2020-03-04, 11:10
Moderator
Hjv9s avatar
Ryskan Tchepalova behåller sitt tidsrekord för segermarginal ner till tvåan.

Skinder avslutar snabbast.

Stafetten då? Bångman/Hansson-Rosenberg-Ericsson-Lindström?

Antar att Norge sätter Fossesholm på sista.
Citera
2020-03-04, 11:10
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Fossesholm är junior nästa år också. Hon blir nog en svår nöt för svenskorna framöver även för seniorerna.

Vi får hoppas hon tar förnuftet till fånga och väljer enbart att satsa på cykel framöver! För annars lär den så typiska norska trenden med en åkare som totaldominerar bara fortsätta...
Citera
2020-03-04, 11:11
Medlem
Jag lutar åt Rosenberg-Ericsson-Hansson/Bångman-Lindström
Citera
2020-03-04, 11:23
Medlem
Alkibiadess avatar
Om man lägger ihop placeringssiffrorna i de två distansloppen för de bästa nationerna så blir det så här (inför stafetten):

Sverige 46
Norge 49
Italien 56
Schweiz 68
Ryssland 69
Tyskland 70
USA 79
Polen 101

Risken är ju bara att Fossesholm skapar så stort tidsavstånd att det blir ett ointagligt avstånd oavsett vad de övriga norskorna gör. När det gäller Norge är det noterbart att två av deras starkaste juniorer Fosnäs och Rofstad har åkt riktigt dåligt i detta mästerskap.

(Korrigerad så att inte någon åkare räknas dubbelt).
Citera
2020-03-04, 11:23
Medlem
ackefoleys avatar
Är inte Ericsson snäppet bättre i fristil? Det är min känsla. Min stafettuppställning blir:
Rosenberg-Lindström-Ericsson-Hansson

Det här är uppställningen jag tror har störst chans på guld, Hansson måste gå ut med ett antal sekunders försprång till Norge om det ska lyckas. Något säkrare att sätta Lindström på sista men jag gamblar lite.

Bångman får komma igen nästa år.
Citera
2020-03-04, 11:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Kommer Norge sätta Fossesholm på sista, vill de inte avgöra innan sistasträckan?
Citera
2020-03-04, 11:37
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Vi får hoppas hon tar förnuftet till fånga och väljer enbart att satsa på cykel framöver! För annars lär den så typiska norska trenden med en åkare som totaldominerar bara fortsätta...
Fast den lilla skillnaden är väl att under den största delen med Björgen/Johaug-perioden har vi i Sverige bara haft Kalla som utmanare men inom de närmaste åren har vi flera som kan utmana i toppen.
Jag tror man i Norge är bekymrade över återväxten när de norska damerna får sin generationsväxling när dom flesta i dagens lag är runt eller över 30 år.
Citera
2020-03-04, 11:42
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Fast den lilla skillnaden är väl att under den största delen med Björgen/Johaug-perioden har vi i Sverige bara haft Kalla som utmanare men inom de närmaste åren har vi flera som kan utmana i toppen.
Jag tror man i Norge är bekymrade över återväxten när de norska damerna får sin generationsväxling när dom flesta i dagens lag är runt eller över 30 år.

Hehe jorå, klart att det är så. Jag blir lätt väldigt dramatisk i mina inlägg!
Citera
2020-03-04, 11:44
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Kommer Norge sätta Fossesholm på sista, vill de inte avgöra innan sistasträckan?
Fast tror nog inte hon kan vinna med mer än 20 sek i ett masstartslopp på 5 km med tanke på de andra norskornas prestationer kanske inte det räcker?
Citera
2020-03-04, 11:56
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Skulle bli väldigt förvånad om hon inte åker fristil iaf.
Citera
2020-03-04, 11:57
Moderator
Hjv9s avatar
Fosse körde tredje förra året och det kan mycket väl bli så i år med. Rise Johnsen var i final i sprinten så hon är väl en lämplig avslutare. Klassiska sträckorna blir väl Rofstad och Livseland kanske. Fosnäs som körde ifjol lär inte få någon ny chans efter två svaga lopp.

Sverige har nog bättre bredd men Norge har självfallet största stjärnan. Övriga länder har väl ett par stark namn med inte ett helt lag. Juniorstafetter kan dock vara luriga så inget är säkert egentligen. Viktigaste är att alla håller sig friska nu.
Citera
2020-03-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Min stafettuppställning blir:
Rosenberg-Lindström-Ericsson-Hansson

Den uppställnngen tror jag blir den bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in