2020-03-04, 16:54
Medlem
Mjausers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Såg precis en femtiotal köa för att testa sig i ett tält uppsmällt vid Sahlgrenska! Göteborg är nog på g att explodera i antalet smittade!!!! Herre jävlar.

Andas människa.
Citera
2020-03-04, 16:54
Medlem
Mokshas avatar
Citat:
Såg precis en femtiotal köa för att testa sig i ett tält uppsmällt vid Sahlgrenska! Göteborg är nog på g att explodera i antalet smittade!!!! Herre jävlar.

Ta en bild!

Fötterna räcker.
Citera
2020-03-04, 16:55
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjauser
Andas människa.

Bra tips..

Det är för fan bra att folk testar sig..

Det värsta är ju som nåt pucko som hade varit i Italien och har haft hosta i två veckor inte går och kollar sig.
Citera
2020-03-04, 16:56
Medlem
Citat:

Var det inte där vår oerhört duktige och kompetente svetsminister nyss var och skramlade runt bland folk i tältet för att sen säga att han tar folk i hand för han är minsann en riktig karl?
Citera
2020-03-04, 16:57
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Tvåla in hela kroppen som ett afrikansk barn, helst med nån apotekstvål så att det inte är mest bara parfym och färg- och konsistensmedel, och tvätta kläderna med vanligt tvättmedel i 60 grader så borde allt fett och därmed alla virus upplösas. UV-ljus 200-400 nanometer verkar vara effektivt för att rena själva luften från (=slå sönder) virus som svävar i aerosoldroppar som är för små för att skydda dem mot UV-ljuset.
Tvål dödar inga virus. Du får bort dem från händer och hud in i avloppet. Men inte mer än så.
Citera
2020-03-04, 16:58
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tror det kom senare i förloppet. Börjar oftast i nedre luftvägarna vad jag läst. Dvs torrhosta initialt.

Har du koll på hur ett normalt sjukdomsförlopp ser ut? Har försökt att googla men får bara en hel uppsjö av ihopbuntade symptom som gäller under hela förloppet. Hade velat veta fall det normalt började med torrhosta och sedan efter hur många dagar man får feber? och efter hur lång tid får man lunghinneinflammation? Liksom på ett ungefär.
Citera
Medlem
Mokshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Var det inte där vår oerhört duktige och kompetente svetsminister nyss var och skramlade runt bland folk i tältet för att sen säga att han tar folk i hand för han är minsann en riktig karl?

Nej, inte Sahlgrenska.
Östra sjukhuset.

”Omkring 30 personer om dagen kommer numera till provtagningstältet utanför Östra sjukhusets infektionsklinik i Göteborg.”

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsministern-besoker-coronataltet-i-goteborg-man-kan-inte-ha-bacillskrack-i-mitt-jobb/
Citera
Avslutad
Citat:
Varför tog du ingen bild eller video som bevis?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Den rådande rekommendationerna är att inte åka till Italien och Wuhan. Om du trodde jag skulle rekommendera något annat så vet jag inte hur du skulle ha fått för dig det. Sen vet jag inte vad du menar när du säger tidigare tvärsäkra poster. Om jag har sagt något felaktigt så får du gärna peka ut det istället för att bara säga så.

Vad menade du med det här då?

Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Enligt WHO så behöver resenärer inte vidta några särskilda säkerhetsåtgärder vid resor till området. Viruset visar egentligen inga tecken för ökad oro överlag. Så du borde inte oroa dig över att åka till landet.

"Så här i efterhand" har du ändrat på dina rekommendationer?

edit: vad menar du egentligen med det där fetstilta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Coronaviruset är inget nytt virus. Det har funnits sen 60-talet.

Däremot är CoV2 en ny mutation.

Ja ok!! det visste jag med, detalj, men om inte CoV2 är sesongsbetonat... det var det jag menade!!
Citera
2020-03-04, 17:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Bra tips..

Det är för fan bra att folk testar sig..

Det värsta är ju som nåt pucko som hade varit i Italien och har haft hosta i två veckor inte går och kollar sig.

Varför ska de kolla sig?

Stanna hemma om du är sjuk och låt bli att hosta och nysa på folk, god hygien, tvätta händerna.

Tror du att man tillfrisknar fortare om man vet vilket virus man bär på?
Citera
2020-03-04, 17:02
Medlem
Hobbybondes avatar
Det är ett jäkla tjat om det här virusets dödlighet, ca 3% nu i Italien. Men det är ju ganska ointressant när man inte får reda på hur många i en befolkning som blir sjuka. I Wuhan har det ju pågått ett tag, vet man någon om hur många procent av befolkningen som blev smittad på ett ungefär?

Menar 3procents dödlighet om 10% av befolkningen smittas är ju en jävla skillnad mot om 99% smittas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in