2020-03-04, 17:57
Medlem
T34Panzers avatar
Så vad, och mot vilka, hade han tänkt att hitta på som hämnd?

150/72

” Stefan sa till Therese att han planerade att göra något som var lite lagom olagligt, han hade planerat det i flera år men hade bestämt sig nu när hans familj blivit utsatt.
Det var detta han ville skriva om till henne på Telegram.

Stefan sa även till henne att han inte skulle göra det förrän ärendet mot honom var avskrivet. Therese menar att Stefan är helt övertygad om att polisen inte har något på honom. Therese får en känsla av att det som Stefan har planerat är något som innebär en revansch för att hans familj hängts ut på bl a Flashback. ”
Citera
2020-03-04, 17:58
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Har inte läst allt ännu - långtifrån - men det jag läst är att det var tre ”syskon” som fann henne. De kan ju vara unga eller gamla...
Ja precis, det var vuxna syskon.
Citera
2020-03-04, 17:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur menar du? Jag tolkar det som att det är mördaren som läser sms:et?

Ja, jag misstolkade och trodde SMS:et blivit läst redan vid NW:s första förhör dagen efter försvinnandet. Då när mobilen enligt polisen ska varit avstängd.
Men det kan ha blivit läst senare eftersom NW märkte det i ett förhör i november.
Citera
2020-03-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hahaha försvarsadvokaterna kör den "vi är inte tillräckligt förberedda och klumpiga och glömska" stilen.

Låt er inte luras av detta och sänk garden. De biter nog snart ifrån när rättegången går in i ett senare skede. Nu tänker de "låt åklagarens vittnen tro vi är bakom flötet så de är avslappnade inför våra (dumma) korsförhör.

Men att låtsas om som att man glömt numrera och lämna in inlagor innan rättegången idag gör ju det hela så uppenbart att de spelar teater. Gud så klantigt att överskådespela så mycket.

Det är väl ingen som tror på att de är så himla dumma och klumpiga. Går de fortfarande första året på juristlinjen eller?

Varför tro de är övermänniskor? Om vederbörande vore en grandiosa Hollywood FBI advokat skulle han vara Sverige kändis. Faktum är att även kända advokater har magert resultat i rätten.

Men låt oss hoppas de är bättre än denna första dag, för kan tänka mig hur de kristna, snoriga och rättshaveristerna kommer hävda att SD som ju har rätt slå ihjäl någon efter som han hotade med det och hon med 666 fortsatte provocera plus genus problematik gjorde att advokaterna var så dåliga att han fälldes.
Citera
2020-03-04, 18:02
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressanta tankar som vanligt.

Såg at A*ron tränar med något hemma på kvällen:

Aktbil 146, sid 17

"F: okej ah men då förstår jag .. okej .. å sen tänkte jag på det att eh .. hur var mamma på kvällen
där när du gick upp o träna lite o så?
V: Hon va som vanligt jag träna där nere gjorde jag.
F: Ah.
V: Mm för..jag använde ett sånt där hjul..som en .. hantel pinne ..
F:Mm.
V: Fast med ett hjul i mitten .. o så stod man så .. en sån.
"

Vet inte om det framgår någonstans vad han fick för presenter. Men om han hade fått några så hade han ju märkt om det saknades något.

Hantlar kan även fungera som mordvapen, men det verkar som det försvunna armeringsjärnet är mer intressant för utredarna. Det bör innebära att de har provat olika tillhyggen för att se hur avtrycken blir mot t ex ett vitkålshuvud?

Jag funderar på L*enas inspelningsfunktion på androiden var kopplad till ett google-konto eller användes via en app. Står det någonstans i FUP? Oavsett bör det ha funnits ett moln-konto till funktionen och det var nog väldigt intressant för SD att ta mobilen för att radera historik.

---------

Spoilern innehåller länk till FUP och Sammanfattning
Citera
2020-03-04, 18:05
Medlem
Cocinellas avatar
Var nyss in på LW:s dotters Instagram och läste inlägget hon gjort på årsdagen av sin mammas död. Fruktansvärt gripande och tragiskt men väldigt vackert skriver av henne, jag fick tårar i ögonen när jag läste.

