2020-03-04, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boonk
Han ligger sådär för att Amilia inte ska pilla igen, lovar dig!

Du är smart du
2020-03-04, 01:52
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Antonia ”Spacklet ”Johnson har en extremt dålig "aura". Jag har följt många BB produktioner och det har alltid funnits en eller två skitstövlar. Alla människor har en karaktär, där spacklet visade sin som var äcklig utan stil och och finess. En karaktär sjökon kan prenumerera på, antagligen. Men det finns säkert andra karaktärer i huset men utan den skitiga och fula som spacklet.

Att det är ett spel och det kommer andra ledarfigurer är självklart, så är det alltid i grupp.
Du förväxlar något som har kommit upp till ytan för Spacklet mot att andra skulle besitta samma dygnegenskaper. Alla har sitt sätt att agera och kommunicera inom en grupp och alla har sin originella stil.

Spacklet visade tydligt vilken människa vi har att göra med och att stämpla att andra skulle visa liknande egenskaper är naivt. Sjökon närmar sig de dynghöga egenskaperna men kommer inte i närheten av Spacklet även om det tisslas och tasslas just nu. Sjökon har dock en schysst sida, vilket man märker. De andra har också sina sidor, vilket är normalt, men de har åtminstone visat att de har bra intentioner.

Spacklet saknar en "bättre" sida i interaktion i en grupp, såg man extremt tydligt.

Nej, nej. Jag tror att det är du som förväxlar tidigare chefer som du låtit köra över dig, med en deltagare i en dokusåpa.

Jag tycker inte att Anty har gjort något alls under hennes tid i BB som bör betraktas som äckligt. Hon vet inte vem hon kan lita på, hon måste binda till sig vissa, och - hur hårt det än låter - stöta ut andra. Det är många som har blivit fartblinda härinne när de upplevde att Anty hade ett övertag utanför huset, och jag är övertygad om att varje antydan till att hon stod på sig, i huset, mångfaldigades hundratals eller så.

Om Anty hade gått in i huset med samma personlighet, samma tuffhet, skinn på näsan, men utan sin YT/Insta-karriär, så hade hon kommit till final.
2020-03-04, 02:31
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Nej, nej. Jag tror att det är du som förväxlar tidigare chefer som du låtit köra över dig, med en deltagare i en dokusåpa.

Jag tycker inte att Anty har gjort något alls under hennes tid i BB som bör betraktas som äckligt. Hon vet inte vem hon kan lita på, hon måste binda till sig vissa, och - hur hårt det än låter - stöta ut andra. Det är många som har blivit fartblinda härinne när de upplevde att Anty hade ett övertag utanför huset, och jag är övertygad om att varje antydan till att hon stod på sig, i huset, mångfaldigades hundratals eller så.

Om Anty hade gått in i huset med samma personlighet, samma tuffhet, skinn på näsan, men utan sin YT/Insta-karriär, så hade hon kommit till final.

Är du seriös? Du motsäger ju dig själv när du skriver om chefer som har kört över mig.
Det finns underbara chefer och det finns idioter till chefer beror helt på deras karaktär. LOL.
Läs själv vad du har skrivit. Precis som att det finns olika typer av chefer så finns det olika typer av människor. En del är helt karaktärslösa drägg precis som Antonia ”Spacklet ”Johnson och en del som har en underbar karaktär.

Den ende som är blind så är det du som har gladlynt duperats av henne och förmodligen tar på dig själv med svettiga äckliga händer så fort du ser eller hör henne.

Antonia ”Spacklet ”Johnson hade aldrig kommit till final, missade du sändningen där en helt vanlig kvinna sparkade lätt ut henne med arslet före? Varför tror du det blev så? För att Lisa är helt underbar eller för att man orubbligt avskyr mobbare av världsklass?

