2020-03-03, 23:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Så sorgligt och lite otäckt att läsa..som en viloplats..
..undrar om han visste om att den skulle heta så?
Han gillar ju budskap...

162/41

”..dokumentation för att få cachen godkänd samt dokumentation över den cach som Lena bokat och som skulle ligga på den plats som hon tidigare haft cachen "My real six string" och som hon namngett till "Home, Soft Home" vilken är tillika som fyndplatsen.”

Det är ju vid sådana här sammanträffanden som man blir vidskeplig...
Verkligt otäckt sammanträffande.

Tillägg:
Och det var inte det här han skulle hjälpa henne med på mordnatten?
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-03 kl. 23:39.
Citera
2020-03-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kan det vara detta du tänker på?
Ligger "lite" efter så du kanske redan fått input.

Ja, det var det jag tänkte på! Tack, då slipper jag leta själv!
Citera
2020-03-03, 23:46
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag är den som säger att så här beter man sig fan INTE.

Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. ()

2017-04-11 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret.
Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun
(bild 80).

Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata.
I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.

Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband.

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
----------------

Det sista stycket är så fruktansvärt ondskefullt att man kan tro det är hämtat ur en skräckmanus.

Tror Fleudhesten som med stor envishet förvarat varenda galenskap som LW ägnat sig åt fortfarande att LW ville bara ärlig och rättfram när hon informerade frun ?

Det är svårt att svara så det förväntar jag mig inte.
Ditt försvar tråden igenom av LWs sjuka beteenden talar för sig själv.

Spelar mindre roll. Det rättfärdigar inte att Stefan krossade hennes skalle med minst 17 slag. Svartsjukedraman/triangeldraman långt värre än det du skriver pågår i tusental dagligen i detta land, med betydligt värre inslag av jävligheter.

Man slår inte ihjäl någon för det. Finns få saker du kan skriva som skulle rättfärdiga det här bestialiska mordet.

Beklämmande att du försöker rättfärdiga ett mord. Det tyder ju på att du själv skulle kunna gå till den ytterligheten. Obehagligt.
Citera
2020-03-03, 23:51
Medlem
Tänkte kasta in en del av brottmålsjuridiken som jag tycker det verkar som många missar:
Förklaringsbörda

Om den misstänkte konfronteras med omständigheter som talar starkt för att denne har begått ett brott behöver denne en rimlig förklaring. Ju mer graverande omständigheter desto bättre förklaring krävs.

Det är därför åklagaren har varit så noggrann med att slå hål på SDs vaginablödningshistoria. Lenas blod på skor och andra platser behöver förklaras. SD behöver en betydligt bättre förklaring än vaginalblödningar.

Detsamma gäller SDs oväntade kunskaper om att det var Lena som hade hittats (innan press eller polis gått ut med det).

Som en liten sidenote: alibi behöver bevisas för att vara ett riktigt alibi. Åklagaren har ingen bevisbörda när det kommer till påstått alibi. Det är den misstänkte som behöver styrka att han befunnit sig på en annan plats när brottet begicks. (Motsatsen skulle vara orimlig: den misstänkte skulle kunna påstå en rad alibin genom en process och åklagaren skulle behöva motbevisa varje sådant påstående).

Åklagarens roll är att se till att det är bortom rimligt tvivel att den misstänkte begått ett brott.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2020-03-03 kl. 23:53.
Citera
2020-03-04, 00:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Aktbilaga 163, sid 71 ff
8/5 -18

Chatt mellan HD och SD.
Här får man ytterligare en inblick i hur SD är som pappa.
Dottern T vill inte gå till skolan för hon har ont i huvet och/för det är så varmt i skolan.
Det hela hamnar snabbt i ett läge där SD tjatar som en trotsig jagvetintevad om att han har rätt och HD fel, HD har fel och han har rätt.
"Du verkar inte kunna ta att du har fel"
"DET ÄR FAKTA"
"Trist att du inte vill be om ursäkt för ditt anklagande sätt"
"Samtalet avslutas med att du bekräftar att du vill förbehålla dig rätten att falskeligen anklaga mig."
"Du anklagar mej när hon gör fel"...
Och så där håller det på.
"Jag skiter just nu i USA...Åker sannolikt själv istället...Jag börjar planera ikväll"

Alltså, allt är inlägg av SD.

Vuxet.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-04 kl. 00:39. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-03-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Angående HDs minne:

Aktbil 149, sid 291- 292
3 sept-19

Vad ska man tro och tänka om HD?

