Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Du behöver utgå från basfakta:
Om någon (TP/Filter) påstår att SE mördade Palme så behöver han ju stödja sitt påstående med bevis och inte endast spekulationer.
När vi då granskar de spekulationer som TP torgför så finner vi stora brister. Man kan alltså inte påstå att SE mördade Palme. Det finns ingen saklig grund för det påståendet. Det blir en ren gissning.
Återigen. Det är ju inget krav att mördaren var ett vittne, eller hur? Det kan ju ha varit en helt annan person.
Det räcker inte att säga att SE svamlade. Han var känd för att svamla. Han var aldrig tydlig och stringent. Det framgår av TP:s egen bok.
Att just vakternas uppgifter skulle vara obskyra? Vad grundar du det påståendet på?
Sant, GM behöver inte vara ett vittne. Däremot, INGEN har bevis, mot någon. Det vi försöker allihop är att grunda någon form av logik utifrån lösa grunder.
Som jag sagt, SE är på många sätt otänkbar. Fel persona, fel bakgrund, fel profil. Men kanske är han det bästa vi har?
Sist, jag har och kommer aldrig kalla väktarens uppgifter som obskyra. Jag tar det igen - jag tror han omedvetet överskattar tiden. Det är inte helt ovanligt, så ingen skugga över det.