2020-03-05, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Om du kollar längst ute i högerkolumnen på SD-raden i tabellen så ser du att SD som enda parti hade 10% "övriga" som andrahandsval. Men då ska man betänka att detta var 29 augusti 2018 strax innan valet när SD-väljare ännu trodde benhårt på YouGov och Sentio. Det tisslades om 3% för AfS just då, inte de 0,3% som sedan blev.

https://sverigesradio.se/artikel/7028932

Jo, men å andra sidan hur många av de 90% SD-väljare som inte hade Övriga som andrahandsval kände överhuvudtaget till Alternativ för Sverige?

En annan kul siffra i det där diagrammet är att av L:s väljare hade exakt 50% M/KD/SD som andrahandsval, vilket illustrerar den omöjliga spagat Sabuni har att bemästra.
2020-03-05, 07:49
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Loppet är redan kört om du förlitar dig till bögälskarna inom afs. Fick de ens 0.5% i förra valet? SD är infiltrerade av judar men vi kan bara spekulera i vad Jimmies intentioner och strategi är. Jag tror personligen att Jimmie vill stänga gränsen och städa upp i landet. Problemet är att svenska folket är gravt indoktrinerat och därför måste man ha en mjuk framtoning. Om jag hade varit politiker hade jag också stött Israel offentligt och fördömt "nazismen" osv men inombords så vet jag om vilka som utsatt oss för det här. Vad menar du att Jimmie ska göra? Gå ut och skrika att judar kontrollerar världen, att alla krig i Mellanöstern beror på Israel, att vi måste ut ur eu nu, att bögerier ska kriminaliseras? Vad skulle hände med SD och Jimmie då?

Du är en godhetsknarkande idealist som använder sanningen för att godhetssignalera om hur rättrogen du är. AFS har dessutom alla tecken på att dem är kontrollerad opposition. Varför spenderade den efterblivna idioten Jeff Ahl sin tid i riksdagen med att försvara zionistjuden tommy robinson (falskt namn)? Varför har dem aldrig kritiserat judarna om det nu är dags för det?

Jag har inte nämnt AFS överhuvudtaget, trots det fastnar du vid Jeff Ahl och hans försvar av sionisten Tommy Robinson. Vart kommer detta in i bilden?
Du verkar inte förstå fakta att SD INTE drivs av samma ideal och politiska visioner som fanns 2010, det handlar inte längre om vad Jimmy har för intentioner för SD´s politiska agenda. Den är styrd och kontrollerad av judiska sionister, det är deras agenda och intentioner som succesivt impleminteras i SD sakta men säkert. Vi ser idag en rad exempel på detta där SD helt eller delvis ändrat sin inställning i några av deras kärnfrågor.
Dom rättar sig i ledet bakom de andra riksdagspartierna, och resultatet är parti i förändring som med tiden sannolikt kommer göra att SD ses som mer rumsrena. Då kommer dom att följa den allmänna inställningen i dom mest aktuella och svåra frågorna som övriga partier har.
SD blir då ett parti i mängden med ett stort undantag, deras pro-Israeliska politik som tveklöst saknar motstycke i svensk politik.
Jimmy sitter kvar sålänge han gör som dom säger och just nu är han en duktig sionist-marionett.
Jag tycker du ska gå igenom samtliga avhopp alt uteslutningar som berott på olika politisk inställning med SD, passa även på att se vilka som de har ersatts med.
Senast redigerad av petnomi 2020-03-05 kl. 07:51.
2020-03-05, 12:12
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jisses Åkesson polisanmäld, vänsteretablissemanget och media spelar verkligen SD rakt in i händerna.

Otroligt smart drag av SD, de vet verkligen hur man ska komma i fokus hos media när Corona tagit över. Det lär visa sig i opinionen.

Det här Åkesson gjorde är bara kontroversiellt inne i PK-bubblor på Östermalm. En stor majoritet av folket tycker som Åkesson, garanterat. Därmed är han folkets man och får ta skit för det, vilket kommer gadda folket ännu mer emot etablissemanget.

Kanske inte så självklart smart, ändå (vi får se hur det går).

Men vi har ett exempel på en UD-tjänsteman som tog Kina-initiativ med tråkiga konsekvenser för denna person, och vi kan fundera en smula på om svensken i allmänhet tycker det är OK för enskilda partier att sköta utrikespolitiken på detta sätt ("flygbladspolitik").
2020-03-05, 12:22
Medlem
Hur korkade är svensk vänster? Nu använder de samma argument som 2015, att Sverige har gott om plats för flyktingar eftersom vi har massa skog över hela landet. Visar vilket stark grepp godhetsideologin har över människor, när de helt överger logik och rationalitet. Som att man liksom bara kan dumpa 1 miljon araber i svensk ödemark. Naturligtvis vet de själva att vi kommer behöva bygga hus och försörja dessa människor, men de vill inte vara ärliga och erkänna att de gärna tar pengar från svenskar för att ge till flyktingarna, och därför använder de dessa låtsasargument istället.
2020-03-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Advokaten anmälde ursprungligen för ”osant intygande”.

