Citat:
Du har rätt; det finns liksom ingen ände på vidrigheterna han kläcker ur sig. Han tycks också ha en stark fixering vid blod, vilket ses ännu tydligare i geologgarna med stort fokus på blödande sår, våld, död med genomgående underliggande hot till alla och envar som ser igenom hans skådespel.
Många av de intima situationer han beskriver mellan honom och LW är antagligen påhitt och/eller överdrifter i syfte att framställa LW i så dålig dager som möjligt.
Små pojkar pussar mamma på munnen. Det barnsliga och lite pojkaktigt ofarliga använder han som förförelsetaktik i sina kontaktförsök.
En kvalificerad gissning är att han har pratat illa om HD till LW och ljugit ihop många historier under årens lopp eller åtminstone spätt på rejält för att skapa en reaktion hos LW. I någon chatt framgår också att LW har fått reda på makarnas bisarra tankar om familjeutplåning; i barmhärtighetssyfte från SDs sida så klart. Häri kan finnas en delförklaring till LWs avoghet gentemot HD.
Utifrån makarnas chatthistorik framkommer att HD ofta bemöter honom lågaffektivt och med lugn. Men naturliga reaktioner uteblir också från hennes sida när han passerar gränsen för det acceptabla; den underreaktion som hör till vid en osund bindning.
JG beter sig neurotiskt och brister i självtillit. Han vill gärna göra det rätta men är för alltför beroende av sin vän för att kunna agera självständigt.
Förutom nära och kära till LW så lär burksamlare och nattligt övervakade grannar dra en lättnandes suck om han fälls. För annat vore förskräckligt och orimligt - han är livsfarlig för sin omgivning och fullständigt oberäknelig.
Många av de intima situationer han beskriver mellan honom och LW är antagligen påhitt och/eller överdrifter i syfte att framställa LW i så dålig dager som möjligt.
Små pojkar pussar mamma på munnen. Det barnsliga och lite pojkaktigt ofarliga använder han som förförelsetaktik i sina kontaktförsök.
En kvalificerad gissning är att han har pratat illa om HD till LW och ljugit ihop många historier under årens lopp eller åtminstone spätt på rejält för att skapa en reaktion hos LW. I någon chatt framgår också att LW har fått reda på makarnas bisarra tankar om familjeutplåning; i barmhärtighetssyfte från SDs sida så klart. Häri kan finnas en delförklaring till LWs avoghet gentemot HD.
Utifrån makarnas chatthistorik framkommer att HD ofta bemöter honom lågaffektivt och med lugn. Men naturliga reaktioner uteblir också från hennes sida när han passerar gränsen för det acceptabla; den underreaktion som hör till vid en osund bindning.
JG beter sig neurotiskt och brister i självtillit. Han vill gärna göra det rätta men är för alltför beroende av sin vän för att kunna agera självständigt.
Förutom nära och kära till LW så lär burksamlare och nattligt övervakade grannar dra en lättnandes suck om han fälls. För annat vore förskräckligt och orimligt - han är livsfarlig för sin omgivning och fullständigt oberäknelig.
Många kloka ord av dig! Blodfixeringen är helt sinnessjuk och jag upplever också att det oftast handlar om rena hot. Troligen i första hand till LW. Men även signaler till JG och andra runt omkring.
Precis som med fotona på barnen vid ett stup eller kalkbrott. Eldar när han vill. Fotar grannar och blinkar med ficklampa in i vissa grannars hus på nätterna. Det framgår ju tydligt i FUP:et att han håller alla gisslan. Även JG, som är vek och en slav som gör allt för SD. Vuxna män i området är livrädda för honom.
Jag tror de två har haft en relation med. Det har jag hävdat länge. Så det är därför JG kryper och raderar på sin telefon mitt under sitt förhör. Vilken normal människa raderar i sin telefon när man är inne på förhör om ett MORD?
"Skäms för han porrsurfat. Sån där vanlig porr, man och kvinna.." Varför måste han tala om vilken typ av porr han kollar? Tittar man på videosnutten från en båt i en sjö, så tycker jag de ser kära ut. Är det så, så passar det ju inte in hans djupt kristna tro. Nu tror jag inte han just har porrsurfat. Utan där fanns en massa bevis på att JG ljuger sig blå för SD´s skull. Försöker till och med lirka med en poliskompis för SD´s skull!
Hans många avancerade sexakter med LW är sannolikt mer eller mindre påhittade för att säkra sig mot Polisen om och när de hittar DNA efter hans brutala slakt av en 3-barnsmor. Duschat av sig med trädgårdsslangen. Virrat runt i garage och hus fullständigt adrenalinstinn. Och sen tvättat allt. Men är så kär i sina skor att han tvättar dem för hand.
När han pratar om alla deras sexakter där blodet ständigt mer eller mindre sprutat ut ur LW, så handlar det enbart och enkom att säkra hus, garage och uteplats. Gräsmattan där han stått och sköljt av sig är snustorr av torkan och frånvaron av rejält gräs och vill inte svälja vatten, blod och annat från mordet. Och det ser onaturligt ut med vatten på en viss fläck av gräsmattan.
Så han lägger 10 dagar på att tjata hål i huvudet på alla om att de ska vattna hans gräsmatta. LW däremot skriver till en vän att de har passerat en gräns när de har sex i parets säng. Hon mår uppenbarligen dåligt av det. Hon skriver inget om att hon har haft sex med dotterns cykel och allt annat skit han häver ur sig. Inget jag har läst i alla fall.
De flesta vänner och grannar bekräftar ju att de aldrig sett honom vattna gräsmattan förr. Under alla år. Solen är varm och det finns inget hopp om regn som naturligt spolar ner blod i gräsmattan. HD är sannolikt inte frisk heller. Jag upplever dem som enäggstvillingar.
Någon skrev: Dom är EN person. Det tror jag med. Två halvor. Men som du säger, hon har lärt sig att vara lågaffektiv. Men det räcker bara till en viss gräns. Sen måste hon underkasta sig totalt.
Han torterar deras barn genom förhör och HD låter det fortsätta: "Det är mellan SD och T", säger hon. Fullständigt vansinne! Stackars hjälplösa barn. T vågar säga emot, därför terroriseras hon och mobbas av sin far och mor. W har lärt sig spelet och klarar sig därmed lite bättre.
Inget av detta som han gör är normalt. Tvärtom.
Denna mannen får inte finnas ute på gatorna mer. Någonsin. Som sagt var: Även utan mordet så är det dags att spärra in honom och skydda allmänheten.