Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Du gissar.
Inget annat.
Jag skrev verkligheten som den är nu. Inte gissar.
... och som sagt, som jag skrev - Med det inte sagt att man ska blunda för det och tro att det behöver vara likadant för all framtid.
Men som läget är nu och vad vi har att förhålla oss till är läget exceptionellt bra.
Självklart är det en gissning, jag kan inte se in i framtiden. MEN jag kan analysera nutiden och få en ganska tydlig bild hur det kommer att gå. Det kan du nog också om du vill.
Verkligheten idag är inte lika viktig som verkligheten i morgon och det går fort.
Spelar du datorspel? Du är exakt som mina teammates jag haft genom åren. När man leder i ett spel tror många att man vinner, men när deras lag får 100 score i sekunden och vi får 0, spelar en ledning på några tusen inte roll längre. Vi leder, men de vinner. Och när jag säger "come on guys we gotta work together" svara de bara "nah its fine, we are leading" men sen boom torsk.
Samma här, ja, just nu "leder" vi mot viruset, men viruset kommer vinna snart. Att vara positiv är tyvärr meningslöst, det är bara kortvarigt, snart är det kört.