Det är alltså en uppenbart ogrundad polisanmälan, och borde vara straffbart om det inte redan är det.

Förundersökningsledaren ignorerade advokatens ursprungliga rättsfråga och öppnade istället en utredning om misstänkt HMF, vilken kommer att läggas ner om några dagar.

Förundersökningsledaren borde också sanktioneras för beslutet att starta en förundersökning. Men jag gissar att Åkesson och SD jublar.

Lite OT men någon borde kolla upp om man kan anmäla denne jurist till advokatsamfundet för att han slösar rättsväsendets resurser på en förmodligen utsiktslös anmälan?

Det borde även kunna hjälpa SD i opinionen om denne advokat får en liten minnesbeta.
2020-03-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Lite OT men någon borde kolla upp om man kan anmäla denne jurist till advokatsamfundet för att han slösar rättsväsendets resurser på en förmodligen utsiktslös anmälan?

Det borde även kunna hjälpa SD i opinionen om denne advokat får en liten minnesbeta.
Åkesson överväger att göra en motanmälan och advokaten verkar rätt så nervös om man läser mellan raderna.
Citat:
– Vad advokat Strand framför å Jimmie Åkessons räkning får stå för honom. Jag har framfört min åsikt och välkomnar en utredning från Sveriges advokatsamfund om det skulle aktualiseras. Det står naturligtvis Anton Strand och Jimmie Åkesson fritt att anmäla mig till advokatsamfundet för att jag står upp för mänskliga rättigheter.
Han trodde nog att han skulle få godhetssignalera i fred utan konsekvenser.
2020-03-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Åkesson överväger att göra en motanmälan och advokaten verkar rätt så nervös om man läser mellan raderna.
Han trodde nog att han skulle få godhetssignalera i fred utan konsekvenser.

Kan lite grann juridik.
En allra minsta förutsättning för att "osant intygande" skall gälla, är givetvis att den tilltalade personligen skrivit under dokumentet.
Verkar bara vara tryckta flygblad.
Kan nog ge Åkesson ett lyft med några 10-dels procent i OM?
2020-03-05, 16:49
Medlem
Haddock93s avatar
Nu vänder EBT sig emot Åkessons agerande. Verkar inte som att M/KD/SD är såpass enade längre.

Ebba är förövrigt en jävla hycklare. Usch. Frågan är hur detta påverkar i opinionen för både KD och SD.
2020-03-05, 17:52
Medlem
Citat:
Nu vänder EBT sig emot Åkessons agerande. Verkar inte som att M/KD/SD är såpass enade längre.

Ebba är förövrigt en jävla hycklare. Usch. Frågan är hur detta påverkar i opinionen för både KD och SD.

Taktik av Ebba. Hon måste då och då göra såna här små utspel för att hålla godhetstanterna i Missionskyrkan lugna.
2020-03-05, 18:12
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Taktik av Ebba. Hon måste då och då göra såna här små utspel för att hålla godhetstanterna i Missionskyrkan lugna.

Och det är därför man inte kan rösta KD, de är infiltrerade av dessa aktivister.
2020-03-05, 18:21
Medlem
Citat:
Och det är därför man inte kan rösta KD, de är infiltrerade av dessa aktivister.

Ja själv röstar jag SD. Det enda alternativet om det ska gå att få nån rätsida på samhället.
2020-03-05, 18:45
Medlem
SD har fått mycket publicitet de senaste dagarna. Vi har Jimmies "tilltag" som nu lever sitt eget liv med polisanmälningar och motsägelsefulla ståndpunkter från politiska motståndare. Twitter-vänstern i uppror. Dessutom två bra debattartiklar i Aftonhoran och Ex(po)pressen först om läkarundersökningar av migranter här i Sverige och en om kostnaderna för att försörja 22 länder inom EU, artikeln skriven av Jessica Stegrud.

Detta ser mycket bra ut. Jag tror på en ökning i slutet av mars alternativt ännu en stabbig stabilisering. I nuläget behöver inte SD dansdrottningen eller jaktskytten. Man skall inte vara som 7-klövern än så länge. Det är nog mest jaktskytten som får komma till SD för samtal år 2022.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in