2020-03-04, 07:25
Medlem
Aktbil 151 sid106

En anställd på Stadium Örebro angående hantlar

FL: Marie tillfrågas vad Lena gjorde på Stadium den 11 maj?
Marie berättar att Lena skulle handla hantlar till sin son som skulle fylla år, dom småpratade
lite om det och Lena pratade om det kommande kalaset. Sonen skulle börja träna och Lena
letade efter hantlar som man kunde hänga på extra vikter på. Lena kollade efter någon sju kilos
hantel med stång.
Såvitt Marie minns så köpte Lena inga hantlar på Stadium, för dom pratade
om att dom kunde beställa men det ville inte Lena för hon behövde dom snabbare än så
.
Lena
pratade även om Interpsport, antingen skulle hon gå dit efter varit på Stadium eller så hade hon
redan varit där, det minns inte Marie exakt. Lena brukar handla på Stadium ibland men nu var
det ett tag sen som Marie träffade henne men Lena kan ju ha varit där när Marie inte jobbade.
Marie träffade dock Lena lite oftare när Stadium låg på Kompassen och vad Marie minns så
var nog januari senast som hon träffade Lena i butiken. Då småpratade dom lite om jobbet och
i allmänhet men dom pratade aldrig om några relationer eller liknande
Citera
2020-03-04, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Kolla bakåt i tråden på mina inlägg från i em. Det står där.

Tack, hittat
Citera
2020-03-04, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
NA provläs till 7.34

SD uppgett felaktigt namn när polisen hade kontakt med honom ang de tre mystiska männen (namn på någon som bor i Odensbacken).

Det finns så mycket indicier mot honom så han kommer aldrig gå fri.
Vilken galen psykopat han är.
Hoppas han blir inlåst för evigt. En sådan ska aldrig gå lös någonsin.
Citera
2020-03-04, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det finns så mycket indicier mot honom så han kommer aldrig gå fri.
Vilken galen psykopat han är.
Hoppas han blir inlåst för evigt. En sådan ska aldrig gå lös någonsin.
Jag har under denna långa tråd önskat att han är oskyldig framförallt för barnens skull.
Men efter vad som nu framkommit iom FUP så inser jag att han har inte gjort sig förtjänt av att vara förälder. Dessutom verkar han ju inte ha någon lust att vara det heller.
Citera
2020-03-04, 07:57
Medlem
Här finns en till person som har hört skrik vid aktuell tidpunkt.
Han går ut och rastar hunden vid Rödklintgatan.
Jag kan inte förstå hur han kunde höra det då det är en lång väg till bullerplanket och Lena låg bakom bullerplanket.
Har hon blivit nerslagen i skogen och sedan fraktad till planket då hon fortfarande levde?

Aktb. 151 sid. 139

Han gick ut på hustrappen via entredörren och gick ut på Rödklintsgatan och tog till vänster.
Efter att han gått uppskattningsvis 50 meter hörde han ett illvrål, ett "otäckt skrik".
Det var ett ljud som började relativt starkt och sedan stegrades till ett primalskrik och sedan blev det tyst.

Uppskattningsvis varade skriket i några sekunder. Ljudet kom från skogen. Eckeh*ard kan inte
avgöra fr
ån vilket avstånd skriket kom. Han kan med säkerhet säga att det var ett
människoskrik men kan inte avgöra huruvida det kom från en man eller kvinna. Han hörde
inga andra ljud, varken innan eller efter skriket. (Se förklarande kartbild, förhörsbilaga 1,
förhörsledares anteckning)
Eckeh*ard reagerade starkt på ljudet, han fick en rysning över kroppen och blev rädd. Han
tänkte att det kunde vara kopplat till något bråk och tänkte att någon kunna komma
springades ut från skogen. Utifrån att han blev rädd vågade han inte gå tillbaka och titta på
platsen där han upplevde att skriket kommit ifrån. Han fortsatte sin promenad men var på sin vakt under de 15 till 20 minuter som den tog
Senast redigerad av Medimera 2020-03-04 kl. 08:06.
Citera
2020-03-04, 08:07
Medlem
Citat:
Det kan förklara hur HD kunde veta att LW var förvunnen när hon kom till jobbet på morgonen.

Men jag har för mig att jag läste i ett annat förhör (ev SD eller Noa) att när N ringde var det W som svarade och gav nummer till SD. Någon annan som läst?
Ja., det stämmer. Men Noa sa aldrig till Wilma vad det gällde. Han fick numret till SD. SD berättade för ND via messenger kl 11.06 att "Noa ringde i morse". Inget mer. Inte att LW var borta. Troligen för att ND har vetat från start.
Citera
2020-03-04, 08:13
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med V*on Bennig*sen-Mackie*wicz, Christ*ian.
Aktbil 150, s 634.

"Hon blev hemskjutsad av Stefan. Dom började
bråka, det var något om att hon inte ville längre. Han drog in henne i bilen och tog stryptag på
henne. Hon lyckades ta sig ut men sprang inte hem. Hon ringde polisen. Han frågade vad hon
gjorde och när han fick veta vart hon ringde så åkte han därifrån, det har hon berättat det för
Chris*tian."

Hon verkar ha berättat olika versioner för olika människor.
Det höjer inte hennes trovärdighet.

Det som beskrivs här är bilincident nr1
Bilincident 2 (knoggnuggningen) skedde ett och ett halvt år senare.
Citera
2020-03-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja., det stämmer. Men Noa sa aldrig till Wilma vad det gällde. Han fick numret till SD. SD berättade för ND via messenger kl 11.06 att "Noa ringde i morse". Inget mer. Inte att LW var borta. Troligen för att ND har vetat från start.
Håller med Dig, det jag svarade på var ett inlägg med spekulation om SD ev var hemma hos HD vid tidpunkten för samtalet.
Du menar HD antar jag ej ND ?

Akt 146 sid 84 och framåt...

I förhöret säger Noa (kollar i telefonen) att han ringde SD 6.59 (efter att ha fått nr av W).

Lite senare i förhöret sid 86 visar Noa ett SMS som han skickat till LW på morgonen där han frågat var hon är. Då upptäcker han att SMS:et står som "läst" vilket han inte uppmärksammat tidigare.
Citera
2020-03-04, 08:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Akt 146 del 1 sid 70

Om du hade läst ovanstående förhör med E som jag hänvisade till hade du inte behövt skriva ovanstående!

Jag har inte kommit dit än. Kan du förklara?
Citera
2020-03-04, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har inte kommit dit än. Kan du förklara?
Det är svårt att förklara för någon som inte vill förstå.

Läs förhöret med E det är det jag har hänvisat till.
Citera
2020-03-04, 08:55
Medlem
Snart dags att gå på rättegång (via NA), försvarets dag... ska bli intressant.
Citera
2020-03-04, 09:00
Medlem
Rosamunds avatar
God morgon

Ska bli spännande att se vad försvaret har att presentera idag.

https://www.na.se/artikel/09-00-dags-for-advokaterna-att-lagga-fram-sin-sakframstallan-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om -hjarstamordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in