2020-03-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Guuud vilken jobbig röst att lyssna på.
Differensen blir än mer tydlig när mannen med normalt röstläge tar över efter honom.
3.30 in i videon kommer Lena in i bild.
Det håller jag med dig om en blandning av en entonig målbrottsröst och gnällbältesdialekt.
Citera
2020-03-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Här är en video på SD, som någon i tråden lade ut en gång, för Er som missat. Från något Geo-Event-16.
Lena syns lite kort efter SD:s tal och man skådar även Hanna i högre hörnet.

https://www.youtube.com/watch?v=CZpn8peZpSs

Jeansshortsen känns bekanta.
Citera
2020-03-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är det DOM som kallas för jeansshorts härinne? Men det är ju trekvartsbyxor, möjligen piratbysor - men shorts är det väl inte? Shorts är väl sånt som slutar som längst ovanför knät?
Citera
2020-03-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Guuud vilken jobbig röst att lyssna på.
Differensen blir än mer tydlig när mannen med normalt röstläge tar över efter honom.
3.30 in i videon kommer Lena in i bild.

Jag instämmer 😄
Lena syns även 10:16 i videon.
Citera
2020-03-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Så då tycker du det är ok att mörda någon? 😆
Inse att det var två psykiskt instabila människor men den ena jäkligt störd, fattar inte vad du vill försvara? Hade du gjort samma sak?
Ang det fetade:
Det där var nog ett av trådens mest idiotiska [försök till] slutsats och det vill inta säga lite, så marinerad av feltänk och /-läsningar som den är.

FYI: Det är inte bara en av de två, SD resp LW, som är "jäkligt störd". Jag ser två. Med användande av din vokabulär, konstaterar jag helt frankt att båda två är/var "jäkligt störd".

I denna dance macabre vi bevittnat är det precis som i tango två som deltar. Det är inte frågan om nån 'tvångsdans', båda deltar frivilligt, fast tvångsmässigt.
Det där sista ordet är i sammanhanget mycket viktigt för att kunna förstå kedjan av händelser.
Citera
2020-03-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Ja eller hur, dom liknar dom han skulle haft på sig på morddagen. Tänkte oxå på det.
Citera
2020-03-05, 11:42
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Domstolen har flyttat ut till självabrottsplatsen. Tingsrätten kommer göra syn på tre platser idag. Utanför LW hus, bakom bullerplanket och SDs hus.

https://forumbilder.com/i/rox4
https://forumbilder.com/i/roxC

Hoppas metallröret som syns i bild ..../roxC..., mitt för minnesljusen, sitter fast i en stor cementklump annars så har man ju ett potentiellt mordvapen!
Citera
2020-03-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det DOM som kallas för jeansshorts härinne? Men det är ju trekvartsbyxor, möjligen piratbysor - men shorts är det väl inte? Shorts är väl sånt som slutar som längst ovanför knät?

Har fattat det som att det är den ”benbeklädnaden” som i tråden har kallats för ”jeansshorts”. De som var SD:s favoriter och som han tydligen (enl nån uppgift) inte brukade tvätta.

Men rent definitionsmässigt så har du nog rätt; ”shorts” slutar en bit ovan knät. Tydligen:

https://www.google.se/search?q=jeansshorts&client=safari&hl=sv-se&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEw jju9HDkoPoAhXDrIsKHZUPBzsQ_AUoAXoECA0QAQ&biw=1024& bih=666#imgrc=yrQB2Qu56-AqNM
Citera
2020-03-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DEN har jag missat. Tack. Intrssant.

Ja, man får en hyffsad bild av SD.
Här är även en länk från boendet Nova, där Lena medverkar. Den har varit uppe några gånger i tråden, men för nya i tråden som missat.

https://www.youtube.com/watch?v=I06GXq4wHV4
Citera
2020-03-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade:
Det där var nog ett av trådens mest idiotiska [försök till] slutsats och det vill inta säga lite, så marinerad av feltänk och /-läsningar som den är.

FYI: Det är inte bara en av de två, SD resp LW, som är "jäkligt störd". Jag ser två. Med användande av din vokabulär, konstaterar jag helt frankt att båda två är/var "jäkligt störd".

I denna dance macabre vi bevittnat är det precis som i tango två som deltar. Det är inte frågan om nån 'tvångsdans', båda deltar frivilligt, fast tvångsmässigt.
Det där sista ordet är i sammanhanget mycket viktigt för att kunna förstå kedjan av händelser.

Vet inte hur din verklighet ser ut, och den vill jag helst inte se. Men på RIKTIGT, du fortsätter att hävda att det är hennes eget fel. Ja man ska vara två för att dansa tango. Men oavsett är det ett mord........oavsett dina fina vokabulär så är det EN mördare och det kan du inte komma ifrån. Men blundar gör du......
Citera
2020-03-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD såg himla osäker ut. En fullfjädrad psykopat hade tagit hela scenen och publiken med storm. Börjar tro att han likt Lena "bara" hade enormt bekräftelsebehov och anknytningsproblematik.

När så Lena avslöjade affären för hans hustru, hans enda trygga punkt i livet som jag tolkat det, så kom hans separationsångest och han började med hot och stalking. På samma sätt som Lena agerade på liknande sätt, hotfullt och provocerande p g a hennes separationsångest när SD valde HD.

Håller väl halvt med dig, beror lite på vad du lägger i ordet "fullfjädrad", men av de 20 grundkriterierna med en tregradig skala (0,1,2) så behövs 30 "poäng" för att uppnå gränsvärdet för psykopat så kan man, såklart, ligga på 0 avseende talför/ytlig charmig, men ändå hamna i psykopat-facket.

Om jag gör en halvt ambitiös bedömning genom Hares checklista för psykopati så hamnar SD i gränslandet, troligen precis under:

Talför/ytlig charmig 1
Förhöjd självuppfattning/grandios 2
Behov av spänning/blir lätt uttråkad 1
Patologiskt lögnaktig 2
Bedräglig/manipulativ 2
Saknar ånger och skuldkänslor 2
Flackt, ytligt känsloliv 2
Kall/bristande empatisk förmåga 2
Parasiterande livsstil 0
Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet 2
Promiskuöst och egoistiskt sexualliv 2
Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder) 1 (om incident avseende pinne i cykelhjul stämmer)
Saknar realistiska, långsiktiga mål; 0 (Svårt att avgöra - kanske ska bli etta med tanke på hjältedrömmarna?)
Impulsiv 1
Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef 2 (Förhöret med dottern)
Tar inte ansvar för sina handlingar 2
Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden 0 (svårt att avgöra: nekad av många kvinnor?)
Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder) 0 (saknar data)
Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, 0 (Ej haft möjlighet)
Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: 0 (eventuellt 1 eller 2 beroende på om han verkligen har misshandlat LW eller inte.

Troligen över 24 på listan, men med all sannolikhet under 35. Hade varit riktigt, riktigt intressant att låta ett team psykologer göra en ambitiös utredning av SD.
Citera
2020-03-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja, man får en hyffsad bild av SD.
Här är även en länk från boendet Nova, där Lena medverkar. Den har varit uppe några gånger i tråden, men för nya i tråden som missat.

https://www.youtube.com/watch?v=I06GXq4wHV4

Gillar den tjejen! Hon har fina sidor som har framkommit i tråden. Charmig dessutom. Mordet hade aldrig behövt ske om mördaren inte hade varit helt rutten i huvudet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in