2020-03-04, 13:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Enligt SvD står Jimmie Åkesson vid grekisk-turkiska gränsen och delar ut flygblad om att Sverige är fullt.
Vansinnigt kul.
2020-03-04, 13:57
Medlem
Hoppas bara han inte får något virus på kuppen.

Annars får ju bilden av Åkesson fysiskt vid gränsen Kristersson att verka exponentiellt töntigare på sitt jägarfoto.
Senast redigerad av oyto 2020-03-04 kl. 14:10.
2020-03-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vansinnigt kul.
Det exakta meddelandet på flygbladet:
Sweden is full.

Don't come to us!

We can't give you more

money or provide

any housing.

Sorry about this message.

/ The people of Sweden, Sweden democrats
Eftersom sociala medier bara kan fokusera på en nyhet i taget gissar jag att de slutar tjattra om Kristerssons klädval i samma sekund de får syn på denna. Sen får vi se om denna PR-stunt tillsammans med varningstecknen från Turkiet/Grekland ger nåt lyft i OU under mars.
2020-03-04, 14:52
Medlem
Citat:
Sweden is full.

Don't come to us!

We can't give you more

money or provide

any housing.

Eftersom sociala medier bara kan fokusera på en nyhet i taget gissar jag att de slutar tjattra om Kristerssons klädval i samma sekund de får syn på denna. Sen får vi se om denna PR-stunt tillsammans med varningstecknen från Turkiet/Grekland ger nåt lyft i OU under mars.

Det beror på om PK media och debattörer börjar angripa Jimmie och SD för detta tilltag. Börjar dom angripa så vinner SD på detta och man kan räkna med en uppgång i slutet av mars. Det känns som om det kan komma angrepp i morgon och det gillar jag. Jag har radikaliserats. Tyvärr tillhör jag numera "give them hell"-fraktionen.
2020-03-04, 15:00
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Sweden is full.

Don't come to us!

We can't give you more

money or provide

any housing.

Det här kommer SD gynnas av. Otroligt smart att lägga fokus på migrationen istället för Corona och Moderaterna göms undan rampscenen.

Även fast många kanske ser det för vad det är, PR, så är det bra PR.
2020-03-04, 15:07
Medlem
SD gjorde samma sak vid förra flyktingkrisen om jag inte minns fel. Delade ut flygblad på Lesbos tror jag det var. Vet inte om det var Åkesson eller Ekeroth eller vem det nu var.

Hursomhelst så vet media att all uppmärksamhet man ger Åkesson när det gäller det här kommer att gynna partiet.

Också tydligt att Åkesson inte tänker släppa ifrån sig platsen som mest invandringskritiska parti till Moderaterna. Det är en kapplöpning mellan dessa båda, och det stärker bilden av det jag skrev häromdagen. Moderaternas långsiktiga strategi är ENBART att växa genom att kannibalisera på SD. Att vinna väljare från andra partier kommer att bli svårt när KD nu är så små redan.
2020-03-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
SD gjorde samma sak vid förra flyktingkrisen om jag inte minns fel. Delade ut flygblad på Lesbos tror jag det var. Vet inte om det var Åkesson eller Ekeroth eller vem det nu var.

Hursomhelst så vet media att all uppmärksamhet man ger Åkesson när det gäller det här kommer att gynna partiet.

Också tydligt att Åkesson inte tänker släppa ifrån sig platsen som mest invandringskritiska parti till Moderaterna. Det är en kapplöpning mellan dessa båda, och det stärker bilden av det jag skrev häromdagen. Moderaternas långsiktiga strategi är ENBART att växa genom att kannibalisera på SD. Att vinna väljare från andra partier kommer att bli svårt när KD nu är så små redan.

Lycka till, M kommer ALDRIG vinna en budgivning mot SD om vem som har hårdast migrationspolitik!
2020-03-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

M kommer göra så lite som möjligt, men möjligen så mycket som krävs. Varför det är bra att SD höjer priset på populistisk positionering.

Det komiska är just att hela tilltaget med Kristersson i jägarmundering på raderad bild nu ger ett dubbelmesigt intryck. Virgin-Kristersson som raderande posör och Chad-Åkesson som fysiskt blockerar migranternas väg.
2020-03-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
M kommer göra så lite som möjligt, men möjligen så mycket som krävs. Varför det är bra att SD höjer priset på populistisk positionering.

