Citat:
Ursprungligen postat av
Wotan
Nähä? Finns inga belägg för att människor är värda lika mycket, ändå tjatar alla om "människors lika värde". Det är en åsikt. Och det är min åsikt att blattar är djur.
Jag blir lite oroad för dig, pojk, du verkar inte ha någon särskilt utvecklad förmåga till empati.
Vem har gjort dig så arg? Så att flashback ska bli en spyhink för alla dessa hårda ord. Och blir det inte lite mer trovärdigt vad det nu är du vill säga om du åtminstone, försöker, framstå som en bra människa själv?
Du sätter citattecken kring människors lika värde. Någon har lärt dig att DU är mindre värd?
Framför allt så förstör såna här inlägg trådar och också den här tråden. Den handlar inte om dig och allt som du hatar och tar fokus från trådämnet.
Det här är ett intressant fall för oss som orkat följa det. Jag undrar till exempel om youtubeklippet finns kvar där en så kallad vän till den anklagade tog heder och ära av honom i en halvtimma. Vilket var märkligt. Detta gör mig misstänksam. Det avslöjar såklart inte att han är oskyldig, men det är en påminnelse om hur nätet kan bidra till att skapa drev mot människor skyldiga eller ej. Det vore ju fint också om människor kunde hålla inne med sina kaskader av hat innan det ens finns en dom eller i alla fall är satt ett datum för en rättegång.