2020-03-04, 06:25
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Har man inte sålt i förra veckan så kan man lika gärna följa med ner i djupet..
Och när vi då slår i botten så är det självklart köpläge. .
Själv tror jag att epidemin ges som orsak till att säljmanin uppstått.
Börjar såklart bli sugen på att så smått gå in igen, men vet sen tidigare erfarenhet att det inte är så brått eftersom PANIKEN inte slagit till riktigt..

Precis, då kan man följa med ner. Det var lite halvpanik på börsen förra veckan, men inte full panik. Jag såg idag när jag handlade att all ravioli och andra konserver var slut, helt klart pga Corona.

Storbritannien förbereder sig för eventuellt ”mass outbreak”.

Citat:
Coronavirus news – live: NHS declares major incident as government admits outbreak ‘increasingly serious'

https://www.google.se/amp/s/www.inde...196.html%3famp
Citera
2020-03-04, 06:42
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Precis, då kan man följa med ner. Det var lite halvpanik på börsen förra veckan, men inte full panik. Jag såg idag när jag handlade att all ravioli och andra konserver var slut, helt klart pga Corona.

Storbritannien förbereder sig för eventuellt ”mass outbreak”.

https://www.google.se/amp/s/www.inde...196.html%3famp

Tror man fullt och fast på fortsatt nedgång så är det idiotiskt att åka med ner iof, börsen har inte ens tappat senaste 12 månadernas uppgång ännu, dvs långsiktiga har ännu god vinst att ta hem.

Osäkerheten nu är stor, hur påverkas världsekonomin? Baisse efter FED-sänkning på 50 punkter är illavarslande och därför väntar jag vid sidlinjen tills rapporter sakta börjar komma in fram mot sommaren.
Citera
2020-03-04, 06:59
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ja, man undrar hur det här ska gå. Mycket osäkert nu.

Det som påverkar börsen mest är om näringslivet stannar av, inte hur många som dör. Flygbranschen är såklart väldigt utsatt här.

Om det bli börskrasch så är min erfarenhet att man kan börja köpa i omgångar när OMX30 har en total nedgång från toppen på runt -25%, sedan köper man i omgångar med någon, eller ett par, veckors mellanrum.

Vad säger tråddeltagarna om denna metod vid eventuell börskrasch?

Klok strategi. Dock kör jag småpytsar i enskilda aktier när det börjar gå ner. Dvs jag väntar inte utan kör lite fegt.
Citera
2020-03-04, 07:01
Medlem
När blodet flytt på gatorna görs de bästa affärerna
Var girig när andra är livrädda
Denna tråden är en fin indikator
Heja Corona
USA terminer +1,5
Inte bra
Citera
2020-03-04, 07:25
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Har man inte sålt i förra veckan så kan man lika gärna följa med ner i djupet..
Och när vi då slår i botten så är det självklart köpläge. .
Själv tror jag att epidemin ges som orsak till att säljmanin uppstått.
Börjar såklart bli sugen på att så smått gå in igen, men vet sen tidigare erfarenhet att det inte är så brått eftersom PANIKEN inte slagit till riktigt..
Det är judarna i finansvärlden som styr... skapar panik så småspararna säljer- sitter sedan och köper in på nervägen och säljer tillbaka till samma småsparare när "faran" är över... ser ni verkligen inte detta själva?
Citera
2020-03-04, 07:30
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Det är judarna i finansvärlden som styr... skapar panik så småspararna säljer- sitter sedan och köper in på nervägen och säljer tillbaka till samma småsparare när "faran" är över... ser ni verkligen inte detta själva?
Du köper på dig för fullt i dagsläget förstår jag? Eller låter du dig bli "styrd"?
Citera
2020-03-04, 07:33
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ja, man undrar hur det här ska gå. Mycket osäkert nu.

Det som påverkar börsen mest är om näringslivet stannar av, inte hur många som dör. Flygbranschen är såklart väldigt utsatt här.

Om det bli börskrasch så är min erfarenhet att man kan börja köpa i omgångar när OMX30 har en total nedgång från toppen på runt -25%, sedan köper man i omgångar med någon, eller ett par, veckors mellanrum.

Vad säger tråddeltagarna om denna metod vid eventuell börskrasch?

Satellitbilder visar att Kinas industri inte alls är igång, trots vad de kommunicerar, och det kommer så klart att påverka betydligt. Detta tillsammans hur de verkliga prognoserna för coronaviruset ser ut ligger till grund för FED's sänkning.
Citera
2020-03-04, 08:01
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Satellitbilder visar att Kinas industri inte alls är igång, trots vad de kommunicerar, och det kommer så klart att påverka betydligt. Detta tillsammans hur de verkliga prognoserna för coronaviruset ser ut ligger till grund för FED's sänkning.

Inte igång för full produktion. Mina bolag importerar mycket från Kina och igår lämnade en sändning landet med DHL. Mina leverantörer säger att fabrikerna är igång fast med begränsad manpower då arbetarna måste vara i karantän 2 veckor innan de får börja arbeta.
Citera
2020-03-04, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jaha där kom den oxå
Den om judarna har vi väntat på
Kan vi bocka av den med
Snart kommer den om invandrarna
Kul tråd detta
Citera
2020-03-04, 08:33
Medlem
mjohan84s avatar
Detta är extremt spännande tycker åtminstone jag, hur ska Sverige hantera detta ? Räntevapnet är förlorat sedan länge

2008 hade vi ren penningbrist, man löste detta genom att trycka nya pengar via centralbankerna

Kika på dow, fick en positiv rekyl av ev räntesänkning men fortsatte sedan ner dygnet efter detta.

Det blir intressant att se hur våra politiker ska hantera denna fråga , hur ska man lösa alla dessa komponenter som nu saknas , arbetsgivarna kräver nu lägre ökningar och kortare avtal samt att eventuella varsel väntar

Klockan kanske är slagen för de som vill kunna tjäna pengar på andras slit i detta läge
Citera
2020-03-04, 08:35
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Inte igång för full produktion. Mina bolag importerar mycket från Kina och igår lämnade en sändning landet med DHL. Mina leverantörer säger att fabrikerna är igång fast med begränsad manpower då arbetarna måste vara i karantän 2 veckor innan de får börja arbeta.

Vi har fd kunder Som vill lägga produktion hos oss nu , i ren panik... detaljer som har tillverkas i kina, är rätt skönt att kunna neka detta pga vi redan är fullbelagda

Nu får de stå sitt kast , deras svek mot svensk industri får stå dom dyrt denna gång
Citera
2020-03-04, 08:45
Medlem
Jag som småsparare med ca 500k i olika fonder med ett spann på att om 30år ska jag ha pengarna. Ligger ytterst lite back idag. Ska man sälja eller vara kvar? Jätte svårt för en oinsatt att ta ett korrekt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in