Som tur är så är fluktande dygnhögar som du i en klar minoritet.
2020-03-04, 02:39
Medlem
Moscow99s avatar
Har följt skiten sen dag 1 och det jag finner intressant är "jag-perspektivet". Först ut är Amoolia:

* Jagsvag person som vattnar sig själv genom projicering av sina egna fel. Personen hittar externa orsaker till sina egna tillkortakommanden. Detta kräver att motparten validerar och upprätthåller personens illusion (exempel: Sami säger att personen är bra och stark fastän personen objektivt sett uppvisar det som är tvärtemot). Personen är undermedveten om sina svagheter och använder projektion (extern), genom att låta påskina att det är fel på allt annat (regler, andra deltagare, tillfälligheter) när det egentligen är fråga om personens egna svagheter. Personen är obenägen att ändra sitt beteende förrän det saknas validering från andra. Personen har till dags dato alltid haft minst en person som överlag har "bekräftat" projiceringen. De tillfällena som projiceringen inte har validerats har varit tydliga, och fått som konsekvens att personen inte förstår sin omgivning (andra deltagare, tittarna).
2020-03-04, 03:03
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Har följt skiten sen dag 1 och det jag finner intressant är "jag-perspektivet". Först ut är Amoolia:

* Jagsvag person som vattnar sig själv genom projicering av sina egna fel. Personen hittar externa orsaker till sina egna tillkortakommanden. Detta kräver att motparten validerar och upprätthåller personens illusion (exempel: Sami säger att personen är bra och stark fastän personen objektivt sett uppvisar det som är tvärtemot). Personen är undermedveten om sina svagheter och använder projektion (extern), genom att låta påskina att det är fel på allt annat (regler, andra deltagare, tillfälligheter) när det egentligen är fråga om personens egna svagheter. Personen är obenägen att ändra sitt beteende förrän det saknas validering från andra. Personen har till dags dato alltid haft minst en person som överlag har "bekräftat" projiceringen. De tillfällena som projiceringen inte har validerats har varit tydliga, och fått som konsekvens att personen inte förstår sin omgivning (andra deltagare, tittarna).

Alla är projicerade på den punkten. Jag förstår inte ditt resonemang för du drar ingen slutsats om varför hon exempelvis är så illa omtyckt. Menar du att det är slump och håller "ett litet försvarstal"?
2020-03-04, 03:30
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Alla är projicerade på den punkten. Jag förstår inte ditt resonemang för du drar ingen slutsats om varför hon exempelvis är så illa omtyckt. Menar du att det är slump och håller "ett litet försvarstal"?

Det sitter i läsarens ögon. Allt är subjektivt som du definitivt vet. Ett försvarstal innehåller inga tveksamheter, bara bortförklaringar och rationaliseringar. Personen är inte omtyckt på fb. I BB är det ingen som har slagit hål på personens försvarsmekanism ännu. Därav att de vattnar personens illusioner om verkligheten. Personen ogillas såklart av andra i BB, men det finns ingen i huset som med vilje monterar ned personens självbild. Personen får ligga som den bäddar...
2020-03-04, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vet inte vilken dokusåpa du följer, men martin är inte ett dugg intresserad av fettot, han tar victoria alla dagar i veckan, amilia är ju lennies rövslickare

Va ? Vad har du missat ? Har du ens sett bb ?
2020-03-04, 06:27
Medlem
MrsVanity1s avatar
Nu är Jonna inne och packar ihop Jockes kläder.Med babyn lunabelle el vad hon heter.
Vakna precis själv så han drar nu tidigt på morgonen.
Senast redigerad av MrsVanity1 2020-03-04 kl. 06:32.
2020-03-04, 06:32
Medlem
csfs avatar
Kul prank.han skulle bara försvinna men istället väcker dom alla och kramar hejdå😅 " jag fick inte säga något "

Söt dotter har dom ju
2020-03-04, 06:44
Medlem
NamnlosBarns avatar
Någon mer som tycker att Mergime verkar lagt åt andra hållet.. han beter sig lite som en tjej
2020-03-04, 06:45
Medlem
Har planen från början verkligen varit att luras gällande Joakim, eller har han insett att han inte klarar detta och gjort en deal med produktionen om att säga så här. Allt för att inte stå i skamvrån som personen som inte klarade BB.
2020-03-04, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Någon mer som tycker att Mergime verkar lagt åt andra hållet.. han beter sig lite som en tjej
Jo, han är lite som en bög, men han är straight.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in