Må SD åka dit ordentligt för det han har gjort.
Citera
2020-03-04, 18:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis! Tänk om det skulle dyka upp en FTF!!

Det är ju bara att titta hans sms/mms/Messenger/Telegram/mailhistorik så ser man ju att han höll på nästan dygnet om, sov inte mycket alls.
Bra uppmärksammat av dig och Picasso2! Otänkbart ja, att han skulle snurra omkring utan sin mobil.

11-12 maj kl 00.07 skickar LW flera meddelanden från F*gelbärsgatan. De har uppenbarligen gjort upp om att ses i närheten. Eftersom han har mobilen hemma svarar han heller inte. Berättar senare i förhör att han och LW hade stämt träff denna kväll, men att han överraskades av några mystiska män och cyklade då hem för att hämta sin mobil.
Kl 00.32: SD kontaktar polisen, vilka är på plats redan efter några minuter.

Agendan är att informera polisen om att skumma typer rör sig i området för att efteråt kunna rikta misstankarna åt annat håll - det är uppenbart.
En narcissistisk önskedröm om att få hyllas som hjälte och rädda många människor skulle också kunna infrias om han blev upptäckt på eller i närheten av brottsplatsen. Han skulle få vara den som var först på plats att försöka rädda LW. Ett scenario som postaren letsdoit tidigare har nämnt som en tänkbar plan B. - Och en kombination som hade fört adrenalinet till toppnivå.
Nu när han har öppnat sig inför polisen och bekänt sin våta dröm, så ter sig den tankegången hos MGM som än mera sannolik.

Varför vill han få fram att mobilen befann sig hemma? - En gissning är att han vet att man kommer att ta fram historik efteråt och då se att LW aldrig har fått svar mellan kl 00.07-00.15, då hon går tillbaka mot bostaden. Han kan nu hävda att det förekommer att han lämnar mobilen hemma kvällstid.

Aktbilaga 163 Del B, s 548. IT-forensiker uttalar sig angående händelserna som inträffar kl 23.34 under fem sekunder:
"Slutsats/antagande
Jag menar att osäkerheten i alla möjliga scenarion gör att det inte går att säga att det som avsätter webbhistorik i datorn vid tiden 23.34 sker på grund av en aktiv handling av någon som sitter vid datorn, eller om det uppstår på grund av en synkronisering till eller från Google Drive. Automatiskt eller för att något förändrats på en annan enhet som sedan synkroniserats till datorn (Backup and syne är installerat i aktuell dator).
"

Skriken sägs avta kl 23.33, en minut innan G.Drive visar okänd typ av kommunikation. - Kan han t.o.m ha burit med sig mobilen vid tiden för brottet, för att slå igång appen G. Drive för synkronisering med datorn, innan han utdelar slagen?
Citera
2020-03-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så vad, och mot vilka, hade han tänkt att hitta på som hämnd?

150/72

” Stefan sa till Therese att han planerade att göra något som var lite lagom olagligt, han hade planerat det i flera år men hade bestämt sig nu när hans familj blivit utsatt.
Det var detta han ville skriva om till henne på Telegram.

Stefan sa även till henne att han inte skulle göra det förrän ärendet mot honom var avskrivet. Therese menar att Stefan är helt övertygad om att polisen inte har något på honom. Therese får en känsla av att det som Stefan har planerat är något som innebär en revansch för att hans familj hängts ut på bl a Flashback. ”

Vi vet ju att den nyttiga idioten Jerry nosat hållande id på folk i tråden. Så SD hör ett uselt illa dolt hot mot personer hör. Men det är viktigare för vissa i tråden att svartmåla LW än diskutera den åtalade.

Sunt.
Citera
2020-03-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Bra uppmärksammat av dig och Picasso2! Otänkbart ja, att han skulle snurra omkring utan sin mobil.

11-12 maj kl 00.07 skickar LW flera meddelanden från F*gelbärsgatan. De har uppenbarligen gjort upp om att ses i närheten. Eftersom han har mobilen hemma svarar han heller inte. Berättar senare i förhör att han och LW hade stämt träff denna kväll, men att han överraskades av några mystiska män och cyklade då hem för att hämta sin mobil.
Kl 00.32: SD kontaktar polisen, vilka är på plats redan efter några minuter.

