2020-03-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Fri spridning i Frankrike nu också. Så tar väl en vecka så kommer de också börja stänga ner... Så tycker inte man ska åka någonstans i EU just nu. Säkrast är väl att åka till Peking eller Shanghai

Hehe skulle du på allvar satt dig på ett plan till Kina nu om du fick chansen?
Citera
2020-03-04, 22:09
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreyForest
Ursprunget till detta virusutbrott sägs ha varit en marknad i Wuhan med exotiska djur, vilket de flesta säkert redan känner till. Men, vilken eller vilka djurart/er rör det sig om som ursprungliga bärare av viruset?

"It’s not known what animal caused the current coronavirus outbreak. It is a mystery scientists believe they must solve to prevent a future outbreak. The prime suspect so far is the pangolin — an endangered creature that looks like a cross between an anteater and an armadillo."

https://www.washingtonpost.com/health/2020/02/27/key-terms-coronavirus-outbreak-explained-asymptomatic-zoonotic/
Citera
2020-03-04, 22:10
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
FHM mål är inte att stoppa smittan, utan att målet är att få så långt händelseförlopp som möjligt så inte alla blir smittade samtidigt, då skulle det bli kaos, att stoppa smittan är inte möjligt längre och har aldrig varit aktuellt.

Vilket kvalificerat skitsnack!
Citera
2020-03-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Vid det här laget är det snarare du som kommer med konspirationsteorierna. Du är hopplöst efter.

Om vad?
Citera
2020-03-04, 22:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Tror ni att Sverige kommer ”stänga ner” kollektivtrafik, skolor och arbetsplatser? Eller kommer vi låta viruset spridas utan vidare åtgärder?

Vi är många som arbetar i vården, äldreomsorgen och LSS. Dessa arbetsplatser kan inte stängas och vi behöver kunna ta oss dit.
Citera
2020-03-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
38-åringen blev smittad av någon vi inte känner till, sannolikt kinesiska turister. Smittan har nog funnits i norra Italien i större skala sedan slutet av januari.

Ja, de har inte kunnat spåra vad jag sett. Den här smittan sprids av folk som reser i business, turister och nu har man börjat studenter som smittspridare dyka upp. Alltså precis sånt folk håller världsekonomin och näringar rullande.
Citera
2020-03-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vilken värld lever du i?
Skall vi få total panik varje gång ett nytt virus dyker upp, samt våra extremt ytligt juvenila media tidningar som blåser upp allt till krigsrubriker?

Vårt grannland som har upplevt krig tar det betydligt lugnare än den hysterin vi skapar, men absolut fortsätt med din panikinställning så att vi kan fortsätta hånle.

Det är den svenska mentaliteten jag inte tål. Människor i Sverige är så jävla loja till precis allting. Det man gör att förlita sig på att staten hela tiden räddar upp situationen, precis som barn.
”Om inte myndigheten säger si så behöver jag inte tänka så”.

Jag har ingen panik över huvud taget men jag vill se handling, proaktiv handling. Jag är upprörd över hur dåligt Sverige sköter det här. De ligger hela tiden ett-två steg bakom utvecklingen trots att till och med en jävla apa hade kunnat förutse problemen vi står inför. Men inte våra myndigheter eller politiker. Och jag har mer kontakt med verkligheten än vad du som korkat får någonsin kommer ha.
Citera
Medlem
Citat:
Jadu "stabilt" virus höll ju inte ens en timme typ. Se länkad artikel ovan.

?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Varför sluta dom smittspårning där? Var det för mycket?
Flera av dom smittade hade inte varit i kontakt med redan kända riskgrupper, så det fanns ingen röd tråd att följa.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Hehe skulle du på allvar satt dig på ett plan till Kina nu om du fick chansen?

Det är nog billigt att se muren nu iaf 😷
Citera
2020-03-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Någon som såg presskonferensen där han hostade sig i handen?

Lät han/ såg han stressad eller nervös ut?

Finns länk?

Stressad vet jag inte men nervös absolut. Det roligaste var nog snubben som satt framför honom som man såg avlägsna sig några sekunder efter.
Citera
2020-03-04, 22:13
Medlem
Citat:
Jadu "stabilt" virus höll ju inte ens en timme typ. Se länkad artikel ovan.

Inte sett något som motsäger det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in