Det komiska är just att hela tilltaget med Kristersson i jägarmundering på raderad bild nu ger ett dubbelmesigt intryck. Virgin-Kristersson som raderande posör och Chad-Åkesson som fysiskt blockerar migranternas väg.
Ja, detta är Moderaternas stora svaghet. De är helt marinerade i den PR-industri som bara förstår sig på det gamla paradigmet. Det var samma människor som var helt övertygade om att Trump var slut när filmen om ”grab them by the pussy” blev offentlig.

Vad Åkesson fattar är att folk vill ha en ledare som talar klarspråk även om det blir fel ibland, och de vill definitivt inte ha någon som är rädd för media. Det är alltså bättre optik att göra fel ibland om man gör det modigt och rakryggat än att göra ”rätt” hela tiden av rädsla för vänstern och media.
2020-03-04, 16:43
Medlem
Bra gjort. Lura vänstern i fällan där de tydligt erkänner att de vill ha fri invandring och öppna gränser. Det vinner bara SD på, eftersom fler svenskar är emot en sådan politik än för. Vänstern må impa på Södertörns universitet med en sådan politik, men det är SD som gynnas från väljarnas sida. Inga förutom asylaktivister är villiga att sänka Sveriges ekonomi och välfärd för någon ''humanisms'' skull.
2020-03-04, 16:49
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
SD bör fokusera på samhällets krisberedskap och distansera sig från M:s nyliberala arv som ju raserat mycket av tänkandet om ett folkhem till förmån för globalismen.

Var finns beredskapslagren och den inhemska produktionen om och när importen uteblir? Hur är det ställt med matproduktionen?

Ni vet - nationalism som sätter de egna medborgarna främst.

Ett konkret förslag är att göra som Tyskland tydligen gjort och förbjuda export av medicinsk produktion, t ex ansiktsmasker från Sundströms, tills ett tillräckligt lager för inhemskt bruk, säkrats.

Varför inte kostnadsfritt distribuera masker till varje hushåll?
Läste en artikel av Magnus Falkehed i pappersversionen av Expressen.

När Coronaviruset spreds i Kina var tydligen den franska regeringen snabba med att skicka flygvapnets Airbus 340-200 till Wuhan för att hämta hem 200 franska medborgare. De franska resenärerna fick sedan vila ut sig i karantän på en semesteranläggning vid Medelhavet.

Frankrike har även en av dom skyddsmask-fabriker med högst kapacitet i Europa, vars produktion nu går på högvarv. Man får i snitt en ny order varannan minut. Som journalisten konstaterar i artikeln -- det kommer nog dröja innan fransk sjukvård får någon brist på skyddsmasker.

I Normandie finns världens största fabrik för influensavaccin. Man har en tillverkningskapacitet på 30.000 doser i timmen. Att ha inhemska vaccinfabriker ses i Frankrike som en självklarhet. Efter utbrottet av fågelinfluensa i mitten av 00-talet så pratade S gärna om att det kanske skulle vara bra om Sverige skaffade egen produktionsmöjligheter för vaccin -- men detta bidde det ingenting av. För dyrt, krångligt? Kanske för nationalistiskt?

Att ifrågasätta varför inte Sverige 2020, med våra skattesatser (klyschigt men relevant) inte har samma möjligheter som Frankrike under pågående pandemi är något SD verkligen borde fråga S.
2020-03-04, 17:09
Medlem
För att fortsätta med stackars Kristersson ett litet tag till. Nu fortsätter han att försvara sig, samtidigt som han är självkritisk, och det är nu flera dagar sedan icke-händelsen.
Citat:
Moderatledaren Ulf Kristersson tycker att anklagelserna efter "stärk gränsen"-bilden varit groteska.
Men han anser också att bilden var dåligt vald.

– Det var uppenbart att det var en dåligt vald bild eftersom det flyttade fokus från det otroligt viktiga budskapet om Sveriges och EU:s ansvar att hålla den europeiska gränsen, säger Kristersson.
Han är totalt clueless.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in