 08:04
Medlem
Valfrids avatar
Har köpt in mig här👌
Citera
2020-03-05, 14:43
Medlem
StayTrippys avatar
Köpte också in mig här, tror verkligen på eSport just nu. Hoppas det ger resultat, är inne långsiktigt.
Någon mer som tänker samma?
Citera
2020-03-05, 15:05
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayTrippy
Köpte också in mig här, tror verkligen på eSport just nu. Hoppas det ger resultat, är inne långsiktigt.
Någon mer som tänker samma?

Långsiktigt kanske, efter corona.

Just nu verkar evanemang och speciellt evanemang i asien ligga i farozonen för att ställas in.
Har de nåt med OS att göra dessutom?
Citera
2020-03-05, 15:09
Medlem
StayTrippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Långsiktigt kanske, efter corona.

Just nu verkar evanemang och speciellt evanemang i asien ligga i farozonen för att ställas in.
Har de nåt med OS att göra dessutom?

Yes tänkte också så.
Men OS missade jag helt i tankarna, framflyttat till augusti just nu i alla fall. Finns ju ingen "OS-eSport" så oron kring det är nog inte allt för stor.
Citera
2020-12-09, 22:28
Medlem
Tror inte alls på detta företag. De cashar in via nyemissioner men det leder inte till någon märkbar kursutveckling. Ihåligt bolag med chefer som premierar sig själva på bekostnad av aktieägare
Citera
2025-04-17, 20:16
Moderator
Diagorass avatar
2023 Namnändring från Augeo Group AB till Vaxxa AB den 18 juli
2022 Namnändring från ESEN eSports AB till Augeo Group AB den 30 maj

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/vardepapper/aktiehistorik/v/vaxxa.4.b1014b415f3321c0de71d.html

Uppdaterat rubrik / mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in