Agendan är att informera polisen om att skumma typer rör sig i området för att efteråt kunna rikta misstankarna åt annat håll - det är uppenbart.
En narcissistisk önskedröm om att få hyllas som hjälte och rädda många människor skulle också kunna infrias om han blev upptäckt på eller i närheten av brottsplatsen. Han skulle få vara den som var först på plats att försöka rädda LW. Ett scenario som postaren letsdoit tidigare har nämnt som en tänkbar plan B. - Och en kombination som hade fört adrenalinet till toppnivå.
Nu när han har öppnat sig inför polisen och bekänt sin våta dröm, så ter sig den tankegången hos MGM som än mera sannolik.

Varför vill han få fram att mobilen befann sig hemma? - En gissning är att han vet att man kommer att ta fram historik efteråt och då se att LW aldrig har fått svar mellan kl 00.07-00.15, då hon går tillbaka mot bostaden. Han kan nu hävda att det förekommer att han lämnar mobilen hemma kvällstid.

Aktbilaga 163 Del B, s 548. IT-forensiker uttalar sig angående händelserna som inträffar kl 23.34 under fem sekunder:
"Slutsats/antagande
Jag menar att osäkerheten i alla möjliga scenarion gör att det inte går att säga att det som avsätter webbhistorik i datorn vid tiden 23.34 sker på grund av en aktiv handling av någon som sitter vid datorn, eller om det uppstår på grund av en synkronisering till eller från Google Drive. Automatiskt eller för att något förändrats på en annan enhet som sedan synkroniserats till datorn (Backup and syne är installerat i aktuell dator).
"

Skriken sägs avta kl 23.33, en minut innan G.Drive visar okänd typ av kommunikation. - Kan han t.o.m ha burit med sig mobilen vid tiden för brottet, för att slå igång appen G. Drive för synkronisering med datorn, innan han utdelar slagen?

Varför inte, rätt bra teori. Som lekman låter det ok.
Citera
2020-03-04, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Jag har läst i tråden att det var barn som hittade kroppen, eller har jag drömt det? 🤔🙈

Du har inte drömt. Det har spekulerats om det i tråden.
Citera
2020-03-04, 18:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Varför tro de är övermänniskor? Om vederbörande vore en grandiosa Hollywood FBI advokat skulle han vara Sverige kändis. Faktum är att även kända advokater har magert resultat i rätten.

Men låt oss hoppas de är bättre än denna första dag, för kan tänka mig hur de kristna, snoriga och rättshaveristerna kommer hävda att SD som ju har rätt slå ihjäl någon efter som han hotade med det och hon med 666 fortsatte provocera plus genus problematik gjorde att advokaterna var så dåliga att han fälldes.

Nej självklart inga övermänniskor men knappast några undermänniskor heller
Så dumma kan de inte vara. Otänkbart.

Jag tror försvarsadvokaterna vill invagga åklagarens vittnen i falsk trygghet att det blir lätta korsförhör. Får hoppas att vittnena är tillräckligt smarta för att inte gå på deras fåniga charader i rätten nu och förbereder sig väl för sina kommande korsförhör.
Citera
2020-03-04, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej självklart inga övermänniskor men knappast några undermänniskor heller
Så dumma kan de inte vara. Otänkbart.

Jag tror försvarsadvokaterna vill invagga åklagarens vittnen i falsk trygghet att det blir lätta korsförhör. Får hoppas att vittnena är tillräckligt smarta för att inte gå på deras fåniga charader i rätten nu och förbereder sig väl för sina kommande korsförhör.

Fast de flesta vittnen kommer inte följa rapporteringen och de är ju inte i rättssalen, så nja jag är tveksam. Gör att invagga någon bör den ju ges en chans bli det.

Jag tror helt enkelt att de hade en mindre bra dag samt att de i tråden blåsta upp till gurun. Sånt är mänskligt.

Inget av vad de gjorde överraskade, de gick med en del. Sedan ska vi komma ihåg att den åtalade kan, i detta fall håller, påverka Advokatens utförande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in