TVÅ saker tänker jag spontant baserat på vad hon säger (spekulation+erfarenhet)

1. Medicinering (jag går och jobbar varje morgon)
SD matar henne med Stilnoct, snabbverkande+kort halveringstid

2. Delaktighet
SD har matat henne med att "du är redan delaktig, tänk på barnen ..."
SD är en Manipulatör av stora mått.

HD säger som det är - Hon vet inte och är förmodligen rädd.
Senast redigerad av Remark 2020-03-04 kl. 00:12.
Citera
2020-03-04, 00:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Spelar mindre roll. Det rättfärdigar inte att Stefan krossade hennes skalle med minst 17 slag. Svartsjukedraman/triangeldraman långt värre än det du skriver pågår i tusental dagligen i detta land, med betydligt värre inslag av jävligheter.

Man slår inte ihjäl någon för det. Finns få saker du kan skriva som skulle rättfärdiga det här bestialiska mordet.

Beklämmande att du försöker rättfärdiga ett mord. Det tyder ju på att du själv skulle kunna gå till den ytterligheten. Obehagligt.

INGEN påstår att det rättfärdigar ett mord.

Vi söker en förklaring till varför hon mördades.

Att det ska vara så svårt att förstå skillnaden!
Citera
2020-03-04, 00:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Förhör med en Peter Jakobsson om Lena:

Citat:
Hon sa att hon får det hon vill ha nu, men har inget förhållande. Hon var ganska känslig
angående att hon trodde att någon stötte på henne, då ville hon reda ut det att dom bara var
kompisar. Hon var ingen som hoppade i säng med kreti och pleti eller hade flera förhållanden
samtidigt.

akt 150 sid 400

Det visar ju hur mycket han visste!

Undrar hur han känner nu när han läser FUP?
Citera
2020-03-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Tänkte kasta in en del av brottmålsjuridiken som jag tycker det verkar som många missar:
Förklaringsbörda

Om den misstänkte konfronteras med omständigheter som talar starkt för att denne har begått ett brott behöver denne en rimlig förklaring. Ju mer graverande omständigheter desto bättre förklaring krävs.

Det är därför åklagaren har varit så noggrann med att slå hål på SDs vaginablödningshistoria. Lenas blod på skor och andra platser behöver förklaras. SD behöver en betydligt bättre förklaring än vaginalblödningar.

Detsamma gäller SDs oväntade kunskaper om att det var Lena som hade hittats (innan press eller polis gått ut med det).

Som en liten sidenote: alibi behöver bevisas för att vara ett riktigt alibi. Åklagaren har ingen bevisbörda när det kommer till påstått alibi. Det är den misstänkte som behöver styrka att han befunnit sig på en annan plats när brottet begicks. (Motsatsen skulle vara orimlig: den misstänkte skulle kunna påstå en rad alibin genom en process och åklagaren skulle behöva motbevisa varje sådant påstående).

Åklagarens roll är att se till att det är bortom rimligt tvivel att den misstänkte begått ett brott.

TACK! Ja, SDs/Advokatens förklaringsbörda Ökar.
Inkl det påstådda alibit.
Citera
2020-03-04, 00:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det visar ju hur mycket han visste!

Undrar hur han känner nu när han läser FUP?
PJ har den moraliska kompass som ni skenheliga skvallerkärringar i församlingen saknar. Att han sedan kan ha delvis missförstått de faktiska omständigheterna här är en helt annan sak.
Citera
2020-03-04, 01:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TACK! Ja, SDs/Advokatens förklaringsbörda Ökar.
Inkl det påstådda alibit.
Nja, SD behöver inte bevisa att han är oskyldig. Det är åklagaren Åsa Hiding som nu skall försöka bevisa att han är gärningsmannen. Det vore kanske bra om hon åtminstone kunde visa på något sakligt skäl att ens misstänka honom.
Citera
2020-03-04, 01:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Så är det ju. Hannas relation till syster och mor var problematisk när hon växte upp, det var också en delförklaring i kombination med jobbiga spädbarnsår och försenad förlossningsdepression till hennes dåliga mående. Dessa hävdar mamma B inte veta om anledningen bakom. . Hennes mor Birgitta vill inte se, höra veta eller förstå någonting, utan var ytterligt förnekande och förträngd som person. Enligt Hs föräldrars utsaga pratas det aldrig högt om något som berör fallet.

Låter som att HD har någon att brås på eller har lärt sig beteendet av.

Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Pappan resonerar likadant. Om man bara jobbar fysiskt försvinner problemen tycks vara hans melodi. I Stefans fall är han ju deras Stefan, precis som tidigare. När S säger något kan man räkna med att det stämmer, han brukar ha koll anser Hannas pappa. Verkar beundra svärsonen.

Anledningen till HDs maniska GC-ande när det är jobbigt?

Beundrar svärsonen som har varit otrogen mot hans dotter i X antal år?!
Vilket stöd för HD! Inte konstigt att hon har svårt att bryta sig loss.

Tack Mirandamirage. Det förklarar mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in