Stefan Hazianastaiou artikel från igår i lite mer utförlig version.
Citat:
De har undersökt vilka som bokat nätter på stadens hotell i anslutning till mordkvällen, för att se om någon av dem kan kopplas till mordet. De har noga undersökt alibina för män som Lena träffat.
Åklagarna har under rättegången lagt fram alla bevisen på bordet. Dag efter dag har de gått igenom det som kommit fram i utredningen. Försvaret har fått sagt sitt och kommit med en del invändningar.
Polisen hade flera svåra motgångar under de första månaderna av utredningen. De tycks sedan ha lyckats styra upp den och fått den på rätt köl igen. Frågan är bara om det inte var alldeles försent.
Efter att ha gått igenom stora delar av förundersökningen och lyssnat på de inledande rättegångsdagarna finns det ett litet gnagande tvivel i mig om mordet verkligen kommer att lösas.
Det återstår att se om 45-åringen blir fälld eller frias. Om han frias har jag svårt att se att polisen någonsin kommer att kunna sätta fast mördaren. Den omfattande utredningen vittnar om att det inte finns något kvar att undersöka.
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-frias-han-har-jag-svart-att-se-att-polisen-nagonsin-kommer-att-kunna-satta-fas t-hjarstamordaren
Optimistisk men med ett sunt tvivel i botten, juridiken är inte helt glasklar i sina slutsatser ibland eller rättare sagt den är glasklar, det måste vara ställt bortom rimligt tvivel att någon är skyldig för att kunna döma.
I övrigt måste jag säga att det är rena rånet att bli prenumerant på NA trots kampanjerbjudandet.