Citat:
Ursprungligen postat av
NissanMicra1988K10
KF kommer driva in skulder iaf. Vad spelar det för roll. En annan sak är ju att detta har blivit mer som en hobby grej. Du vet man kommer hem från jobbet efter ett långt arbetspass och kliver in i garaget, dricker några kalla pulser och sedan sätter sig framför sin dator och provar att beställa från unika sidor.😎
Jag hamnade hos kronofogden i början av 20 års åldern för att jag inte hade tillräckligt bra med kunskap om a-kassa. Jag gillade inte jobbet och orten jag bodde på, så jag sa upp mig för att flytta till en stad. Tänkte att jag får ju a-kassa i alla fall så det är lugnt till jag får jobb.
Vad jag inte hade koll på var att om man säger upp sig själv så var det en karenstid på 3 månader utna lön alls. Det klarade jag inte alls av och räkningar blev obetalda och hamnade slutligen hos kronofogden, men så fort jag fått ett jobb igen så var mitt största mål att bli fri från skulder och KF.
Så köpte bara det allra nödvändigaste, inga fakturor, inga avbetalningar etc och sen var skulden borta på ett par månader och jag har aldrig varit hos KF igen och nu 16 år gått.
Hade kunna göra som er att göra en sport att av sätta sig mer i klistret, men då hade jag nog inte levt så gott idag. Har idag inte ett enda lån, ingen skuld, inget kreditkort etc. Min kredit rating vid en kreditkontroll visar en riskbedömning på 0,1%.
Känner dock andra som gjort som er. Som har skulder till KF på miljonen. De inser att det är kört, så det skaffar svartjobb och reser runt i andra länder och jobbar för att slippa KF's klor.