Enligt Allabolag har de mångdubblat sin omsättning på ett år. Styrelsen verkar ha en del fuffens. Har man 10 bolagsuppdrag så är man Antingen en Wallenbergare, Lundinare, Per Nuder eller fifflare haha.
Ärligt detta är något som man kanske borde kontakta media om? Jag har sett flera personer som fått olika typer av fakturor ifrån dom, de kanske lever på att köra denna fulstil?
Jag vet inte vad lagen säger, men eftersom ingen protesterade mot Netflix när de automatiskt höjde månadskostnaden med 10 kronor så antar jag att det är lagligt att ta betalt utan kundens godkännande.
2017 ordnade jag domän och hittan och dattan visa FSdata för ett projekt som jag gav upp året efter, under tiden jag jobbade med projektet kunde man få 4 epostkonton gratis, så jag tackade och tog emot då det var gratis.
På två år har jag inte varit inloggad på fsdata och inte använt dessa 4 emails (jag kanske använde dom vid ett tillfälle under tiden jag jobbade med projektet)
Nu två år senare får jag ett inkassokrav pga epostkonton och då är det på 2000kr och de säger att de ändrade dem från gratis till att kosta pengar, har dom rätt att göra detta? Kontaktade inkasso och de sa att de ska kontakta FSdata och frysa skulden.
Tror ni jag vinner ärendet om jag tar det vidare till konsumentverket?
En kompis till mig hade FSDATA. Det var stora problem med dem för ett tag sedan, nåt år sedan eller så, deras sida låg nere under lång tid, flera månader, och det gick inte att kontakta dem. Finns nog många kunder som är sura på dem.
Jag vet inte vad lagen säger, men eftersom ingen protesterade mot Netflix när de automatiskt höjde månadskostnaden med 10 kronor så antar jag att det är lagligt att ta betalt utan kundens godkännande.
Skillnaden att netflix alltid varit en betaltjänst medan FSdata erbjöd emails gratis åt mig i flera års tid.
Då får du svara att du har uppdaterat din del av avtalet och dom ska betala två kronor för varje krona du betalar dom.
Det där hade man ju velat köra!
I sakfrågan, det måste ju framgått i det ursprungliga avtalet hur de meddelar villkorsförändringar. Meddelandet måste ju komma TS till del och TS ska få chansen att avsluta tjänsten utan att krävas på pengar.
I sakfrågan, det måste ju framgått i det ursprungliga avtalet hur de meddelar villkorsförändringar. Meddelandet måste ju komma TS till del och TS ska få chansen att avsluta tjänsten utan att krävas på pengar.
Det sjuka är att 2000 som jag ska betala är uteblivna betalningar enligt dom på flera månader, tx allt handlade om att de började ta avgift på 116kr, dessa 116kr är uppe i 1749 tills dom skickade den till inkasso, varför hamnade den inte där efter 2-3 månader som vanliga fakturor normalt sätt hamnar? I alla betalgrejer som finns så brukar tjänsten stängas av efter några månader av uteblivna betalningar, här har man istället låtit den ticka på.
Senast redigerad av AlbusPercival 2020-03-05 kl. 13:38.
Bestrid in i det sista så kommer du med all sannolikhet klara dig. Att dom buffrat på "räkningarna" så det kommer upp i nästan 2000kr och ge till inkasso visar bara där att det är nåt shady
Precis samma sak hände mig. Signade upp mig hos dom för att jag ville ha en personlig epost, men fick aldrig igång den och tänkte inte på att stänga ner den eftersom den var gratis. Gjorde detta 2017 och var bara inloggad första dagen sen använde jag den inte mer. Fick ett inkassokrav på ca 700 kr och när jag försökte förklara min situation sa de bara att de skickat ut påminnelse.
Precis samma sak hände mig. Signade upp mig hos dom för att jag ville ha en personlig epost, men fick aldrig igång den och tänkte inte på att stänga ner den eftersom den var gratis. Gjorde detta 2017 och var bara inloggad första dagen sen använde jag den inte mer. Fick ett inkassokrav på ca 700 kr och när jag försökte förklara min situation sa de bara att de skickat ut påminnelse.
Det fungerade inte för mig heller om jag ska vara ärligt så jag lät det bara ligga kvar.
116 kr som fakturerats över en 12 månaders period 116x12 = 1392 kr vilket är beloppet utan moms.
1392 x 1,25 (Moms) = 1740 kr inkl moms.
Det är tråkigt att ni anklagar oss för att livnära oss på folks misstag, men jag kan även förklara detta för er:
Ni som Kund har då tecknat ett avtal hos oss, där tjänsten var kostnadsfri vid täckningstillfälle, där ni även godkänt våra avtalsvillkor.
I dessa avtalsvillkor godkänner ni följande: "Innehållet i detta avtal kan ändras av FS Data och meddelas då www-gästen senast 30 dagar innan det nya innehållet träder i kraft." och samt "Prisändring aviseras minst 30 dagar i förväg på denna webbplats.".
Vi har då skickat informationen vidare till er genom E-post innan vi utförde denna förändring, om denna information har hamnat i er skräppost kan vi ej ta ansvar över, det är dessa kontaktvägar vi har till er som Kund som ni specifikt angivit till oss.
Då avtalet ej blivit uppsagt så har vi enligt information fakturerat er för tjänsten, och även då skickat påminnelse till er per brev.
Vi kan ej stänga ner våra kunders tjänster för att vi anser att Kunden ej använder tjänsten tillräckligt, utan att ansvaret för uppsägning och bruk utav tjänsten är Kundens ansvar.
Vi har absolut inte avvaktat på att fakturera er, våra faktureringsperioder är 12 månaders fakturering och det är det vi fakturerar er för.
SMS-Fakturor är ingenting som vi har möjligheten till att erbjuda till våra kunder i dagsläget.
En annan lösning till detta kommer ej att ske, jag har staterat vad vi kan göra för att hjälpa er för att vara hjälpsam i detta ärende och efter er anklagelse att vi livnär oss på folks misstag så känner jag att vi inte riktigt kommer längre i detta ärende!
Som informerat i samtal så är det mycket möjligt att dessa mejl har blivit relaterade som skräppost, och enligt Hotmail som är er leverantör utav e-postadressen, så raderas skräppost efter X-antal dagar per standard. Utskicket har skickats till er angivna e-postadress.
Angående postfakturan så har även denne skickats, jag rekommenderar att ni tar upp detta med ert lokala postkontor.
I vilket fall så har ni fått samtlig information gällande detta ärende samt vad vi kan göra för åtgärder i detta ärende, om ni anser att detta är felaktigt så rekommenderar jag att ni tar ärendet vidare till Konsumentverk.